По договор: 6,90 лв. на час за строителите на "Хемус"

Дефектите ще се отстраняват до 2 седмици, гаранцията на асфалта - 5 г.
25 яну 2019 07:30, Анисия Иванова
19
По договор: 6,90 лв. на час за строителите на "Хемус"
Архив: Булфото

Точно 6,90 лв. на час ще получават редовите строители на магистрала "Хемус" за строителни-монтажни дейности, за които няма единични цени. Толкова е предвидено да плаща пътната агенция на държавната компания “Автомагистрали” ЕАД, става ясно от договора за изграждане на 134 км от магистралата, публикуван на сайта на ведомството.

"Труд" съобщи, че в договора е предвидена и печалба за държавната компания – изпълнител. Тя не може да надвишава 10% от цената на всяка дейност и на договора като цяло. Така при предвидени 1,35 млрд. лв. с ДДС за строежа се оказва, че максималната печалба за строителя е 135 млн. лв. или по близо 1 млн. лв. с ДДС на километър.

Още по темата
Според договора обаче се предвиждат и санкции за некачествено изпълнение и забавяне на изграждането. При системни нарушения, изоставане от графика, спиране на работата за повече от 90 дни или неотстраняване на посочени дефекти в срок от 1 месец, договорът може да бъде прекратен едностранно от възложителя. Контрактът може и въобще да не започне да действа, ако до 10 дни от началото на строителството “Автомагистрали” не успее да осигури нужната механизиция и работници на обекта.

Ако това се случи, държавната компания ще дължи като неустойка 20% от стойността на договора или 270 млн. лв. с ДДС и цялата гаранция по договора. От своя страна държавната фирма може да прекрати контракта, ако пътната агенция забави плащанията за извършената работа с над 30 дни. Тогава “Автомагистрали” може да поиска неустойка в размер на 3% от стойността на договора.

В контракта са предвидени и глоби. Ако изостане от строителния график, изпълнителят ще дължи всеки ден глоба в размер на 0,2% от стойността на договора без ДДС (1,125 млрд. лв.). За това нарушение “Автомагистрали” може да отнесе максимална санкция от 30% от стойността на договора, или 405 млн. лв. с ДДС. Ако обаче изпълнителят успее да навакса закъснението, сумата по санкцията ще му бъде възстановена.

При лошо качество на изпълнение държавната фирма ще се прости с 5% от стойността на съответния участък или на целия договор. Според контракта междинните плащания ще стартират, след като бъдат изпълнени 5% от стойността на всички предвидени работи.

При констатирани дефекти при изграждането на магистрала “Хемус” изпълнителят – държавната компания “Автомагистрали”, ще има срок от две седмици да ги отстрани. Според договора възложителят има право да проверява качеството на изграждане на магистралата по всяко време и да дава предписания. Предвидени са и стандарти за използваните материали. В контракта са посочени и срокове за изпълнение на всяка от отсечките. Четири от отсечките трябва да бъдат завършени за 36 месеца, една за 42 месеца и една за 48 месеца. Преди да стартират три от трасетата обаче ще са нужни 6 месеца за изготвяне на проектите. Гаранцията на асфалта по новата магистрала ще бъде 5 години, а на съоръженията по нея – 10 години.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
2
 
! Отговори
Батето преди 5 години
Те не го пускаха да влезе вътре в кръчмата бе, СИКаджиите.седеше отвънка да пази колите
16
0
 
3
 
! Отговори
Може само да се преди 5 години
надяваме, че изложеното в статията е интерпретация. Иначе ще говорим за подарък и бели.Пример: "Гаранцията на асфалта по новата магистрала ще бъде 5 години, а на съоръженията по нея 10 години." Асфалтът е само настилка, всъщност носимоспособността на пътя се осигурява от т.н. "земно платно". Подмяната на асфалта, без извършване на необходимите строителни дейностти в земното платно, е козметика с трайност до няколко дни.Справка: Цариградско море.Дано се окажа лош пророк и не съм прав
15
0
 
4
 
! Отговори
5 години преди 5 години
а трябва да са 50...
14
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
5 години гаранция??това е магистрала бе умници, как 5 години?
13
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
6.90 са около 1100 лева на месец при 20 дни по 8 часа. От тях чисто ще вземат около 850 лева. Кой ще се хване за тези пари?
12
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
След което ще започнат анексия, предговоряне докато фирмите на строителните олигарси като Пеевски и ГБС които ще бъдат наети като подизпълнители оглозгат държавата до кокал.Този филм сме го гледали много пъти пример са спортни зали за които уж отговаря общината а го строи ГБС и от 30 млн първоначално става 64 млн като залата в Пловдив, а на кмета Тотев в същото време построи и хотела на майка му. Които не вярва да провери.
11
0
 
2
 
! Отговори
Баш майстора преди 5 години
Ако не делим не се хващам
10
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За 6.9 лева на час няма да си намерят работници. Те строителите по 2-3 хиляди на месец не се хващат на рабата.
9
2
 
0
 
! Отговори
Loyko преди 5 години
Eee...kak edinija zabavia 90 dni...a drugija 30 dni...i neustoiki. Triabva ravnopostavenost.Zaplashtane samo pri dobre svarshena rabota...po evropeiski standart...a ne Bg zatvariane na ochite.Kraino vreme e da sme se nauchili kak se stroi magistrala
8
1
 
5
 
! Отговори
А смотани ли сте преди 5 години
Браво, хубава ставка, Еуропейска........но така ще се мотаят с години........а надника ще тече!
7
0
 
15
 
! Отговори
Моля?!? преди 5 години
Простата сметка показва следното - 1.35 млрд за 135 км, тоест 10 000 лв на метър магистрала! Какво слагате в асфалта мамка му ?
6
0
 
14
 
! Отговори
реалист преди 5 години
Нека краденето продължи. Това е целта на "строителството" на магистрали, саниране, площадки, чешмички и всякакви "проекти". Така ще е след като управляващите си имат опитомени прокуратура и съд.
5
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
5 години гаранция? ВТФ? 10 г. за съоръженията? ВТФ ВТФ? колата ми, която е от алуминий и пластмаса има повече гаранция от пътя, който се предполага да е доста по- солидно "построен", а да не говорим за "съоръженията"... "съоръжение" са мостовете... тоест след 10 г. бог дал - бог взел по виадуктите... забравих, няма да ни трябват, дотогава ще сме с летящи чинии...
4
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
10 милиона лв / км, или 5.2млн евро/км.Работата по Тракия струваше около 2.3млн евро/км, но качеството го видяхме. И това не ни се струваше евтино, но се е краднало като за последно, затова и продължава трасето да се руши и ремонтира.За магистрала Марица - price 2.12 mln.euro/km. Някой ако е минавал наскоро, също може да се увери в невероятното качество.А тук повече от двойно. Белким заложат малко и на качествени материали....
3
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Гаранцията за асфалта може да е 15 год. ,но има едно подусловие - да не се ползва !
2
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не ви ли е срам бе ! После онзи дюмбелин пожарникара се тупа в гърдите той бил направил магистрали . Това и извънредния труд с осигуровките ли включва защото на тскива обекти се работи много
1
3
 
9
 
! Отговори
Счетоводител преди 5 години
Е, много е скъпо! Не може ли за без пари?