Какво да ядете, за да не се дехидратирате?

Наблегнете на някои плодове и зеленчуци през лятото
12 юни 2019 19:10, Иванка Гъркова
2
Какво да ядете, за да не се дехидратирате?
Снимка: Pixabay

С всеки изминал ден времето става все по-горещо и постепенно се доближаваме до летните горещини. Тогава се нуждаем от повече течности, за да може организмът ни да не прегрее и работи на нормални обороти. Освен задължителните 2 литра и половина вода на ден, ние трябва да консумираме повече храни, които я съдържат, за да избегнем дехидратацията.

Има много плодове и зеленчуци, които освен полезни за здравето със своите витамини и минерали, са с по-голямо количество вода в себе си. Според медици, близо 20% от нашия дневен прием на течности трябва да идва от плодове и зеленчуци.

Динята е най-популярният плод, с който се разхлаждаме през лятото. Но освен нея има и други храни, на които да наблегнем, ако се нуждаем от повече течности. Ето шест от най-популярните:

Краставици

Закъде сме без тях? Стават за салатка с ракийка или за вкусен и освежаващ в горещините таратор – любимата супа на много от нас през лятото. 

Близо 95% от съдържанието на краставицата е вода. В зеленчука има още много витамин С и фибри.

Ягоди

Един от най-предпочитаните плодове за този сезон, съдържат в себе си около 91% вода. В тях има голямо количество антиоксиданти, фолиева киселина, витамин С и фибри. Те са с нисък гликемичен индекс и са полезни при хора, които са на диета.

Диня

Макар и още да има ягоди и череши, в някои от по-големите търговски вериги вече продават дини. Във вкусния плод има близо 92% вода. Затова той се препоръчва добре изстуден за горещите летни дни.

Динята съдържа ликопен – мощен антиоксидант, който предпазва клетките от оксидативния стрес. Въпреки че е полезна при дехидратиране на организма, не бива да прекаляваме с нея, защото в нея има много захари.

Пъпеш

Поредният сочен и сладък плод, който трябва да похапвате по-често през лятото. Причината е, че съдържа около 90,2% вода и така спомага за по-добрата му хидратация.

Пъпешът е доста засищащ. Богат е на витамините А и В. Една четвърт от него може да побере до 50 калории.

Още храни, съдържащи вода, четете в Tialoto.bg 


2
Още от Кино
Колко ти трябва да си човек: "Два дни, една нощ"
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
2
 
! Отговори
Някой преди 1 седмица
Айрян с повече вода и малко сол, парче домат от хладилника; и любимото ми - сайдер с мнооого лед. Последното направо ти спасява живота
1
0
 
1
 
! Отговори
ПорЦелан преди 1 седмица
Едни зелени неща на които пише Хайнекен или кафяви на които пише Гларус. Много помагат при обезводняване.

Спонсорирани публикации