Откриха екзопланета с потенциални условия за живот

„K2-18 b“ е 8,6 пъти по-масивна от Земята
12 сеп 2023 16:01, Елка Василева
Откриха екзопланета с потенциални условия за живот
Снимка: архив, БГНЕС

Учени от американската космическа агенция НАСА откриха екзопланета с потенциал за атмосфера, богата на водород, както и водна повърхност, която прилича на океан, съобщи ДПА.

Екзопланетата „K2-18 b“ е 8,6 пъти по-масивна от Земята. Тя беше изследвана с помощта на космическия телескоп „Джеймс Уеб“.

Наличието на молекули, съдържащи въглерод, метан и въглероден диоксид, е „интригуващо“ откритие, тъй като някои астрономи вярват, че тези светове са „обещаващи среди за търсене на доказателства за живот“, казаха от НАСА.

„Нашите констатации подчертават важността на разглеждането на различни обитаеми среди в търсенето на живот на други места“, каза Нику Мадхусудан – астроном от Кеймбриджкия университет и водещ автор на статията, в която са изложени констатациите.

Изобилието от метан и въглероден диоксид и недостигът на амоняк подкрепят хипотезата, че може да има воден океан под богатата на водород атмосфера на „K2-18 b“.

Възможно е и да е била открита молекула, наречена диметилсулфид, но са необходими повече изследвания, казаха от НАСА. На Земята диметилсулфид се произвежда само от живи същества, като по-голямата част от молекулата се отделя от фитопланктона в морските среди.

Въпреки че „K2-18 b“ се намира в обитаемата зона и има наличност на молекули със съдържание на въглерод, това не означава непременно, че може да поддържа живот, добавиха от НАСА.

Размерът на планетата сочи, че е възможно да съдържа голяма мантия от лед с високо налягане като планетата Нептун, но е с по-тънка богата на водород атмосфера и океанска повърхност. Възможно е също океанът да е твърде горещ, за да бъде обитаем или изобщо течен.

Учените ще проведат допълнителни изследвания на условията на околната среда на „K2-18 b“.

„Крайната ни цел е идентифицирането на живот на обитаема екзопланета, което би променило нашето разбиране за мястото ни във Вселената“, каза Мадхусудан. „Нашите открития са обещаваща стъпка към по-задълбочено разбиране на екзопланетите в рамките на нашата мисия.“
(БТА, Ада Ефтимова)

Открили те друг път. Тя светлината ако пътува до тук стотици години, означава че вече може да не съществува.

До номер 42 преди 7 месеца
Хей , ти, нарекъл себе си "германец "Не си никакъв германец. Можеше да си напишеш истинския псевдоним. Например :- ***- ахмак- *** - ***- *** - или поне неграмотникИзбирай. Има още определения ,които ти отиват. Бъди смел и си признай какъв си. Не се срамувай. По хората ходи.

Мераклия преди 7 месеца
Кога тръгваме ?Приготвил съм си храна за три дена.Ще взема и въдицата.вероятно ще има риба.

Ние на един Марс не можем да отидем, те за светлинни години говорят. Та Марс е на 12 светлинни минути когато е най-отдалечен от Земята. Защото Марс може да е и на 80 милиона километра и на 220 милиона километра от Земята. Зависи в каква фаза при орбита около Слънцето са двете планети. При най-близката фаза Марс ни е на 3 светлинни минути разстояние.

от 47 2,5 милиона светлинни години е Андромеда от нас, не милиарда...извинявам се.

нафърфорий преди 7 месеца
"""""""K2-18 b е 8,6 пъти по-масивна от Земята"""" ----- Ква ли шъ е силата на Гравитация????

до 46 Не може човешкия мозък да осъзнае колко е голяма Вселената. На мен това ми звучи нереално. Добре, след края на Вселената каво има? Винаги съм задавал този въпрос и никой не ми отговаря. Вселената уж била дълга 15 милиарда светлинни години- тоест когато е станал големия взрив и се разпростира пространството със скоростта на светлината. Най-близката глактика до нас е Андромеда дето е на 2,5 милиарда години. Във Вселената имало над 100 милиарда галактики. Ние от напата не можем да излезем.

чел съм... преди 7 месеца

ТЕЗИ 14 000 ядрени-- преди 7 месеца
--бомби са една гаранция, че няма да стигнем до ниво при което ще можем да кръстосваме галактиките ! Рано или късно човешкото развитие ще допусне още държави да се сдобият със ядрени бомби -- това многополюсен свят е МЕКА за ядреното въоръжаване няма как комшията да го има ти да го нямаш ! Та първо трябва да оживеем ,а после да се правим на космонавти ,а може би мякой знае че за да избегне поредното зануляване единствен шанс е някакво изнасяне и оцеляване на една група , която ще са боговете ..

Германец, ти и Сталин щеше да го пращаш там дето няма живот, ама накрая ви спря тока.

до 41 Брачед, какъв 1 милиард светлинни години ? Американците преди 46 години тоест 1977-мa година изстреляха Вояджър 1 и сега се намира на едва 25 светлинни часа от Земята. На около 25 милиарда километра. Най-отдалеченото тяло от Земята направено от човек. Светлината за един час изминава един милиард и 80 милиона километра.

Германец преди 7 месеца
"Там ще пращаме рycорoбите..." -- Аз бих ги пратил на място, където няма условия за живот :)

Може ли по-подробно преди 7 месеца
На колко светлинни години е от Земята -- тя като е на 1милиард светлинни години файда ИОК ! Вместо ние да ги търсим без никакъв шанс да идем на място по-добре да вдигаме космически джангър да на открият някой като от ,,Хищника ,, та да видим после .... Трайте си не се показвайте да не ни засечат поне още милион години да напреднем малко ,че ще ни разкажат играта ако ни открият или само ще обезпаразитят Земята за да не пречиме все лошо за нас !

до 38 Иронията ти е на място. При положение че сме стигнали само до 25 светлинни часа разстояние от нашата планета с Вояджър, а Вселената е дълга 15 МИЛИАРДА светлинни години.

За по отдолу преди 7 месеца
Простаците само за политика мислят.Болни мозъци.

Нашата планета е единствената планета във цялата вселена на която има живот. Няма никакви доказателства които да сочат обратното.

Няма живот. Само ние сме във вселената. Всичко което го наблюдават извън нашата слънчева система отдавна не съществува. Това един вид холограма. Виждаме само светлината на отминали събития.

До До 35. И тука ли след вас мръсотия бе ?

до 32 По-скоро там ще се изпращат всички краварофили като теб, кравар!

Докато идеалите ни преди 7 месеца
се свеждат до това колко пари ще получим от дадена сделка, тия планети ще ги гледаме само във филмите. Човекът не е дорасъл за космоса, не, той дори не е дорасъл за Земя. Докато фокусът е върху различията, а не върху приликите, докато едните се имат за нещо повече от другите и т.н. човекът по-добре да замърсява други светове с примитивния си манталитет.