Откриха необичайна екзопланета с размерите на Юпитер

Планетата има радиус 0,76 от този на Юпитер
Откриха необичайна екзопланета с размерите на Юпитер
Снимка: БГНЕС/ЕРА

Международен екип от учени откри необичайна планета с размерите на Юпитер, която обикаля около звездата с ниска маса TOI-4860, разположена в посока на съзвездието Врана. Откритието се съобщава в статия, публикувана в списанието Monthly Notices of the Royal Astronomical Society (MNRAS).

Екзопланетата TOI-4860 b е необичайна с това, че системи от звезди с толкова ниска маса не трябва да съдържат планети като Юпитер. Освен това тя съдържа голям брой тежки елементи.

За първи път обектът беше идентифициран като възможен кандидат за планета благодарение на космическия телескоп TESS, който засича транзитни събития – преминаване на небесни тела на фона на диск от звезди. За да потвърдят природата му, учените са използвали южната обсерватория SPECULOOS, разположена в пустинята Атакама в Чили.

Планетата има радиус 0,76 от този на Юпитер и маса от 0,67 от тази на Юпитер, а масата на звездата достига 0,34 от тази на Слънцето.

Още по темата: Юпитерекзопланета

До Гошо преди 8 месеца
Фотонните звездолети никога не могат да достигнат скоростта на светлината. Най-близката звезда до Слънцето е на малко повече от 4 св години растояние. Това означава, че ако звездолетът се движеше със скоростта на светлината, щяха да са нужни 4 години, за да стигне до нея.

Ристу преди 8 месеца
Съзвездието се казва Гарван.

Земята е една песъчинка от огромен плаж.Ние сме еднодневки с този живот от 80-100 години.Няма стигане тази планета,дето е видяна,с тези технологии до момента.

Троян преди 8 месеца
Абе и ние пием много.

На какво разстояние е?Това е най-важното,няма стигане за един или 1о човешки животи.Като се натоварят и след 10 поколения,които ще се родят на кораба,може и да стигнат,а какво ще ядат и пият за тези 1000 години?!

rambaldievskievich преди 8 месеца
До Гошо...*** (6): И като се върнат тук (на Земята), тия пътешественици с фотонния звездолет ще са по-млади от внуците си.

rambaldievskievich преди 8 месеца
До Анонимен 3: Ами, нула цяло и седемдесет и шест стотни от радиуса на Юпитер, т. е., ако радиусът на Юпитер се приема за единица, радиусът на тая планета е 0,76*1=0,76 части. Радиусът на Юпитер е 69 911 км. Значи радиусът на тая планета е 69 911*0,76=53 132,36 км. Още въпроси?

Гошо...Тъпото преди 8 месеца
С нашите бавни...возила,скоро няма да видим тази планета,но не губете...надежда. Някъде до 1000 години,фотоните звездолети,ще шпорят за...часове,това пространство.

До 6 преди 8 месеца
Кольо, слагай шапката от фолио за печене, и бегом към избата

В космоса ли, който изобщо не познаваме понятието "необичайно" е смущаващо грешно

"Планетата има радиус 0,76 от този на Юпитер"...........0,76 какво? Ябълки, круши?

До пришълецът Има доста венерини баири.

Пълна е със злато но САЩ не могат да я усвоят.