НАСА причини буря от камъни със смъртоносна сила

Космическата агенция се опитала да разбие астероид
10 авг 2023 18:00, Нели Христова
НАСА причини буря от камъни със смъртоносна сила
Снимка: Pixabay/TBIT

Буря от камъни със сила, "смъртоносна като атомната бомба над Хирошима", беше причинена случайно от НАСА по време на тестова мисия за промяна в траекторията на астероид, установиха учени в изследване, публикувано в Astrophysical Journal Letters, съобщи "Дейли мейл", цитиран от "24 часа".

На 26 септември миналата година НАСА разби космически кораб в астероида Диморфос, за да го изтласка от орбитата му около астероида майка Дидимос. Това беше първата мисия на космическата агенция за планетарна защита, известна като DART (Double Asteroid Redirection Test).

Въпреки че според ранните проучвания мисията е била успешна и орбитата на Диморфос се е забавила с около 0,02 м/сек, то тя е довела до непредвидени последици. Учени от Калифорнийския университет в Лос Анджелис установяват, че 37 камъка с широчина около 7 метра са се откъснали от повърхността на астероида при сблъсъка му с космическия кораб. Откритието е направено при изследване на изображения от космическия телескоп “Хъбъл” от декември 2022 г.

"По-малките скали, летящи в Космоса, биха могли да причинят собствени проблеми", посочват изследавателите. За сравнение - дори камък с размер около 4 метра да удари Земята,то енергията при сблъсъка би била същата като тази на атомната бомба, пусната над Хирошима в края на Втората световна война. Учените сравняват камъните от Диморфос с "облак от шрапнели при взрив на ръчна граната", който се движи из Космоса със скорост от над 20 хил. км/ч.

Макар че нито една от отломките от поразения астероид не е на път да се удари в Земята, учените се притесняват, че при бъдещо отклонение на астероид някоя от отломките му може да порази планетата ни с достатъчно голяма скорост, че да причини сериозни щети.

Удареният астероид Диморфос всъщност не представлява никаква опасност за Земята, но е избран от НАСА като тестова цел поради това, че се намира на около 9,6 млн. км от нас. Това го прави както достатъчно близък, че да представлява интерес за космическата агенция, така и достатъчно отдалечен в случаи на непредвидени последици като тези, открити от калифорнийския екип.

НАСЬО преди 8 месеца
НАСА е пълна с индийци, ...Причинила ги е с CGI, компютърно генерирани образи, като кацането на Нощното Светило, ...Холивуд, Дисни Ленд, ...Боливуд, ... смех, смех, ...

Тоест извода е че трябва да се остави астероида да удари Земята цял, отколкото да се разбие на отломки !

Имате преди 8 месеца
Си и мозьци и всичко от над нищо повече не искайте

Буря от камъни има само в главите на наш'те нещастни копейки. И на всички дето се опитват да им налеят малко акъл в простите чутури, се вземат на сериозно, пишат депеши до папата и така нататък :D

ддд преди 8 месеца
кви са тия глупости ве...камък с размери 7 - 10 метра ще изгори в атмосферата...*** ти дрънканиците... е виж ако е нещо с размери 150-200 метра тогава може да се говори за проблеми...планетарна защита...наса прооззтоти и точене на пари

Антикомунист преди 8 месеца
Като чета какви " капацитети" имало в България и дават " изключително компетентни мнения" по всички въпроси от които си нямат и елементарно понятие си мисля за размера на простотията в която затъваме все повече........

Бай Дръндрън преди 8 месеца
Дай боже всичките да паднат върху 🐄 рите!

*** някой ден ще ни залечат със тези експерименти да се спрете най после

Иван преди 8 месеца
Какво не се очаква от краварите!

Българка преди 8 месеца
Ужас и безумие от тези учени,прости им Боже,не знаят какво правят....ако продължават в същия дух....вселената е застрашена от апокалипсис....с дълбоко уважение.

Миналия месец във Видин не мислеха, че е безобиден метеорита, дето мина... А после и цяла България говори за него поне три дни.

Забавена орбита, собствени проблеми?! Всяка дума отделно е ясна, но взети заедно ...

Темата започва с метеорити и ще завърши с войната в украйна

Толкова бил успешен че са се откъснали само няколко скали,а представяте ли си да е бил наистина успешен колко скали и то много по големи с незнайна траектория а някои може би към земята !

Малко се мислят за всемогъщи и че могат да контролират всичко!

Бил успешен,преди да видят резултатите!

Орбит преди 8 месеца
Пич тва е щото нашио знае само да гърми.. Тва е технологията колкото поече взрив толкова по добре батьо :)

Да САЩ са локомотивът на земната цивилизация - пазят ни , въвеждат постянно нови технологии и т н .Тук се пенят наште пезевенки че рашка треба да управлява света - на кое отгоре .

До Краварът НАСА опитва каубойски сериали но стачкуват.

Краварът преди 8 месеца
Ей тва ще се случи с Рашистан ако не слушат Чичо Сам. Тотал пепел.