Пощенска банка е първата банка у нас, сертифицирана да извършва незабавни плащания в лева по Програма Blink на БОРИКА АД

С модерната дигитална услуга финансовата институция ще осигури още повече удобство, отлично преживяване и бързина на разплащанията за своите клиенти
Спонсорирано съдържание | 22 ное 2021 16:12, Красимир Ангелов
Пощенска банка е първата банка у нас, сертифицирана да извършва незабавни плащания в лева по Програма Blink на БОРИКА АД

Пощенска банка е първата сертифицирана банка в България, която вече предлага на своите клиенти модерната услуга за незабавни плащания в лева по Програма Blink на Национална картова и платежна схема (НКПС), част от БОРИКА АД*. С нея клиентите на банката ще имат възможност да правят преводи в лева от сметка в сметка (P2P/P2B) за суми до 30 000 лева в рамките на 10 секунди в широката клонова мрежа на банката, в съответствие с въведената паневропейска SEPA схема за незабавни плащания на Европейския платежен съвет. Предстои новата услуга да е достъпна 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата и 365 дни в годината и в мобилното и интернет банкиране. С въвеждането на модерния начин на разплащания банката отново отговаря на очакванията на съвременните потребители за бързина и достъпност на услугите, които предоставя, като предлага необходимите удобства в динамичното им ежедневие.

"Непрекъснато се стремим да въвеждаме иновативни решения, които да правят разплащанията по-бързи, лесни и интуитивни, като по този начин осигуряваме отлично преживяване за нашите клиенти. Почти всичко в момента се случва дигитално – потребителите все повече използват онлайн услуги, пазаруват и се разплащат в дигитална среда. В нашата банка отчитаме 70% ръст на трансакциите през дигиталните ни канали. За да отговорим на тези променени условия и нуждата от още по-бързи услуги както за клиентите ни физически лица, така и за бизнес клиентите ни, вече няколко месеца, съвместно с БОРИКА, работим много усилено по въвеждането при нас на незабавни плащания Blink. Нова за нашия пазар услуга, която има много предимства, но основното е именно бързината. Постепенно ще разширяваме функционалностите и каналите, като предстои услугата да бъде достъпна за клиентите ни в мобилното и интернет банкиране - 365 дни, 24 часа, 7 дни в седмицата, включително в празнични дни и събота и неделя, като ще им позволи само в рамките на няколко секунди да направят желания от тях превод. Това е изключително удобство и се надяваме, че скоро всички наши клиенти ще я използват, спестявайки си най-ценното – своето време", коментират от Пощенска банка.

Максималното време за изпълнение на незабавно плащане в БИСЕРА6 е 10 секунди, като това включва времето от постъпването на нареждането за превод до изпращането за заявка за потвърждение към банката на получателя, както и времето от постъпването на потвърждение от страна на банката на получателя до потвърждението за успешен сетълмент. Клиентът получава веднага известие след успешна валидация и одобрение от банката на получателя. Приемат се за обработка само кредитни преводи в лева и не се допускат директни дебити, като плащанията се обработват индивидуално, трансакция по трансакция в реално време.

Въвеждането на новаторски решения е неизменна част от бизнес стратегията на Пощенска банка, която се развива в синхрон с най-новите световни тенденции във финансовата сфера. Новата услуга за незабавни плащания Blink ще е достъпна пилотно в широката клонова мрежа на Пощенска банка в цялата страна, а финансовата институция предстои да предложи услугата и през дигиталните си канали.

"С Пощенска банка сме добър партньор и сме радостни, че са част от пилотните компании, които не само се присъединиха към Националната платежна инфраструктура за незабавни плащания, бързо припознаха услугата, но и вече технологично са готови да я предоставят на своите клиенти. Бързината от услугата е несравнимо удобство и повишава потребителското преживяване. Нещо повече, възможностите за плащане са жизненоважен компонент за успеха на всеки бизнес. Над 2200 доставчици на платежни услуги в Европа вече предлагат незабавни плащания, като те обхващат близо 6,5% от общия обем плащания според данни на Европейския платежен съвет. В България услугата тепърва навлиза, но вече виждаме, че се приема добре от всички, защото предимствата, които дава, са много. Плащанията Blink осигуряват едно ново, по-високо ниво на бързина, ефективност, сигурност и контрол в процеса на разплащанията“, допълват от екипа на Националната картова и платежна схема и БОРИКА АД.

Услугата предстои да бъде развита в бъдеще, като клиентите на банките, които участват в проекта, ще имат възможност да извършват плащания за секунди в търговски обекти, да правят покупка при онлайн търговец, плащания на комунални услуги, плащания на данъци и такси, плащания на е-фактура. Разработват се и функционалности, свързани с превенцията от измами, както и с борбата с прането на пари.

Незабавните плащания се регламентират като нов вид услуга, съгласно предвидените промени в Закона за платежните услуги и платежните системи (ЗПУПС). Участниците в БИСЕРА6 изпращат трансакции за незабавни плащания и получават потвърждения за плащания, както и всякакви други съобщения, базирайки се на ISO 20022 стандарта и на Програмата на НКПС за незабавни плащания чрез сметка в лева, която е хармонизирана с SCT Inst scheme на Европейския платежен съвет.

Повече информация за услугата за незабавни плащания и за пълната палитра от иновативни продукти на Пощенска банка можете да получите на www.postbank.bg, както и в широката ѝ клонова мрежа в цялата страна.

*Незабавните  плащания в лева по Програма Blink на Националната картова и платежна схема, част от БОРИКА АД, ще бъдат възможни единствено между доставчиците на платежни услуги, които са се включили и участват в програмата. Списък на включените ДПУ към момента можете да откриете ТУК.