Месото ни има висок хигиенен стандарт, но не и млякото

Микробиолозите на БАН с откритие за бактериите в храните

Бактериите и патогените в храните вече могат да бъдат засичани на мига, благодарение на откритие на микробиолозите от БАН. По този начин светът ще може да установява инфекция както по време на производство, така и на пазара, заяви директорът на Института по микробиология "Стефан Ангелов" - Христо Найденски.

Учените ни са разработили метода за намиране на бактерии и патогени в месото, като сега работят и върху метод за изследване на млякото и други продукти.

"Повече от четвърт век работим по този проблем. Можем да се поздравим с известен успех. В науката винаги, когато се реши един проблем, се откриват други въпроси. Ние успяхме да създадем един съвременен и бърз метод за доказване на патогени в храните, най-вече в месото. Сега работим за намирането им в млякото и други продукти", каза микробиологът.

Какво да ядете, за да не се дехидратирате?

Той допълни, че резултатите от изследването на българско месо показват висок хигиенен стандарт. Не така стои обаче въпросът с млякото.

"Това, което ние направихме е, че вече не се изисква скъпа апаратура. Трябва само водна баня, която да е загрята на 60 градуса. Не трябва човек да има висока квалификация, за да извършва изследването и то може да се прави на терен. Така още производителят ще контролира хранителните продукти. За месото и месните продукти изследванията показаха, че има висок хигиенен стандарт. При млякото обаче има проблеми. То излиза с висок брой бактерии. Консумацията на сурово мляко е доста рисково", разясни той пред Bulgaria ON AIR.

Само по външен вид е месо, същото и със сирена и кашклавали.

Хахахааааа. преди 1 година
Месото е от внос от ЕС на 70%.
КАК Нема да е перфектно??!!!

А, млякото у нас, го слагат в продуктите, само за цвят и мирис защото няма производство.
Няма и да има, ако не се стимулира частния сектор и дребните фермери!
Затова и тук всичко е Внос!

Какво месо,салами ,шунки ,слайсове няма месо.Най-напред там почнаха фалшификациите.Правят пастърма от смес с малко месо-факири.Вие търсите бактерии.

Вие купувате кашкавал по 3 лева килограма, какво точно очаквате, че нямало да има това и онова. Ще има!

Не се съмняваме, че месото ни има висок хигиенен стандарт. Туку-що гледах в магазина вакумирано варено-пушено свинско контрафиле с дължина на масивната опаковка 30-40 см. и тегло 2-3 кг. От cвиня ли е това, на което викат месо или от динозавър?

богат програмист преди 1 година
във всяка голяма верига има вносни кашкавали и сирена ,каквито аз винаги купувам.

Българските нищо ,че са два пъти по-евтини - не купувам.

Китайското преди 1 година