В защита на превозвачите - да се мобилизира държавата!

Може да се търси подкрепа от други държави, каза Петър Мутафчиев
Обновена: 16 май 2018 06:58 | 15 май 2018 22:37,
27

Българските превозвачи се надигнаха единодушно срещу т. нар. Пакет за мобилност, който се обсъжда да се приеме в страните от ЕС.

Според обсъжданите промени шофьорите трябва да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на шофьор е нужно да се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл. Освен това шофьорите трябва да не спят в кабините на камионите, а 45-часовата задължителна почивка на седмица да се изкарва в хотел.

Според бившия транспортен министър Петър Мутафчиев в защита на превозвачите трябва да се мобилизира цялата държавна власт.

"Трябва да се търси баланс между позицията на всички държави-членки в ЕС. Може да търсим обединена позиция с други по-малки държави. Нужно е подкрепа на поне 35% от държави като Гърция, Кипър и други", категоричен е бившият министър на транспорта в "Денят ON AIR".

По думите му има около 60 хил. камиона извън България, които пътуват в международния трафик.

"Това е най-бързо развиващият се бранш у нас. Трябва да има ясни цели и стратегии, които да предприемем. Всеки в ЕС гледа от своята камбанария. Макрон бе избран за президент и дойде в България, за да говори по тази тема", уточни той пред Bulgaria ON AIR.

Мутафчиев е на мнение, че голяма роля в решаването на въпроса е в ръцете на правителството. Ако то успее да реши проблемa, управляващите заслужават сериозни адмирации.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Е сега шофиори ли ще ставаме кадри море а какво ще превозваме и с какво личен автомобил не давам а тоя умник да попитам какви коли ще ни осигори заплати и осигоровки ще има ли и кои категории ще важат защото доколкото мие известно б категория не важи но ало ми подари с или д съм съгласен че курсове не мисля да карам тъи като няма при кого а да си губя времето времето е пари
3
1
 
27
 
! Отговори
Ха-де преди 5 години
Нашите превозвачи са май като всичките ни останали робовладелци. Какво лошо има да се плаща на българските шофьори по немски или белгийска тарифа, ами лошото е, че Батката с гуемия джип няма да издържи и ще фалира. Щото досега е крадял от шофьорите си и ги юркал колкото може. Спят по пътищата, карат до откат и накрая 1000 евро заплата.
2
13
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ние не сме евроскептици, антиевропейци? Герб май иска да ни скара с нашите европартньори от НАТО и ЕС, да ни вкарат в хибридна война с Франция - един от локомотивите на Евросъюза?
1
3
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Значи Макрон предлага българските шофьори да работят по 8 часа пет дни,да спят в хотели,да не готвят в *** по паркингите да са при семейството си на 3 седмици.Да получават европейски заплати,осигуровки и пенсии. Обаче началниците на българските шофьори-до един десари,не искат зашото не искат да плащат.И затова карат българските шофьори да блокират пътища.Ама като сте толкова ербап вървете да блокирате Париж бе,какво блокирате София.