Тръгва строителството на метрото до Бизнес парка

Отсечката ще е готова в началото на 2015 г.
Обновена: 25 апр 2013 15:22 | 25 апр 2013 15:22,
64

Снимка: БТА

От днес започва строителството на новата отсечка на софийското метро от кв. "Младост 1" до Бизнеспарка. Тя ще бъде дълга 2,7 километра, ще има три метростанции и трябва да бъде готова в началото на 2015 година.

На първата копка на метроучастъка в близост до кръстовището на бул. "Александър Малинов" и ул. "Д-р Атанас Москов" присъстваха президентът Росен Плевнелиев, вицепремиерът и министър по управление на средствата от ЕС Илияна Цанова, транспортният министър Кристиан Кръстев, кметът на София Йорданка Фандъкова и изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев.

Президентът Плевнелиев каза, че ако има един от големите  инфраструктурни проекти на България, който да бъде за пример, това безспорно е софийското метро и това го посочват и от ЕК. Tой посочи, че това е пример за добро управление - ден по ден, лев по лев, в срок, качествено, и пример за смисъла, което се търси - проектът да бъде в полза на десетките хиляди хора, живеещи около бъдещата метростанция. Метрото напредваше с 400 метра на година в последните 25 години, но от четири години насам то напредва 9 пъти по-бързо - с 3,3 км на година, и това отново е доказателство за модерна България, изтъкна президентът.

Кметът на София Йорданка Фандъкова отбеляза, че ефектите от тази метроотсечка са големи и реални - 30 000 души на ден ще ползват метрото, ще има 6000 автомобила дневно по-малко по софийските улици и по-малко вредни емисии в околната среда.

„С този проект ще свържем не само кв. Младост 1 с кв. Младост 4, но ще осигурим и бърза връзка с един от най-развитите учебни и технологични центрове в София”, каза транспортният министър Кристиан Кръстев. По думите му хилядите хора, които всеки ден пътуват до своите работни места в Бизнес парка или до някое от престижните учебни заведения в района, каквито са Американският колеж и Академията на МВР, ще могат да използват подземната железница. „През 2015 г. столицата ще има още близо 8 км и 7 нови метро станции, а подземната железница да осигури бърза връзка и до летище София”, допълни Кристиан Кръстев.

Строежът на участъка ще донесе и други ползи на живеещите в район "Младост" - като разширяването на бул. "Александър Малинов". Около една година ще има сериозни затруднения в движението по този булевард - стеснението му ще бъде чувствително, но през цялото време ще остане отворен с една летна. Фандъкова обаче посочи, че след приключването на стоителните дейности ще има около два километра нов булевард, с ново осветление, както и нови зелени площи.

Кметът на София каза, че оттук нататък предстоят много работа и сериозен контрол, което гарантира, че проектът за столичното метро ще остане проект за пример. 

Доизграждането на метрополитена се изпълнява по ОП "Транспорт", която е съфинансирана от ЕС. От необходимите 120 млн. евро - 110 млн. евро са безвъзмездна европейска финансова помощ, а общинското участие е 10 млн. лева. Освен до Бизнеспарка ще се строи нова отсечка и на втората линия на метрото, която сега е до ул. "Джеймс Баучър". Предвижда се тя да достигне до улица "Сребърна" в кв. "Хладилника", като разширението ще бъде с дължина 1,2 км и ще има една метростанция. Метрото до летището трябва да е готово през 2015 година.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


64
Още по темата: метроБизнес парк
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
59
0
 
4
 
! Отговори
БГ преди 10 години
До 63Това ще стане ако се смени цялото управление на страната и не се наливат пари само на едно място в България. От демокрацията на сам се развиват селищата където има най много корупция - София, Свиленград и по морето. В малките градчета хората се принудени да емигрират. Интересите управляват в България.
58
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До Анонимен докато нешопите се приберът на село
57
0
 
0
 
! Отговори
Гай Баньо преди 10 години
До СТРОИТЕЛЖивков не е строил никакво метро.Само един тунел по който се пътува с лодка.
56
0
 
2
 
! Отговори
БГ преди 10 години
Не обичам да съм черноглед, но държавата ни направи такива. Истината е че се наливат пари само на едно място в България, а останалата част опустява.
55
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Тази отсечка е много важна за герб. Така ще завърши цикъла със скандалната заменка между Тиквата когато бе кмет и Плевнелиев когато не бе президент. Цената на Бизнес парка ще се вдигне в пъти. Не че не се вдигна. Проверете колко взе общината и какво получиха съдружниците на президента! Спокойно смятайте в милионииии.... А София продължава да взима заем след заем!
54
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
че то и сега *** си го строят. Нещо против?
53
5
 
8
 
! Отговори
рм преди 10 години
До АнонименКомунягите УЖ строиха метро/2-3 спирки, без връзка помежду им/, после за 2 мандата Софиянски пусна само първия лъч, Станишев и компания нищо не направиха, но изпапаха милиарди. Борисов, първи, реално започна строежа на метрото и осигури плащане от еврофондове, а Фандъкова го довършва, пак със суми от еврофондовете. И, пак има недоволни и плюещи. Защо недоволствате, червении крадливи ***? Защото Борисов спря далаверите и краажбите ви от УЖ строежа на метрото? Мръсни *** от ДС
52
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Да пишеш с главни букви е признак на простащина.Все едно крещиш.
51
1
 
2
 
! Отговори
zdr преди 10 години
защо да не строят? Това са евро пари.
50
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
horata iskali zavodi i fabriki hahahah ****Т страшното обаче е че немалко българи са с твоето мислене,а деца не иска ли тоя "мил народец"някой да му направи
49
8
 
6
 
! Отговори
il_cho преди 10 години
Предизборната кампания на гробарите :). Как да им обясниш, че хората искат работни места заводи и фабрики, не магистрали и метро :). Как да им обясниш, че си София не е България :)? Чета коментари и се чудя как са ви промили чалгарското мозъче ?
48
20
 
5
 
! Отговори
СТРОИТЕЛ преди 10 години
ПАК ЛИ ТРЪГВА ТОВА МЕТРО ,БЕ БОЙКОВИ ШУШУМИГИ ОТ ГЕРБ ? ДОКОЛКОТО МИ Е ИЗВЕСТНО ТОДОР ЖИВКОВ СЛОЖИ НАЧАЛОТО И ПОСТРОИ ПО ГОЛЯМАТА ЧАСТ ОТ МЕТРОТО ! ВИЕ СТЕ САМО ВЪРТИ ОПАШКИ И ПОКАЗНИ МАЙМУНИ ! СЕРГЕЙ СТАНИШЕВ ПОСТРОИ ПО ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ ВАШАТА,ЗА ВАШЕ СВЕДЕНИЕ !
47
11
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
ДО КОГА САМО ЗА ШОПИТЕ ЩЕ СТРОИМ БЕ
46
2
 
2
 
! Отговори
до В преди 10 години
*** КАК ТИ ЗВУЧИ 1000 НЕЩА ЗА 2 - 3 ГОДИНИ ЗА 30 МЛН. ЛЕВА КАКВИ СА ТИЯ НЕЩА КЛЕЧКИ ОТ КИТАЙ ДА СИ ИЗЧИСТИШ ОСРАНИТЕ *** ВТОРА УПОТРЕБА ЛИИИИИИИИ ????? ПРОБЛЕМА Е ЧЕ ОТ МОМЕНТА КОГАТО ЕДНА ЖЕНА ХВЪРЛИ БУЦА С ПРЪСТ СРЕЩУ ТОДОР ЖИВКОВ НИТО ТОЙ, НИТО КОЙТО И ДА Е МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛ НЕ УВАЖАВАТ РУСЕ.А ТИ АКО НЕ ЗНАЕШ НАУЧИ ЧЕ ПЪРВИТЕ ТРАМВАИ В БЪЛГАРИЯ БЯХА ЗА РУСЕ,НО СОФИЯ ГИ ОТКРАДНА,ЗАТОВА И ДО СЕГА РУСЕНЦИ КАЗВАТ ТРАМВАЙ БЕЗ ДА ГИ ИМАТ..........
45
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До 47 много преди да има6е метро хората от провинцията ни атакуваха !
44
4
 
14
 
! Отговори
ZX преди 10 години
NA VNIMANIETO NA KONSOMOLA: От необходимите 120 млн. евро - 110 млн. евро са безвъзмездна европейска финансова помощ, BABATI SHTE VRASHTA ZAEMI !
43
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Негодуващите във форума не са просто недоволни, напротив, това са хора от младежкото БСП, които чрез методите на ДС създават впечатление са масово недоволство. Че вие как искате да спечелят изборите, по честен начин, с реални обещания и като показват какво са направили ли? Че те ако действаха така нямаше да хванат и 4% на изборите ;)
42
25
 
8
 
! Отговори
БГ преди 10 години
Източихте България с вашето метро. Заради милиардите налети там, хората от провинцията са принудени да напуснат родните си места и да си вадят хляба като бачкат в София. Заемите от Европа ще се връщат от цяла България.
41
15
 
5
 
! Отговори
До 39 преди 10 години
Да бе, ще дойдат БСП и ще спрат парите от Брюксел! Цветанов ти ли постваш бре подслушвателю нйеден. Гледам си мобилизирал и бабичките да ти удрят плюсове ... Довиждане гърбарци ...
40
1
 
1
 
! Отговори
киро преди 10 години
До от 15бягай да миеш чиниите, че нещо се натрупаха!