София - расте и се ремонтира. Къде ще са задръстванията?

140 млн. лева за дупки, ремонти и нова инфраструктура
Обновена: 10 апр 2015 10:20 | 10 апр 2015 10:16, Александър Попов
58
София - расте и се ремонтира. Къде ще са задръстванията?
Снимка: Булфото

Големи инфраструктурни обекти за почти 140 млн. лв. ще бъдат изпълнени през тази година в столицата, заяви в интервю за БТА Любомир Христов, заместник-кмет по транспорта на София.

По-голямата част от средствата се осигуряват от три основни източника - европейско финансиране, заемни средства по заема с Европейската инвестиционна банка и собствени средства на общината, които се осигуряват от бюджета на града.

Той посочи, че бюджетната рамка е насочена и към цялостните ремонти на тротоарите, които се изпълняват под формата на програми в различни части на града. Бюджетът е насочен и към мерки за безопасност на движение като подмяна и поставяне на еластични огради и мантинели.

Разработени са малки  проекти, свързани с поставяне на бетонови ограничители тип "джърси", каквито има в участък от бул. "Тодор Александров". Целта им е да възпрепятстват извършването на неправилни обратни завои, които увеличават опасността от пътни произшествия.

В бюджета е предвидена и програмата за подновяване на шахтите по основните улици и булеварди. Тя се изпълнява успешно вече четвърта година, допълни Христов.

23 милиона лева са предвидени за текущи ремонти на уличната мрежа като от тях 15 млн. лв. са за изкърпване на дупки. 2 млн.лв. са за обновяване на тротоарите.

Сред големите инфраструктурни обекти, които предстои да бъдат изпълнени през тази година е реконструкцията на последния етап от бул. "Витоша". Ремонтът на участъка от ул. "Алабин" до ул. "Солунска" вече започна и трябва да приключи през юни, което все пак зависи от метеорологичните условия. Проектът е на стойност 1,5 млн.лв., колкото струваше и ремонтът на обновената част от булеварда.

Ремонтът включва подмяна на цялостната настилка, изграждане на цветарници т. нар. клоцове, каквито са поставени в обновения участък. Стар ретро трамвай ще бъде разположен на ул. "Витоша" в близост до ул. "Алабин" и ще изпълнява функциите на информационен център, обяви Христов.

По думите му се предвижда подновяването на уличното осветление, засаждането на 18 нови дървета, както и поставянето на хидравлични колчета, които да ограничат навлизането на автомобили в пешеходната зона. Оказа се, че въпреки забраните, определени със знаци и присъствието на полицейски патрули, тези нарушения са често срещани, коментира Христов.

Резултатът е изпочупването на плочките по бул. "Витоша", които не могат да издържат тежестта на автомобилите. При тези случаи се повдига въпросът за качеството на поставяните плочки, но все пак те са направени за пешеходна зона, подчерта заместник-кметът. Той съобщи, че фирмата, която извърши ремонта във вече обновената част на "Витоша", продължава да подменя счупени плочи. Ще направим всичко възможно да запазим тази пешеходна зона максимално дълго време в хубав и приветлив вид, каза Христов.

По отношение на проектната идея за втори фонтан на пешеходната зона, той каза, че е хубаво да има такъв тип водни площи. Още един фонтан на този етап не се предвижда, но ще бъде предвидена технологична възможност за поставянето на такъв.

Работи се усилено по подготовката на началото на реконструкцията на бул. "Цариградско шосе". Ремонтът обхваща два отделни участъка - между бул. "Яворов" и Четвърти километър и между моста при разклона за Летището и ж.к. "Младост" до Околовръстния път. Работата ще бъде започната от втория участък около 20 април, а обновяването на първия участък - в началото на юни.

Проектът включва основно рехабилитацията на пътната настилка, подмяна на мантинелите, ремонт на бордюрите и тротоарите. Ремонтът трябва да приключи през септември, а стойността му е 19,5 млн.лв., каза Христов.

Той обяви, че в края на април или средата на май трябва да започне и ремонтът на бул. "Витоша" от бул. "Патриарх Евтимий" до входа на Южния парк. Освен ремонт на пътни платна, тротоари, осветление и обозначаване на велотрасе, е много важна подмяната на релсовия път, както и ремонтът на двата моста над бул. "България" и бул. "Пенчо Славейков". Очаква се основните строителни работи да бъдат завършени до началото на септември, уточни Христов.

Заместник-кметът каза, че се обсъжда възможността заедно с тези два големи обекта да започне и реконструкцията на бул. "Дондуков". Процедурата е приключила, изпълнителят е избран, посочи Христов. По думите ремонтът включва пренареждане на паважната настилка и цялостна подмяна на релсовия път.

Тротоарите също ще бъдат обновени, тъй като тяхното състояние в този район е изключително тежко, каза Христов. Той очаква да приключи проектирането на ул. "Козлодуй", където предстои подмяна на релсовия път, както и да бъде поставен нов релсов път по бул. "Джеймс Баучер".

Това са четири големи обекти, в които основната част на инвестицията е насочена към подмяна на трамвайния релсов път и контактно-кабелната мрежа. Всичко е част от голяма програма по отношение на инвестиции в електротранспорта на града, тъй като намеренията на общината са в новия програмен период усилията да бъдат насочени към модернизация на електротранспорта в София, каза Христов.

С новите автобуси, много от които вече се движат по улиците на града, и с втората поръчка за още 110 нови автобуси, които пък ще бъдат доставени през следващата година, ще постигнем значително обновяване на всички видове обществен транспорт, каза Христов. По думите му обаче трамвайният транспорт ще изостане по финансови причини, тъй като инвестициите в него са много големи.

Що се отнася до реализацията проекта на дългоочакваното кръстовище на две нива на бул. "Иван Гешов" и бул. "България" заместник-кметът Христов обяви, че проектът е готов, подробният устройствен план е влязъл в сила, предстои издаването на разрешение за строеж. При осъществяването на този проект всъщност се съвместяват три проекта, единият от тях е самото кръстовище на две нива, другият е реконструкцията на релсите на бул. "България" в този участък, а третият е метростанцията, която предстои да се изгради след две години отново на това кръстовище.

На практика има готовност работата да започне през това лято. Срокът за изпълнение на проекта е 11 месеца.

Водещо обаче при вземането на решение за началото на строителните работи ще бъде с какъв темп се реализират останалите обекти в столицата и как те се отразяват на трафика в София, обясни заместник-кметът. Няма да направим нищо, което да затрудни съществено движението, защото предстои и реконструкцията на района около площад "Руски паметник".

Бул. "България" и бул. "Цар Борис Трети" по естествени причини се явяват алтернатива един на друг. В значителна част от времето за реконструкцията на "Руски паметник" ще се преместват или изграждат наново подземни комуникации, каза Христов.

В района има водопровод от 1918 г. и канали от 30-те години на миналия век, които трябва да бъдат подменени. Ще има значително затруднение на движението и спиране на градския транспорт, прогнозира Христов. Очаква се трафикът от "Цар Борис" да се премести на бул. "България".

Ремонтът на Руски паметник ще започне в началото на юни, а срокът за изпълнение на проекта е 75 дни. Поради всички тези причини ремонтът на "Гешов" и "България" не може да започне преди началото на есента, уточни заместник-кметът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
sofia ne raste, a se pryska ot hora doshli ot provinziata. mnogo ot tiah shte se vyrnat po selata i gradchetata si, ako ima dobra vryzka sys sofia do rabotata im, no tova e samo MECHTA.
19
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
То няма половин метър нормален тротоар в София (а ако има бъдете сигурни, че ще има някоя парикрана трошка върху него) а тия с рехабилитацията на фонтани ни занимават!! В коя друга държава (освен Индия) пешеходците са принудени да влизат в средата на пътното платно за да могат да стигнат от точка А до точка Б ?
18
0
 
13
 
! Отговори
Не става само с пари преди 9 години
Не е лесно да управляваш държава. Царете от рождение ги учат да управляват и се учат цял живот. Нашите управници ги избираме сами, дори не знаем какво умеят и колко са учили. Ако са влезли в управлението, получават титли без ефективна стойност. Мисля си, че трябва да се въведе специално образование за "държавни глави" и да се обучават от деца на морал, почтеност, родолюбие, търпение, уважение, държавно управление. Хора с такова образование да избираме. Бързата работа - срам за майстора.
17
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Каква ли не *** се изсипа в столицата. До вчера гледали страхливо от землянката в провинцията а днес вече в София да си избиват жалките комплекси.
16
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Какво се направи за паркингите за 25 години? Едно тлъсто нищо!!! И сега глоба 200 лева за неправилно паркиране. Най-лесното и печелившото е забраната. Талкова тъпака от ГЕРБ се изредиха да ни обясняват колко правилно е. Да, като нищо не си направил сега ще събираш от мизерниците пари защото през цялото време си меслил за даловери. И не ми хвалете Фандъкова. Тази смотанячка слуга на Рапона какво разбира от инфраструктура. Учителка па руски?!? С тази *** и групата и нищо няма да стане в София.
15
0
 
12
 
! Отговори
Истина преди 9 години
София вече няма къде повече да расте... Управляващите да се вземат в ръце и да помислят за останалите региони- Северозападен, Североизточен, Югозападен, Югоизточен, Централна България и т.н как да бъдат развити и да предложат на хората същия шанс за развитие. Във всеки град и всяко село хората трябва да се чувстват щастливи и доволни от стандарта на живот.
14
2
 
13
 
! Отговори
отвратен от случващо преди 9 години
Всичката селяния се изсипа в София.Сега по празниците се връщат да празнуват в селата си и после пак се връщат в столицата.
13
1
 
6
 
! Отговори
what ver преди 9 години
герб са на всеки километър и така до края на първи метро диаметър ... днес малко токио до година голямо токио ......
12
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Чедя се защо се ядосвате. Картофената принцеса каква е...даскалица. какво да разбира аи не и трябва, важното е да е послушница на Тикваров. Общинарите са хора за които живота има една цел, далаверата! Вижте ремонтите колко се влачиха. В други страни за половината време се извършват. Хаос, простотия и лични интереси са властващи. Не може случайни и много прости хора ни определят живота. Примери за 25 години хиляди. А Рапона и сие са върха на сладоледа.
11
0
 
12
 
! Отговори
архитект преди 9 години
Уважавам мнението на всички , които пишат независимо от качеството им . Има една безспорна истина , която никой не отчита особено другарите. Всичко струва пари и то много пари . Като влезеш в магазина и ти се пие уиски ама имаш 5 лв. значи си купуваш гроздова . Малко инфо , Виена е близка по население и размер до София . Годишния бюджет на Виена е 11 милиарда евро , а на София 1 милиард лева или 500 000 000 евро. Е как искаме всичко да се построи и то веднага.
10
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Вместо да се занимават с глупости да построят нормални подземни/надземни паркинги за да има нормални ТРОТОАРИ в града без паркирани трошки. Това с тротоари превърнати в гробища за коли го няма никъде (дори на балканите!)
9
7
 
8
 
! Отговори
Дядо Петър преди 9 години
140 х 0,12 = 16,8 милиона комисионни.Джобовете пълни, партийната каса пращи.Изборите наесен в кърпа вързани.Докога бе, алчни, некаръни и корумпирани общинари?
8
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ei zaradi golamoto samochuvstvie na sofianci che se razzepvat i ulici i bulevardi
7
10
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
София расте и се ***.Накрая от България ще остане само софийското гето
6
6
 
16
 
! Отговори
до 7 АДСФГДХ преди 9 години
Ами , ако си бяхте стояли в провинцията , а не да напълните София до 2млн. и при вас щеше да има живот и ремонти !
5
2
 
14
 
! Отговори
Никола преди 9 години
А бе няма мозък в тия общинари, щели да пренареждат паветата по Дондуков ?! Тези павета както и да ги редиш все образуват неравности и хем вдигат шум , хем запрашеността се увеличава и не на последно място се разбиват автомобилите , справка бул.Гоце Делчев и Цар Борис III . Не знам кой им пуска мухите на живущите наоколо , че паветата са екологично чисти , реално с този прах и шум са точно обратното !
4
13
 
7
 
! Отговори
АДСФГДХ преди 9 години
А хора като от нас от провинцията кучета ги яли. Всеки път София та София е писна ми
3
2
 
13
 
! Отговори
психолог преди 9 години
Другарите имат наследствено мислене от БКП , че всичко е за крадене , но само за тях . Както казваше др. Луканов , ще строим капитализъм , но ние ще сме капиталисти . Това е , никой от тях не може да повярва , че има хора които работят честно и почтено .
2
2
 
16
 
! Отговори
М преди 9 години
Дойде времето да се пълнят гушите с пълненето на дупки - специалитет на това подобие на държава. А и кога правиха участъка на Цариградско море между Яворов и 4ти километър, та ще повтарят отново? И защо трябва да плащаме отново за некадърни ремонти?
1
2
 
23
 
! Отговори
Вашта...! преди 9 години
Бул. "Владимир Вазов" кога бе Фандъкова? Особено моста! На швейцарско сирене е станал. То бива безхаберие ама вашето си е вече за бой!