Столични квартали тръпнат – третият метролъч тръгва

Инфраструктурата на линията ще бъде от ново, модерно поколение
5 ное 2015 19:14,
31
Столични квартали тръпнат – третият метролъч тръгва
Снимка: bgonair.bg

В началото на декември трябва да започне строежът на третия лъч на метрото. Бъдещата отсечка ще свързва бул. "Ботевградско шосе" с квартал Горна Баня и ще обслужва близо 170 хил. пътници.

С 25% ще намалее и трафикът по отсечката. Очаква се 16-километровото трасе с 18 метростанции да бъде готово през 2019 година.

С изграждането на третия лъч на метрото жителите на кварталите "Левски" Г и В, "Сухата река", "Красно Село", "Хаджи Димитър", "Овча купел" и "Горна Баня" ще стигат много по-бързо до центъра.

Според жителите от кв." Сухата река" пътят с подземния транспорт до центъра ще им спести поне половин час само в едната посока.

"Много ще ни облекчи, това е по-бърза връзка, аз например ползвам кола всеки ден, за да карам детето на уроци, тренировки. Когато има метро ще става много по-бързо, по-удобно е за всички", споделя мнението си жена пред национална телевизия Bulgaria On AIR.

"Трябва да се прекачиш на няколко автобуса, за да стигнеш до другия край на града, а така ще може да се прекачиш на метрото и да стигнеш доста по-бързо", казва друга столичанка.

Третият лъч на метрото започва от "Ботевградско шосе", при колелото на трамвая, продължава по бул. "Владимир Вазов", минава покрай Герена и стига до Малък градски театър "Зад канала".

Първата връзка ще бъде при метростанцията на Софийския университет, а втората при НДК. Новото трасе ще минава и през Попа и Петте кьошета. Третият лът ще свързва кварталите "Красно село" и "Очва купел" и ще стига до Горна баня.

Строежът на новата отсечка обаче ще стартира от центъра, тъй като там той е най-труден и продължителен.

"Кметът на София на една среща на Министерския съвет пое ангажимент едновременно да започне строителството и на метростанциите в Овча Купел, така че ще се строят едновременно 12 км с 12 метростанци, които трябва да завършат приблизително еднакво. Участъкът в Овча Купел изисква около година по-малко за строителство, тъй като е в по-леки условия и на открито и това изисква по-малко време", каза изп.–директор на Метрополитен инж. Стоян Братоев.

Участъкът от бул. "Владимир Вазов" до "Ботевградско шосе" ще се забави, тъй като до момента има финансиране само за 12 км от общо 16. На всички метростанциии от третия лъч ще бъдат монтирани и предпазни стъкла против инциденти.

Инфраструктурата на третия лъч ще бъде от ново поколение - местоположението на влаковете при първите две линии се отичат на всеки 100 метра, а при новото трасе ще се отчита на всяка минута чрез радиосигнал.

Това ще позволи влаковете, които ще се движат по третия лъч в бъдеще, да се управляват без машинист.

Вижте повече във видеото на bgonair.bg:

Гледайте още видео материали от "България" на bgonair.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
1
 
0
 
! Отговори
Koncho преди 8 години
До АнонименAaa чу се вече и за санирането :) НИКАКВО остъкляване повече... само се чудя как ще е контрола? Дали ще снимат всички блокове и после - открийте разликите или ще заложат на топенето от комяиите...
23
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До silver riderАко си от София ще знаеш, че това са едни от най-гъсто населените райони и няма да говориш глупости. Опитвал ли си се да се качиш на трамвай 5 сутрин? На мен ми се е случвало да хвана чак 3-тия трамвай.
22
5
 
8
 
! Отговори
ха ха 25 преди 8 години
И накрая теглим едни 20 милиарда заем и....всичко рози и магарешки тръни.
21
5
 
2
 
! Отговори
фук пръц преди 8 години
ГлупУсти на търкалета.Нема работа,нема едене и пиене,нема пари за метро
20
14
 
12
 
! Отговори
silver rider преди 8 години
Нямам нищо против да вдигат винетки, нямам нищо против да строят метрото и за ред други неща, но всичко това да има смисъл, а не безсмислено метро там, където няма движение и хора, и не също така събрани пари от винетки, но използвани не за пътища. Отново се работи хаотично и без мисъл за поне 20 години напред.
19
5
 
5
 
! Отговори
до емигранта преди 8 години
човек, който не може в едно метро да се оправи, и *** не може да бърше в Англия
18
24
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Смешно е щото софия е два милиона ама повече от два милиоан не са в страната заради умни софиянци.......................................................
17
1
 
17
 
! Отговори
az tam преди 8 години
То не че на летището ще намериш табела за метро.Познайте на кого плаща таксиджийската мафия.
16
27
 
18
 
! Отговори
Защо гласувах заГЕРБ преди 8 години
ГЕРБ - видими резултати!
15
3
 
23
 
! Отговори
Емигранта преди 8 години
Много е хубаво,че се строи,нека се случват хубави неща в БГ само че....преди 4месеца когато идвах към Англия изпуснах самолета защото служителките от метрото което е на централна гара ме"опътиха правилно".Нека мааалко повече да се мисли кой работи на такива важни места,и да вметна нещо.АЗ СЪМ БЪЛГАРИН И СЕ ОПРАВЯМ ДООСТА ПО-ДОБРЕ В ЛОНДОНСКОТО МЕТРО ОТКОЛКОТО УСПЯХ В СОФИЙСКОТО......ИНАЧЕ СЕ РАДВАМ КОГАТО СЕ СЛУЧВАТ ХУБАВИ НЕЩА В БГ,НАШАТА ДЪРЖАВА НЕ Е ЗЛЕ,В МНОГО НЕЩА СМЕ ДОРИ ПО-УМНИ ОТ ЗАПАДА
14
3
 
51
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Номер 17, смешния си ти. Защото това което си написал е абсолютно неграмотно.Метрото в София не струва 15 милиарда евро, не струва и 5 милиарда. Обслужва над 400 000 души дневно, и явно не си се качвал никога та да казваш, че се возят по 15 човека на влак. Въобще такива селски дървени философи като теб не трябва да дават мнение за нищо.
13
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
А как върви санирането нещо напоследък нищо не се чува за санирането на вековете?
12
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Е добре , Защо не се започне от Ботевградско шосе към центъра ?Пак някакво безпаричие , че има пари за 16 км , пък няма за 18 нещо такова . И до Ботевградско шосе ще се забави ?Просто да се зарадваш
11
1
 
8
 
! Отговори
до 12 преди 8 години
Влаковете имат такива устройства още от 30-те години на миналия век. Най-вероятно става въпрос за отчитане на секунда.Иначе каквото и да се случи, интервал от минута ...
10
2
 
8
 
! Отговори
Ръбестия преди 8 години
Идеята е, ако с машинистът се случи нещо (да не дава Господ), дистанционно да се извади влакчето с хората от критичната ситуация! Не знам защо това уточнение е пропуснато в текста по всяка вероятност напълно случайно!
9
4
 
15
 
! Отговори
az tam преди 8 години
Как на всяка минута бе :))Значи пускаме влака без машинист и след една минута проверяваме къде е :)
8
24
 
18
 
! Отговори
От останалата част Б преди 8 години
Тръпнат. Браво! И ние тръпнем да ви плащаме метрото
7
7
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Плочкаджия-надничарТо за това сега ще дигат винетките като за начало. До Нова година ще измислят я некой данък я некой акциз!
6
12
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До: 6Аз не съм плочкаджия като тебе, но "когато ГЕРБ строи" шефа все повтаря: "криза е, няма пари, действайте така!". Преди ГЕРБ нямаше криза, и всяка година имахме увеличение на заплатите и падаха много повече пари отколкото сега.Нито ти се ядосвам, нито ти се сърдя макар да виждам че говориш пълни глупости.Просто използвам правото си на свободно слово да изложа фактите пред всеки който се интересува от тях.
5
45
 
14
 
! Отговори
Ранобуден студент преди 8 години
До (-_-)ГЕРБ ги нямаше през последните 100 години. ГЕРБ работи в България едва от 6 години и виждаш, че вече има магистрали, метро, бизнеса процъфтява, дават се хубави заплати на хората и се живее добре.