Какво се случва със завършването на АМ "Хемус"?

Проверките на автомагистралите ще бъдат прекратени до края на предизборната кампания
10 мар 2023 20:38, Йоана Цонева
15

С полеви брифинг на все още незавършения първи лот от АМ "Хемус" строителният предприемач Велико Желев отговори на обвиненията след ареста си. В началото на седмицата бизнесменът и собственик на "Хидрострой" бе обвинен за изнудване на бивш негов служител. Случаят запали дискусия и относно дейността на компанията - вътрешният министър го свърза с предполагаемите корупционни схеми с авансови плащания за АМ "Хемус", а междувременно Министерството на регионалното развитие излезе с данни за некачествено строителство.

Днес инспекция на първия лот на аутобана направиха не представители на държавата, а задържаният преди дни бизнесмен Велико Желев. Той е собственик на фирмата "Хидрострой", която е строила участъци от магистралата. Последва и реакция от регионалния министър.

"Съгласно договорите, бяха преведени аванси на всички фирми, които имат договори. С тези аванси бяха закупени материали, техника, трошачки", обясни Желев, предаде Bulgaria ON AIR.

"Всичко е по реда на закона, тъй като всички тези инхаус процедури и възлаганията чрез търгове на фирмите, които доставят материали и техника, и всичко останало, за да построят магистралите, са гарантирани с банкови гаранции и застраховки в двоен размер, което би означавало, че при неизпълнение на договорите, държавата ще си получи двойно повече пари от тези, които е вложила", заяви адвокатът на Желев - Менко Менков.

Желев не отрече, че е възможно да се констатират и дефекти при пътното строителство, включително и в това на Северната тангента, където според регионалния министър има пестене на материал в пътната настилка. Желев заяви, че е готов да бъде проверен, но само от сертифицирана лаборатория. Ако бъдат установени проблеми, "Хидрострой" ще ги отстрани за своя сметка.

В отговор министърът на регионалното развитие Иван Шишков потвърди - проблеми при авансовите плащания за първата отсечка на "Хемус" няма, за разлика от 7-и и 8-и лот.

"Проблемът обаче е, че в 7-и и 8-и лот тепърва започват да се правят нови проучвания за ново трасе. А държавата през 2019 година е дала доста безотговорно тези аванси", коментира арх. Иван Шишков.

С обвинения към сегашния регионален министър излезе и пътният експерт Богдан Милчев.

"Сегашният министър и ръководеното от него министерство се превърнаха в еманацията на корупцията в България. Защо разплатихте стотици милиони левове за извършени дейности на фирми на г-н Велико Желев, без да извършите нито една проверка?", попита Милчев.

Проверките на автомагистралите ще бъдат прекратени до края на предизборната кампания, за да не се използват за политически цели, заявиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройство.

Проверките по Северната скоростна тангента продължават. Скенер ще установи каква е дебелината на пътната настилка, а междувременно бивши регионални министри отправиха обвинения към настоящия, тъй като по техни думи не се поддържа пътната мрежа.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
1
 
2
 
! Отговори
баба мара преди 1 година
парите в имоти в оае а ние ще плащаме втори път за прос-то-тия-та си като немислим по изборите аз не гласувам защото нямам доверие на никои и досега излизаче съм права като виждам цър-ву-лите до къде ни докараха
12
0
 
3
 
! Отговори
ШЕ ходите пеш! преди 1 година
НО КОМЕНТ!
11
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
От 2 години в България спря строителството и ремонта на пътища,под предлог че се проверявало нещо.Лъжа,абсолютна-всичко е поради некадърност и с цел изнудване и кражби.Не искам такава "промяна"
10
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Строителството е спряло от повече от година, сега спираме и проверките, защото сме били чакали избори. А строителите всеки ден ходят на "работа" да се подпират на лопатите.
9
4
 
16
 
! Отговори
Чоко преди 1 година
Две години безвремие. До сега магистралата щеше да стига до В.Търново. Гласувайте отново за промяната и ще изчезнат и останалите пътища в България. Само Кирчо и Кокорчо.
8
2
 
17
 
! Отговори
баба Пена преди 1 година
Г-н Асен Василев да се качва на някой трактор и газ от где е дошел - към Англия. Искам си магистралата. Докато това не стане приоритет на ПП - нема да пусна глас за тях.
7
1
 
10
 
! Отговори
баба Пена преди 1 година
Тя магистрала Хемус е готова - затваряш си очите и в мечтите си хвърчиш от София до Златни Пясъци на плаж, а защо не и до Албена - мечти, мечти...... само това остана.
6
10
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
За две години след Борисов нищо не се построи в България. Това са фактите.
5
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Асен Василев преди две години официално спря строежа на АМ Хемус с обяснението, че нейният строеж не е спешен и заделените 450 млн в специален фонд ще отидат за нещо друго.
4
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
пети шести насипи нещо афиф работа
3
1
 
9
 
! Отговори
Бай Пешо преди 1 година
Хората вече имат въздушни автомобили, а ние една магистрала неможем да построим. А защо му викаме автомагистрала, това е друг въпрос.
2
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Нищо
1
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Йоанке, къде ми е видеото. След тройното повторение на една и съща реклама има просто някаква снимка като в заглавката, а няма клип.