Министър Шишков: Трябват 20 млрд. лв. за всички магистрали

Пуснаха движението в двете тръби на тунел "Витиня"
21 дек 2022 13:21, Красимир Ангелов
37

Броени дни преди празниците пуснаха движението в двете тръби на тунел "Витиня" на магистрала "Хемус". Министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков заяви в студиото на "България сутрин", че е държал този ремонт да бъде завършен преди празниците, за да може хората да пътуват нормално и да няма тапи.

"Така трябва да се работи в България - да има ясен срок, в който даден ремонт да бъде завършен. Смених ръководството на "Автомагистрали" и бях поставил за цел ремонтът да приключи преди зимата. Той беше от изключително значение, хората изстрадаха страшно много време. Ще бъде пуснат трафикът и за тежкотоварните автомобили, което е добре за бизнеса", обясни той.

Още по темата
По думите му пред Bulgaria ON AIR нямаме изградени повече от половината магистрали, от които имаме необходимост. А за това ни пречат няколко неща:

"Няма планове за половината от магистралите, част от проектите са в изключително ранна фаза. Нямаме ентусиазъм да проектираме магистралите. Голямо говорене и малко проектиране. Другият проблем е начинът, по който се финансират магистралите. Ще ни трябват около 20 млрд. лв. да построим всички магистрали. Политиците трябва да помислят кои магистрали може да ги построи държавата. Магистралата Русе - Маказа успяхме да я придвижим напред. В средата на следващата година ще се строят два участъка от тази магистрала", посочи строителният министър.

Той е на мнение, че частично някои магистрали може да бъдат дадени на концесия.

"В момента имаме два варианта - магистрала "Хемус" да бъде спряна и да не плащаме. Ако някой има проблем с прокуратурата, са хората, които са подписали договорите - шефовете на АПИ и от държавното дружество "Автомагистрали". В договорите инхаус това е изкривено - възлага се от АПИ на "Автомагистрали", но те нямат капацитета да построят магистралите и започват да сключват договори за материали и техника", каза още арх. Шишков.

"Проектът за "Струма" - до края на януари трябва да бъде приключен анализът на мерките. Ще има ясна стратегия до май месец да имаме разрешително за строеж на определен участък. Казват в пленарната зала, че само проектираме. Проектираме, защото нямаше проекти. Имам идеята да възложим за проектиране всички липсващи магистрали", посочи още шефът на МРРБ.

"Продължавам да твърдя, че теренът за Детската болница е изключително добър. Ще пусна заповед за допускане на подробен устройствен план. Това е национален приоритет и затова е национален обект", изтъкна министър Шишков.

Виже видеото с целия разговор.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


37
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
0
 
1
 
! Отговори
Аноним преди 1 година
Служебен министър назначен от Радев само да организират изборите стопираха инфраструктурата на цяла държава парите оставени от лошият Бойко ги няма Хемус е спряна нарочно правителство няма и държава няма
31
0
 
1
 
! Отговори
Биволъ преди 1 година
Не разбрахте ли,че без Бойко нищо няма да се построи. Рашков да върне чувалите,вътре трябваше да има пари, уж де. ***, повярвахте на Прокопиеви те журналистически глупотевини.
30
0
 
1
 
! Отговори
Последният попиканец преди 1 година
Кампанията по очерняне на Бойко и ГЕРБ , в папагалските крякания,че крадял от магистрали сега ще се обърне срещу червената олигархия ви главен с Нинова, Радев и техните шарлатани и ***.
29
0
 
2
 
! Отговори
Morski преди 1 година
"Той е на мнение, че частично някои магистрали може да бъдат дадени на концесия!" - - - Ефектър Радеф! Плащаш винетка, а и такса магистрала сега отгоре на това!
28
1
 
0
 
! Отговори
Човек, преди 1 година
кражбите не спират, независимо от това кой е на власт :D Това е, което не може да се проумее от избирателя. Няма абсолютно никакво значение кой е на власт. Очевидно е че управлението на страната не става от парламента, а постановките вътре са само, за да се каже, че решението е легитимно. Реално, почти всяко решение е престъпление срещу държавата и народа.
27
0
 
3
 
! Отговори
опетков преди 1 година
До до Опетков Нали вече ББ не е на власт и не се краде? Или се лъжа? Освен това, не се говори за ремонти, а за строежи на нови магистрали. Шишков я пее тази песен отдавна. Резидентът е на власт вече 2 години и не е построил и 1 см магистрала. Частта от Хемус, която откриха скоро беше завършена почти 1 година преди това. Ако ББ беше на власт щеще Хемус да е стигнала до Търново. Пишат се само лъжи за т.н. "ин хаус", с който се целеше избягване на процедуритре по обжалване, които забавят с години.
26
0
 
3
 
! Отговори
опетков преди 1 година
Този пишман архитект се изказва като пълен лаик и ***, приказки на ангро. Мисля, че преди време беше казал 100 млрд. В действителност имаме да правим само 2 магистрали: Тази от Русе до Маказа - 400км и т.н. Черно море (150км) и да довършим Хемус(150км) и Струма(20км) или общо по-малко от 900 км. Излиза по 20 млн на км, което е реално за планински терен, но не и за равнинен. Нали ББ крадял и те щели да ги правят по-евтино от него? Той ги правеще за 10 млн за планински терен.
25
1
 
0
 
! Отговори
до Опетков преди 1 година
ами не е грешна, защото говорим за ремонти тука. При ремонти не съм виждал да се престараят до там, че да изкопаят всичко до почва. Ама както сам каза, доста е раздута сметката. Може би, все пак няма да се счита един проект за успешен ако не се откраднат поне 75% от средствата за неговата 50% реализация.
24
0
 
1
 
! Отговори
От хората преди 1 година
Господинът да търси начин 15 милиарда да се налеят в работещи предприятия и другите 5 милиарда ще дойда от там с които можем да оправим пътищата в България. Да не коментирам,че нямаме нужда от толкова магистрали,някой от проектите са безсмислени,но нали от там ще паднат комисионни.
23
0
 
3
 
! Отговори
опетков преди 1 година
До Сиктир бе! Сметката ти е мнооого грешна. Първо, преди да положиш асфалта трябва да отнемеш горния хумусен слой и да го пазиш някъде, трябва да изравниш терена, да изкопаеш милиони кубици пръст и да ги изнесеш някъде. Второ, трябва да положиш поне 1 м камъни и чакъл и след това идва асфалта. Бях изчислявал, че само асфалта за 1км е 1 млн лева. Може би не знаеш, но стандарта за магистрала е 27 метра ширина. И въпреки това, сметката на Шишков наистина е много грешна и надута.
22
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не ме кефи Баце. Ама преди него само проектираха. И след него отново започнаха само да проектират. Ми то си е 100% файда. Друго е да потрошиш средства за техника, работници и материали. Магистралите на концесия. И една камара таралясници, дето не е ясно как са минали технически преглед няма да заливат с масло чисто нови пътища.
21
1
 
2
 
! Отговори
1490 км преди 1 година
е общата дължина на магистралите в България, според уикипедия. По сметките по-долу, това преви около 3 милиарда лева, за 1500 километра, 6 лентов път, с ширина на платното 3 метра и дебелина на асфалтовата покривка 30 сантиметра. Плачете, господа!
20
3
 
5
 
! Отговори
Д-р Исня преди 1 година
Ако тоз хрантутник е изчислил 20 милиарда за магистрали, значи че за 1 милион можем да асфалтираме дунавската равнина + тракийската низина! Остатъкът се знае къде отива.
19
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Kиpчу и кyкopчо откраднаха повече откакто жалкия фигурант ги дoвлече
18
4
 
14
 
! Отговори
Майора преди 1 година
Абе анонимници спрете се с вашите кючета и чекмеджета и чувсли , измислени от дамсджаната Рашков! Публична тайна е че Харвардските мошеници взеха 5 млд лв от "Хемус" за бизнеса , за 7 месеца взеха нов дълг 20млд ле от които за 9 дни изхарчиха 9 млд лв без да се знае къде и за какво! Така че Шишков оправданията не важат , магистралите трябва дда се завършат възможно по скоро!
17
7
 
4
 
! Отговори
Сиктир бе! преди 1 година
20 милиарда? 1 Километър, 6 лентов път, с дебелина на асфалтовата покривка 20 сантиметра струва приблизително 200 000 лева крайна цена. По 1000 километра е равно на 2 милиарда лева. Останалите 18 от къде дойдоха? А имаме ли 1000 километра магистрали у нас като цяло?
16
2
 
5
 
! Отговори
Mitaka преди 1 година
Някои магистрали трябва веднага да се направят които са много натоварени. Другите може по една лента само да се направят, която се разделя и има по две платна в посока.
15
0
 
7
 
! Отговори
ще направим преди 1 година
ще, ще, ще, ще направим , ще,ще,ще, ще направим! Тези измислиха ново граматическо време" бъдеще НИКОГА не свършено"!
14
1
 
7
 
! Отговори
Христо Христов преди 1 година
Ми хубаво. България си има бюджет, планирайте и построявайте!
13
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ти луд ли си бе, по-добре по един американски самолет във всеки музей, във всяко село. Културата е най-важна!