Трябват ни 4,32 млрд. евро за жп връзка със Западните Балкани

Според Московски най-сложният за изпълнение участък е Видин - София
17 май 2018 21:46, Красимир Ангелов
27
Трябват ни 4,32 млрд. евро за жп връзка със Западните Балкани
Снимка: Булфото

За да изгради страната ни всички приоритетни железопътни направления до 2030 г., са необходими инвестиции на стойност 4,320 млрд. евро. Това обяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски на дискусия, посветена на транспортните проекти в Западни Балкани.

Форумът се организира по инициатива на Ивайло Московски и е част от днешната Среща на върха Западни Балкани - Европейски съюз. Участие в министерската среща са взели транспортните министри на Македония и Косово, държавният секретар на Черна гора, както и представители на Световната банка, Европейската инвестиционна банка и на Съвета за регионално сътрудничество, съобщават от транспортното министерство.

По време на срещата Ивайло Московски заяви, че 4,147 млрд. евро от средствата ще са нужни за проектите по "основната" TEN-T мрежа, а останалите 173 млн. евро ще се използват за модернизация на жп направлението Карнобат - Синдел, което е 123 км и е част от "широкообхватната" жп мрежа. По думите му това трасе има съществено значение, тъй като свързва двете най-големи морски пристанища Варна и Бургас.

Ивайло Московски посочи още, че най-сложният за изпълнение участък и поради тази причина най-скъп, е жп линията Видин - София, като индикативната стойност на инвестициите там са 2,31 млрд. евро. По думите на министъра друга важна жп линия, която е част от коридора Ориент/Източно-Средиземноморски, е София - Кулата, като нейната стойност е 1,22 млрд. Евро.

По направлението към Сърбия Ивайло Московски представи проекта за модернизация на жп линията Волуяк - Драгоман - сръбска граница, който също е част от "основната" TEN-T мрежа и е идентифициран от Съвета на ЕС, като приоритетен трансграничен участък. Московски изтъкна, че за реализацията на проекта са необходими инвестиции от 132 млн. евро.

За осъществяването на жп свързаността с Македония министърът посочи, че вече се работи по проект Техническа помощ за модернизация на жп линията София - Перник - Радомир - Гюешево - македонска граница. Индикативната стойност за изграждането на жп линията Радомир - Гюешево - Македонска граница е 477 млн. евро.
 


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
21 - Може би няма хора, защото услугата е ужасна ?
25
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
23 - Поведението ти е грубо и неприемливо!
24
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
папкане за корумпираната дружина. боко и дебелян управляват, не виждате ли
23
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
ЖП връзките са за транзит на стоки от и към Европа. На никой не му пука за БДЖ и пенсионерите и кариоките които пътуват с него. Какво не ви стана ясно, че още обсъждате??
22
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Че нали ако има влакове като японските, автопревозвачите ще пострадат!
21
4
 
8
 
! Отговори
Хаха преди 4 месеца
И 10 пъти повече да дадете няма да се оправят нещата. Качете се в един влак и вижте колко хора има - 10 баби и 40 *** които не плащат билети и никой не може да ги накара да платят.
Стига с пари за глупости, закривайте е тази държава цирк вече.
20
4
 
8
 
! Отговори
х преди 4 месеца
Вместо това да вземат да построят с тия пари колкото могат повече заводи за износ и да правят работни места, аман от тия асфалти, ЖП-та и глупости.
19
0
 
6
 
! Отговори
Ха ха преди 4 месеца
Както казва един познат ни сме толкова добри и бързи че докато построим транспортните връзки светът ще премине към летящи превозни средства а парите дето ще се прахосат ще са пгромни
18
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Бабината ви трънкина... Колко били пътниците от Видин за Кулата... ЖП-то е основно за стока, а хора се превозват помежду другото и то на загуба.
17
3
 
10
 
! Отговори
кукла преди 4 месеца
Аз ли нещо не съм добре или някои други не са добре. Но се пита в задачата колко хора ще пътуват по тия жп линии. Колко от Видин до Кулата и колко от Скопие до София например. Или по другите отсечки. За справка демографската действителност в България, а и даже в целия сегашен Евросъюз. Според мене в днешно време друга е посоката. Има подем в масовото навлизане на евтини самолетни компании, дето да свързват българите с Европа. За емиграция и за връзка на емигрантите с близките им в Бългия
16
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Абе хора Магистрали НЯМА . Кво ЖП за 4 милиарда ??? Вие съвсем се паткосахте ве.
БДЖ е на загубаааааа няма ползи от него. Правете магистрали, плажове и заводи.
15
1
 
1
 
! Отговори
пешо преди 4 месеца
15-20%
14
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Видин - София през Ботевград и през тунел на Петрохан.
13
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Видин се очертава като централна жп гара на балканите с връзки Видин-Белград, Видин-Букурещ и Видин-Скопие.
12
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
София-Ботевград-Видин е важна заради Дунав мост и ще се върже със София-Солун, София-Истанбул и София-Охрид.
11
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
За толкова пари ще направят влак до Смолян и към Гърция (Ксанти) и няколко тунела през Стара планина Карлово - Троян и линия Ловеч - Плевен - Никопол към румънска граница
10
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
4 милиарда за връзка София - Видин ... там съвсем никой няма да остане
9
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Ко ?
Ко каза Ко ?
8
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Браво, това са си едни 10% или и чисти 400 мил евро в джобовете на п..рестъпниците като Московски
7
1
 
16
 
! Отговори
Ей, преди 4 месеца
Не се накрадоха герберюгите и сега искат да опънат още 2 милиарда ойро. Със съсипана икономика строителство не се прави!