Московски убеден: Редуцираме дълга и модернизираме БДЖ

Концесията на Летище София е изключително добра, посочи той
Обновена: 26 юли 2017 22:30 | 26 юли 2017 21:08, Красимир Ангелов
29
Московски убеден: Редуцираме дълга и модернизираме БДЖ
Снимка: Bulgaria ON AIR

Тенденцията е дългът на БДЖ да намалява. Изплащаме го с капиталов трансфер, който получаваме от държавата. Амбицията ни е в рамките на следващата година темата със задълженията да приключи. Тол системата ще въведе баланс в целия транспортен сектор, обяви транспортният министър Ивайло Московски пред Bulgaria ON AIR.

Пo думите му дълговете трябва да се погасяват приоритетно и по тази причина "хората все още виждат старите влакове и недобрата услуга". До края на годината предстои да бъдат закупени нови влакове, стана ясно още от думите му.

"Решили сме системата на транспорта да покрие тези дългове. Целта ни е БДЖ да остане с контролируеми и управляеми дългове", посочи гостът в предаването "Денят ON AIR".

Министър Московски настоя, че трябва да се въведе справедлив начин на таксуване по пътищата. Той бе категоричен, че винетната система позволява изключително евтино преминаване на тежкотоварния трафик - срещу 10 евро дневна такса за транзитно преминаващ ТИР.

В контекста на бъдещото подписване на договора за добросъседство между България и Македония Московски отбеляза, че София и Скопие трябва да имат оперативна свързаност между своите железници до 2025-2027 г.

Предстоящото отдаване на концесия на Летище София министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията коментира така: "Идеята е изключително добра и гарантира по всякакъв начин държавата, която ще получава концесионна вноска всяка година. Гарантирано е, че инвестициите ще бъдат изпълнени. Това ще бъде добро развитие на Летище София", подчерта той.

Министър Московски сподели още, че след последните законови промени няма случай на манипулиране на теоретичен изпит за получаване на шофьорска книжка. Той поясни, че в частта за практическия изпит все още се води дебат с автошколите.

"Карат се постоянно помежду си и създават напрежение към "Автомобилна администрация". Ако не се намери подход те да помагат, ще отидем в краен вариант, в който "Автомобилна администрация" да си осигури автомобили за практическите изпити", обясни гостът на Кузман Илиев.

Ивайло Московски обяви още, че до 2019 г. може да бъде готова "някаква отсечка от АМ "Хемус", която се изгражда със средства от бюджета, но няма как да бъде завършена цялата магистрала".

"Политиците сме длъжници на Северна България, но заварихме започнати проекти в Южна България и нямаше как да ги спрем", отбеляза той.

Изграждането на третия лъч на метрото в София Московски определи като проект, който би могъл да бъде даван за пример в цяла Европа.

Видео с целия разговор вижте на сайта на телевизия Bulgaria On Air!


29
Още от
Напиши коментар Коментари
24
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
НИКАКВА концесия на летище София.ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да е държавна собственост.Московски да си ходи.Некадърен послушко.
23
0
 
4
 
! Отговори
n преди 1 година
Imаме си некадърни министри, но послушни. Кажете един /1/ поне умен и компетентен, може би на здравеопазването. Да но незнам дали ще издържи на битката с тия посредствени *** около себе си. Останалите са плужеци. Ето и тоя ром Брюкселски / Московски/ пълна отрепка, калинка от всякъде, а го слагат за трети път . Неможе да правиш нещо трип ъти едно и също и да очакваш различен резултата Нестава тук резултата е много минуси за нас данаколатците и много за гушкане от ..
22
0
 
4
 
! Отговори
Куч.радост преди 1 година
До БРАВО В тази държава няма вече кой да арестува за партийна корупция.
21
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
... до края на годината дръжки!! До тогава няма да могат да направят само обществената поръчка, да не говорим за колко време се изработва един влак... освен ако вече не е ясно чии каруци втора употреба ще купим, или някой е взел вече комисионните за нови...

И накрая - да не би тези пари да ги намерят по дърветата, да не би те няма да останат като дълг на БДЖ...?
20
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Смешник!! Дълговете ги намалявали с капиталов трансфер! Тоя явно е много т.ъ.п., ама е случил на журналист - капиталовия трансфер се дава за инвестиция в подвижен състав и не е колосална сума - 20 млн. на година. Как ще приключиш 400 млн. с по 20 млн. на година??

Това, което не пише в статията е, че се изсмуква колкото се може от месечната субсидия 2-3-4 млн., колкото има. Резултатът - няма пари за ремонти и поддръжка на влаковете и на всичко останало в БДЖ...

И новите влакове - ще ги купят..
19
0
 
12
 
! Отговори
г-н Борисов преди 1 година
Не съм съгласна Летището да се продава /концесия ! Света ври и кипи от войни и тероризъм , Как се продава Летището в Столицата на частна фирма?
500 милиона за бдж нямаме? а дадохме 5 милиарда за саниране.
18
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
За 3 мандата тоя петербурски само крепи портрета на б@це на бюрото си - за късмет. Егати министъра, егати държавата!
17
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В нашия град билетчето за градския транспорт е 80ст, защо в София да е 1,60? Горивото ли е по скъпо там? Карат се по модерни рейсове ли? Не ми излизайте с разтовнието, щото ваше рейсове са постоянно натъпкани и печелите от това в пъти!
16
1
 
17
 
! Отговори
Щирлиц преди 1 година
Да си спомним хипер,супер приватизацията на БГА Балкан.Явно има много,които все още"верват"...
15
0
 
15
 
! Отговори
невероятно но факт преди 1 година
Всяка модерна държава субсидира железниците с изключение на САЩ които са още на стари дизеларки.
14
0
 
26
 
! Отговори
33 преди 1 година
Дълговете на БДЖ намаляват защото намаляват и влаковете които се движат. Ако спрем всички няма да има никакви загуби. Даже ако направим и гарите казина и публ. домове може и печалби да имаме....
13
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тоя негоден некадърник, пак ли е министър на транспорта? До иде ГЕРБ и пак него си сложиха, майкуууууууу
12
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тия политици ни ... майката...
11
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Концесията е изключително добра за твоя джоб,но не и за държавата.Прокуратурата спи ли или се занимава само с кокошкарски истории.
10
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Съсипаха БДЖ-наред е летището
9
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Герб е каца без дъно-НАГЛИ КРАДЦИ
8
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Откакто се случи това в Хитрино, тоя не мога да го гледам. Доблестно беше да подаде оставка. И не, не съм от БСП, от никоя партия не съм.
7
1
 
23
 
! Отговори
Anonimen преди 1 година
Престъпна концесионна сделка.Ще подарят летището за цели 35 години срещу едни 500 милиона лева,за да спасяват БДЖ.Националната ни сигурност е в опасност заради некадърността и алчността на управляващите.Направил ли си е някой сметката,ако летището си е в наши ръце,колко би спечелила държавата за 35 години.Но това не ги интересува.След тях и потоп.Не им стигнаха тези 16 милиарда заем,за да оправят държавата,а започнаха да я разпарчетосват на парче.Сега и земята е наред и нищо нама да остане.
6
2
 
15
 
! Отговори
БРАВО преди 1 година
Браво на Министъра за БДЖ Промяната . Притеснявам се да не го Арестуват за Корупция .
5
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Кво става с билетчето за градски транспорт,защо е 1.60,след като съда отмени решението.Фандъка обжалва,а делото ще се гледа през есента на 2018г,доколкото прочетох.