Еърбъс vs. Спартан: Спартански ли са условията, при които ще лети Радев?

Разходите са по-ниски, обясни Елена Йончева
30 яну 2017 10:16,
239
Еърбъс vs. Спартан: Спартански ли са условията, при които ще лети Радев?
Снимка: архив, Bulphoto

Днес новият държавен глава Румен Радев заминава на първата си визита - двудневно посещение в Брюксел. 

Програмата на Радев и екипа му предвижда срещи в Европейската комисия и Европарламента, както и в щаб квартирата на НАТО.

Вместо с правителствения Еъбръс до белгийската столица президентът и делегацията му ще летят с военно-транспортния самолет Спартан. От президенството обявниха, че пъуването се прави с военния, съобщава Нова тв.

Флотата на "Авиоотряд 28" предлага големия пътнически лайнер "Еърбъс А319" и по-компактния "Фалкон 2000". А от Военновъздушните сили, които президентът Румен Радев познава повече от всеки друг, за подобно пътуване има военнотранспортен самолет "Спартан".

Какво предлага българският "Еър Форс 1"? Нищо повече от пътническите самолети, които ползват авиокомпаниите за граждански полети. Разполага с около 150 места в зависимост от модификацията. Лети на височина 12 000 метра и развива скорост от 900 километра в час.

Правителственият "Фалкон" е далеч по-малка машина. Може да се издигне на 14 хиляди метра височина, максималната му скорост е 890 километра в час, но пък разполага с едва около 20 места за пътници.

Военнотранспортната машина "Спартан", с която ще лети Радев и делегацията, няма нищо общо с лукса на останалите самолети. Обикновено транспортира военна техника или пък се използва за парашутни скокове и други специални мисии. Интериорът му е по-семпъл и направен така, че лесно да може да се променя съобразно мисията. При пътнически полети в Спартана могат да се наредят максимум 60 седалки. Максималната височина, на която лети е 9 хиляди метра, а максималната скорост – 600 километра в час.
 
Разстоянието от София до Брюксел е около 1800 километра. С "Еърбъс"-а и "Фалкон"-а това разстояние се прелита за около 2 часа. Спартанът обаче е по-тромав и ще го вземе за 3 часа при максимална скорост.
 
Според производствените характеристики на всеки самолет, еърбъсът харчи най-много – 5 литра гориво на километър полет. Спартанът – 3 литра на километър, а фалконът – 2 литра. Тоест от София до Брюксел най-скъп би бил полетът с еърбъса, тъй като ще изгори 9000 литра, докато за същото разстояние разходът на спартана ще е 5400 литра, а фалконът – само 3600 литра.
 
Очевидно е, че най-евтиното пътуване предлага малкият правителствен Фалкон. Конкретно за тази визита обаче, той отпада като вариант, тъй като е прекалено малък за делегацията на Радев. Затова вероятно е предпочетен полета със "Спартан".

"Със "Спартан" в по-стартански условия ще се пътува. Той е военнотранспортен самолет, но се използва и за други цели. Самолетът е доста по-икономичен. И така, ще пътуваме в по-спартански условия. Няма нищо страшно", обясни в предаването Елена Йончева, прессекретар на президента Румен Радев

"800 долара е по-евтино с военен самолет. Те се използват за далечни разстояния заради малкия разход на гориво. Причината е заради витлата в летателната машина. Президентът Румен Радев ще взема решение с какъв самолет ще пътува", заяви Ангел Борисов – бивш главен авиоинспектор.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


239
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
27
 
55
 
! Отговори
Promo преди 7 години
Евала, Радев все повече ми допада, ее няма да им сервират калмари с черен хайвер както на Бойко, ама кво да прайш