Сметките на БДЖ запорирани. Защо държавата се намеси?

Ясно бе, че ще има такава намеса, обяснява изпълнителният директор
2 юни 2018 14:15, Петя Славова
39
Сметките на БДЖ запорирани. Защо държавата се намеси?
Снимка: архив, Булфото

Сметките на БДЖ "Пътнически превози" са запорирани от кредитори, което доведе до опасност от спиране на железницата, служителите да останат без заплати, а доставчиците да не си получат парите. В крайна сметка държавата се намеси с 20 милиона лева. Появи се идеята да бъдат регулирани автобусните превози, за да има пътници и във влаковете.

Още по темата

Защо се наложи държавата да се намеси обяснява изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров пред Нова тв.

"Има 103 млн. задължение по този облигационен заем, който е взет 2007-ма година. С него са погасени предходни задължения, които все още не са изплатени. Този заем е бил 250 милиона, сега е само 103. Това са последните задължения на БДЖ към банкови институции. От 570 милиона, те са станали 103 милиона и ние трябва да ги погасим, за да продължи развитието на железницата", каза изпълнителният директор и добави, че когато задълженията се погасят, ще може да се инвестира в нови мотрисни влакове.

"Това не е от днес. Това е известно от 2010-та година. Започнаха реформи тогава, компанията беше преструктурирана. Огромните задължения бяха погасени. Още тогава беше ясно, че е необходимо в края на реформата да има държавна намеса. ЕК е одобрила тези планове, дала е нотификация, разрешила е на държавата да се намеси. Това са последните 103 милиона лева задължения, които след като държавата ги реши, дълговата криза в БДЖ приключва. Оттам нататък трябва да се мисли само за развитие", подчерта Владимиров.

Той уточни, че всички заеми са взимани в периода между 2002-ра и 2009-та година. "Тогава вместо държавата да инвестира, са взимани заеми. Заварваме 2009-та това положение. От 2010-та започваме да погасяваме тези задължения. Те са свръхголеми. Моето становище е, че по това време БДЖ не е била в състояние да ги покрива тези задължения, както и че този механизъм е порочен", каза изпълнителният директор.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
8
 
23
 
! Отговори
Hafen die Wahrheit преди 5 години
Проблема не е нито във влаковете, нито в пътна или железопътна инфраструктура - проблемът е че България се управлява повече от 70 години от комунисти, които развяват лозунги от времето на Йосиф ВисарионовичЗаради такива провокатори, като теб не може да се води нормален диалог! В немски влак дезибекцират тоалетните при всяко пътуване, а в нашите няма тоалетна хартия. Какво са ти виновни управляващите, че вторият който влезе в тази тоалетна ще отмъкне хартията?
16
5
 
19
 
! Отговори
сф преди 5 години
Пример за по-добър железопътен от наземен транспорт е софийското метро. С един билет с безплатно прикачвате може да се стигне от единия до другия край на града. Влаковете са редовни и чисти. Наземния транспорт е предпочитан от гратисчийте. Това е добре за пътниците в метрото, защото няма пътници с нулева хигиена.
15
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проблемът е, че България не е суверена държава, сега в момента!
14
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Hafen die WahrheitПроблема не е нито във влаковете, нито в пътна или железопътна инфраструктура - проблемът е че България се управлява повече от 70 години от комунисти, които развяват лозунги от времето на Йосиф Висарионович!
13
4
 
21
 
! Отговори
Hafen die Wahrheit преди 5 години
Проблрмът с високите скорости не е във влаковете, а в остарелия релсов път.Да прав сте! Нещата са комплексни. Аз имах предвид и това. И понеже скоро гледах клипове на високоскоростни влакове, ако се въведат у нас, всеки софиянец ще предпочете да стига до морето за 2-3 часа вместо да кара като луд за 5-6 часа. Удобството е несравнимо!
12
2
 
20
 
! Отговори
До 6 преди 5 години
Проблрмът с високите скорости не е във влаковете, а в остарелия релсов път.Дезире на Сименс, от които БГ и. А 120 мотриси могат да се движат с 240 км/ч, но на практика тук се движат с до 75,защото иначе ще излетят от релсите.
11
8
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Приземиха ВВС,нямаме армия,фалираха БДЖ,болници фалират,банка фалира... Народа избяга,измира... Ей това успяха да направят калинките на властта за 10 години със незнайно,какви огромни взети заеми!
10
11
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да се приватизира ! Ако имат акъл да съществуват ,ако ли не ,айде марш.
9
2
 
15
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
Владимиров , и другите около него трябва да бъдат сменени с по умни и качествени хора ,който разбират от управление на железница . Защотото от както Герб са във властта винаги има някакви проблеми за решаване Когато Герб спечелиха изборите Те назначиха Владимиров за изпълнителен директор и от него самия почнаха проблемите .-.
8
3
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Малко известен факт е, че жп-мрежата у нас е неподходяща за голямогабаритни товарни превози /за което основно се ползва в развитите държави/ поради тесните тунели. А иначе пътническите превози са с една идея по-евтини от автобусните, но по-бавни и най-вече вагоните са непоносимо мръсни. Ползват се от хора склонни да правят компромиси с времето и хигиената си за да спестят някой лев. Лъжа е, че по света масово железниците са държавни. Държавна е само инфраструктурата. Влаковете са частни.
7
3
 
24
 
! Отговори
До 3 преди 5 години
Частна казваш.И да я купи Боко през Котараците. Както си купи ЧЕЗ през Гинка.
6
8
 
21
 
! Отговори
Hafen die Wahrheit преди 5 години
До кога държавата ще дава пари за нещо, което не се ползва.То може да се ползва, горещ пример са високоскоростните влакове които навлизат в все повече държави. Само че БДЖ е с жп парк отпреди 40-сет години. В наш вагон да те гнус да отидеш до тоалетна, а в съвременните влакове ти сервират храна в подобаваща обстановка!
5
3
 
27
 
! Отговори
Burzum преди 5 години
Ами тя държавата продаде товарни превози който бяха печеливши и си остави губещите пътнически...дали това е държава?
4
24
 
6
 
! Отговори
!! преди 5 години
До кога държавата ще дава пари за нещо, което не се ползва.По-добре да инвестират парите в ремонт на пътищата, все пак всеки ползва някаква форма на автомобилен транспорт, а много малко хора ползват влак.
3
18
 
11
 
! Отговори
Hafen die Wahrheit преди 5 години
Единственото смислено решение е, БДЖ да стане частна чрез публичен търг. Всичко друго ще бъде на парче! Няма ли здрав технически контрол, който само частен инвеститор може да окаже, забрави!
2
12
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Намесата на държавата се състои в това, че е дала 20 милиона, които със светкавична скорост ще потънат в нереформираната вече 30 години система. Ако трябва да се закрива БДЖ, ако трябва да става частно дружество, но не искам повече пари от моите данъци да отиват на вятъра.
1
2
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Имам един познат завършил ПЖИ. На маса се гъбаркаме, че държавния изпит в този ВУЗ е "Крадене на нафта" . Той отвръща - Абе, има нещо вярно...