Не знам какво точно си гледал във Виена, но аз пък съм сигурен, че там голяма част от велоалеите бяха по уличното платно и нто една кола не смееше да стъпи не тях.
На мен лично ми харесва. Смятам че не трябва да се режат две дървета, за да може пътеката да е права линия. Улицата в ляво е забранена за коли, може да минава само тролейбус. Велоалеите трябва да са отстрани на пътното платно и да се ползва асфалта - равен и гладък. Дано се изградят повече такива алеи и дано да с гладка и равна настилка. Плочите не са подходящи за такива алеи. Движението в момента в най-дясната част на пътищата е и най-***, с най-лош асфалт, канавки, локви, стъкла - трябват
До erНе съм съгласна че велоалеята трябва да е на шосето, например във Виена е по тротоара- а смятам че там е възможно най- добрият пример как точно да се случват нещата. И стига сте хулили по всичко хубаво което се направи във нашата си родина!!!
решението не е за алеята а за тротоара какво е велоалея !? боядисани плочки на тротоара и окраден проект в развитите държави алеята е на пътя ,пак български изпълнения колелетата нямат място на тротоарите представете си 10 велосипеда в група ,тротоара е за ПЕШЕХОДЦИ другото е превозно средство и за него има инфраструктура подходяща за вида
Сещам се че в няколкото страни в Европа, за които си спомням правилното решение е: или от най-външната страна на тротоара е за велосипедисти, или в най-дясната /бавна/ лента 70 см с ярка жълта или червена ивица за велосипедисти. Колкото по-просто, толкова по гениално. Ние тук се счупихме да плащаме на "нашички" фирми за да се сменят тухли /павета / асвалт и др. Поздрави на кьоравите..
Готино, ама ако някой е предприел изпреварване и види късно ситуацията отпред, може да се размажат двама колоездачи, единия в лявото дърво, другия между двете десни :D