Спирките в София – една Ikea по-яки

Веригата пренесе нестандартната си рекламна кампания и в България
Обновена: 4 сеп 2012 18:08 | 4 сеп 2012 18:00, Бойчо Попов
18
Спирките в София – една Ikea по-яки
Снимка: Ikea

Шведската верига за обзавеждане Ikea e известна с нестандартните си рекламни кампании. Преди време магазин от веригата в италианския град Сесто Фиорентино покани за модели обикновени италианци, като условието бе те да прекарат всеки ден от 10 ч. до 20 ч. по пижама и пантофи, изтегнати на различни модели легла, продавани в магазина, а участниците в рекламната кампания ще получат ваучер за покупки на стойност 150 евро.

Hidden FieldЖелаещите да участват били толкова много, че магазинът се принудил да направи списък на чакащите.

Почти година, след като навлезе и на българския пазар и само седмица след като представи новия си каталог, компанията стартира любопитна кампания и в България. Hidden FieldHidden Field

В началото на седмицата София осъмна с няколко много по-красиви и удобни спирки на градския транспорт.

„Творческият проект и реализация са дело на нашата рекламна агенция DDB. Търсихме идея, която да ни позволи да излезем извън магазина и да изненадаме съвсем случайни хора, като им поднесем приятно изживяване с Ikea и ги накараме да се почувстват като у дома, седнали удобно на дивана в хола“, разказа за Investor.bg Йоана Цонева, маркетинг мениджър на ИКЕА България. 

Преди време от българското дружество, което държи правата за марката, са публикували в своята страница във Facebook снимка от парижкото летище, което е било преобразено с мебели от Ikea по подобен начин. От компанията остават изключително изненадани от интереса и дискусиите, които предизвиква публикацията и стигат до ясния извод, че противно на мисленето, че българите са консервативни, хората се радват на нестандартни идеи, харесва им да опитат нещо различно и приветстват експерименти. „Само опитът ще покаже как ще приключи проекта, но искрено се надяваме, че ще запазим този комфорт поне няколко дни“, казват още от компанията.

От Ikea не разкриват детайли за цената на кампанията. Все пак стана ясно, че бюджетът е бил равен на стойността на наема на съоръженията плюс разходите за производство на брандинга. Така се оказва, че идеята се е реализирала сравнително бързо и не е изисквала много ресурси. Изпълнението е изисквало съгласуване и разрешение от съответните отговорни инстанции (сред които и Столичната компания за градски транспорт) още на идейно ниво.

„Ефектът на подобни кампании трудно ще се измери количествено. Основната ни цел в тази кампания е да създадем повод за положителни емоции, да изненадаме приятно нашата аудитория и да предизвикаме споделяне между хората, независимо дали това става в социалните медии или в автобуса“, заяви още пред Investor.bg Цонева.

В края на септември 2011 г., когато шведската верига откри първия си и засега единствен магазин в страната ни, от компанията обявиха, че за първата година се стремят към 10% пазарен дял. „Сега можем да кажем, че сме много близо до тази цел. Колкото до това, което предстои – откриването на втори магазин на веригата във Варна, проектът се движи съобразно плановете ни“, добавя Цонева.

Още любопитни икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още по темата: маркетингIKEA
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
kade e tozi divan da vpiagam karychkata ,otivam da go tarsim po spirkite.i ti tam da mi stavash ot divana .
14
0
 
4
 
! Отговори
Чавдар преди 11 години
A когато бях Септемврийче винаги на 09.09, комунисти не пропускаха да ме убеждават на думи че в резултат на невиждания научно технически авангарден прогрес във всички области на живота в недалечно бъдеще,след уютните домове и жилища,консервативното мислене на българина изцяло ще се промени и най малкото нещо ще са спирките на гр.транспорт не само в София,а и в цяла България - нестандартно красиви и удобни за ползване от хората!Сега разбирам,че на практика шведите са ни изпреварили и има много да се догонват!
13
3
 
0
 
! Отговори
Pipo преди 11 години
защото само това могат да правят - *** :D
12
1
 
5
 
! Отговори
Pipo преди 11 години
До Анонимен: Свирките в София са яки, защото ги правят мръсни СЕЛЯНКИ
11
3
 
8
 
! Отговори
Pipo преди 11 години
Ей, *** мръсни, нахални, да си хващате влака и да си ходите на село, че вече не се живее от вас в София!
10
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Да, свирките в София са яки!
9
3
 
12
 
! Отговори
Панталей Пътника преди 11 години
Насраните баби вече им разказаха играта на тия дивани.А бе нашенска работа.
8
2
 
11
 
! Отговори
уса преди 11 години
Я да сложат повечко дивани в парламента,че там много се преоморяват от заседания-да могат да си почиват горкичките :)
7
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Фирмите започващи с първата буква от азбуката са зад борда вече... Кретат още, но до кога ли?
6
2
 
7
 
! Отговори
Furnov преди 11 години
sledvastata reklamna stapka e : v garite, avtogarite, aerogarite - divancheta, krevati, lampi, perdentza, kanapentza, bani, dushove... mega coool !!!
5
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Яко завземат пазарен дял! Скоро фирми започващи с "А" ще залязват ми се струва...
4
19
 
22
 
! Отговори
Софиянец преди 11 години
До anonimenЕх да можеха да те послушат твоите съграждани и съселяни, та най-после да спрат да идват в СОФИЯ!
3
5
 
15
 
! Отговори
anonimen преди 11 години
чете човек за живота на столичани и си мисли...бе то сини платени зони..няма места за паркиране..такси за това..такси за онова..все пречиш на някого или те врънкат за пари..а..бе не е вече време да живееш в София..направо е ужас..ама имат ли избор Софиянци я?
2
10
 
16
 
! Отговори
тя преди 11 години
Ех,яко..яко , но ако бе написал и Варна с главна буква...нямаше да имаш цена. Сега си поредното недоразумение поствало тук.
1
5
 
11
 
! Отговори
аз преди 11 години
Яко, много яко, искаме ги и във варна вече