Малко, по-малко... Стъпки на динозавър колкото врабче

Откритите миниатюрни следи са на 110 млн. години
Обновена: 25 ное 2018 17:29 | 25 ное 2018 16:37, Цветелин Димитров
Малко, по-малко... Стъпки на динозавър колкото врабче
Снимка: pixabay

Учени откриха най-малките известни стъпки на динозавър по пресъхналото дъно на езеро в Южна Корея, съобщи ЮПИ.

Следите са на 110 милиона години, от периода Креда. Оставени са от динозавър с размерите на врабче, предава БТА.

"Невероятно е колко малки са следите", казва Антъни Ромилио от университета на Куинсланд. "Рапторите са стъпвали само с два пръста, а третият е бил прибран, като на котешка лапа".

Специалистите обаче не могат да кажат дали това е неизвестен досега вид, или е от бебе на вид с по-големи размери. Ако е нов вид, има и други миниатюрни сродници, като китайския микрораптор.

Палеонтолозите са нарекли миниатюрните стъпки Dromdeosauriformipes rarus. Формацията Джинджу, където те са открити, изобилства от всякакви отпечатъци от стъпки от периода Креда, направени от птици, птерозаври, гущери, костенурки, бозайници, дори жаби.

шматка преди 6 месеца
Начи Врабозавър

До 654

Всички живи организми на тази планета са базирани на ДНК и имат страшно много помежду си. Така, че хората са част от тази система колкото и да не ти се вярва. А това, че знаеш колко са 110 милиона като цифра не значи че можеш да си представиш такъв период време като се има предвид, че човешката записана история е само на 5-6000 години...

Ти най-вероятно си...

До 654

А ТОЯ НЯКОГО, НАЛИ И ТОЙ Е ОТ НЯКЪДЕ БЕ....

ЕЙЙЙЙЙЙЙ!

654 преди 6 месеца
До Жо

Мога бре, 11 със 7 нули :) Малко ми е трудно с дните им, ама и тях си представям.

Природа, и после разправяме, че сме дошли от нищото, аз вече не вярвам на това - белтъци, чехълчета ... та накрая човек. Просто сме експеримернти на някого.

Жо преди 6 месеца
СТО И ДЕСЕТ милиона години! Човешкият мозък не е в състояние да си представи толкова голям период.