Велоалея на булеварда роди спорове в столицата

Новата придобивка ще свърза НДК и Южния парк
17 авг 2016 11:22, Анисия Иванова
40
Велоалея на булеварда роди спорове в столицата
Снимка: Bulgaria On Air

Нова велоалея ще свързва НДК и Южния парк в столицата. Вече са поставени маркировките, но велоалеята още не е напълно завършена. Тя е проектирана в пътното платно и е с ширина 1,50 метра, като е обезопасена за велосипедистите, за да се придвижват спокойно.

Инженер Васил Начевски от Столичната община обясни пред Bulgaria ON AIR, че велоалеята се отличава с по-голяма ширина и обезопасяване.

"Има малък проблем в пресичането на бул. "Пенчо Славейков", но екип разглежда случая и ще намерим решение. На светофара има отделна секция за велосипедисти. Съобразяваме се с инфраструктурата", коментира той.

Радостина Петрова от сдружение "Велоеволюция" разкритикува отчасти изграждането на велоалеята, като посочи, че в момента част от нея свършва в насрещното движение. По думите й от Столичната община вероятно предполагат, че велосипедистите трябва да влизат в подлеза, за да пресекат кръстовището на бул. "Пенчо Славейов" и бул. "Витоша".

"Разпределението на пространството поражда напрежение. От тротоара на мостовото съоръжение е отделено място за паркиране. Притеснителни са и антипаркинг колчетата, които са на ръба на велоалеята. Кръстовищата остават основната конфликтна точка", каза пред камерата на телевизията Радостина Петрова.

Инж. Начевски контрира, че проектантите вземат предвид всички габарити на пътя и винаги търсят най-добрите решения. "Съобразяваме се със забележките на неправителстваните организации", добави той.

От думите му стана ясно още, че общата веломрежа в София е около 54 км, а до края на годината предстои да бъдат изградени още няколко велоалеи. Наблюдава се тенденция на увеличаване на велосипедистите в София.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


40
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До вв"...няма как да ползвам алея която ме кара да спирам постоянно за напречни улици и да слизам в подлези..."Е, ти какво искаш - велосипедни виадукти ли? Че са с лошо качество, така е, ама че няма как да не се съобразят с останалите участници в движението, както и с терена, по който преминават - и това е така...
27
3
 
1
 
! Отговори
вв преди 7 години
Да. няма как да ползвам алея която ме кара да спирам постоянно за напречни улици и да слизам в подлези и без това средната скорост ми е 10 км/ч заради 5 светофара, но поне се спестяват 300м. Иначе пък не си представям как ще ходя по 10км на ден или да давам по 2.40 за билетчета в натъпкан или пък празен но разреден автобус който изпускам и чакам, ходя още толкова до и от спирките и се потя 5 пъти повече от колкото с колело. така че трябва да има алеи. Или някакви модулни лифт-влакчета ако щете.
26
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До gogo 33 от Анон. 32За нескопосаната им направа и усвояването си много прав и точно за това не мисля, че има смисъл изобщо да ги правят. Ето и един парадокс - държавата (или общината) може да глоби всеки човеккогато е виновен. От друга страна, ако те са некоректни, единственият начин да ги глобиш (финансово) е неплащането на данъци, което от своя страна е наказуемо от тях, т.е. пак дължиш глоби, лихви и т.н. Всичко това, обаче, няма нищо общо с АРОГАНТНОТО неспазване на ЗДП от велосипедистите
25
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До 33 оставяме коментарите тука , говориме по принцип ако от една точка до друга знаеш че спокойно можеш да стигнеш с велосипед или кола ,ще си направиш моментния избор на едното или другото ,ако знаеш че със велосипед не е довършен пътя до там ,естествено е да отидеш с кола.Велоалеите са за мен и теб ,не само за маниак велосипедисти, но за да бъдат за мен и теб трябва да бъдат довършени напълно.макар ,че вчера чух следния израз "моята кола е по евтина от този *** велосипед"-това вече е финансо
24
0
 
6
 
! Отговори
gogo преди 7 години
До Анонимен 32Ами алеите са направени формално, за да вземат едни хора едни пари, а не за да могат да се ползват нормално, да са безопасни както за велосипедисти, така и за пешеходци....кое толкова не можеш да разбереш?!?
23
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До dp 26Вместо да ползваш нецензурни (***) изрази, или да виеш дали настилката била с камъчета или с асфалт, да беше се замислил над неспазването на ЗДП от велосипедистите, както и над нежеланието им да ползват направените алеи, ама не ти отърва - по-лесно е да "изпЦуваш" и да си мрънкаш. Като цитираш Германия, ясно ли ти е, че там има РЕД и който не го спазва ПЛАЩА солени глоби? Та, за това пак питам защо ми харчат парите от ДАНЪЦИТЕ МИ за алеи, които ВЕЛОСИПЕДИСТИТЕ НЕ ИСКАТ ДА ИЗПОЛЗВАТ!?!
22
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Нормално е при създаване на велоалеи да се увеличат велосипедистите.Което не увеличава общия трафик, а отнема от трафика на коли и транспортния трафик хора.Дали това ще е достатъчно да се намали ,трафика на коли в София и няма задръствания , едва ли.Само частично.
21
0
 
4
 
! Отговори
gogo преди 7 години
До JoeОтиди да видип как е по света и тогава се изказвай неподготвен.
20
6
 
9
 
! Отговори
Joe преди 7 години
До kukotoТе са най-наглите участници в движението ! Тротоари,пешеходни пътеки, светофари и т.н., за нищо ги нямат. И непрекъснато мрънкат, отвратителна *** !
19
4
 
6
 
! Отговори
dp преди 7 години
И в добавка към предния ми пост - като ги правят да ги правят свястно. Една "велоалея" направиха съвсем наскоро покрай Панчаревското езеро - и какво, вместо да я асфалтират я насипаха с едни остри камъчета, кой с всичкия си би тръгнал да кара колело по това нещо да му нареже гумите.Ама парите са ги усвоили - и спестявайки от асфалт е имало повече за "заплати" на *** "ръководили" проекта.
18
4
 
8
 
! Отговори
kukoto преди 7 години
До JoeТе са по нагли и от мотористите. Сложиха знаци ,че на ул.Витоша е забранено за велосипедисти, но никой не ги спазва и не се контролира този процес. Карат си с бясна скорост докато не стане някой сакатлък .
17
2
 
10
 
! Отговори
dp преди 7 години
Добре е разбира се, че правят велоалеи - в цивилизованите части на Европа - примерно в Германия - може човек да иде навсякъде с колело. Или поне навсякъде виждах велоалеи, трябва да си призная, че карах кола а не колело там... :).Разните *** тук виещи против никому непречещи велоалеи едва ли ще загреят някога, че ако и да ти се наложи да пуснеш газта веднъж-дваж на пет минути зарадинякого не е болка за умиране. Но те поколенията се сменят.
16
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Всеки ден виждам велосипедисти без жилетки, светлини и отражатели да карат по Цариградско шосе. До сега не съм чул за някой глобен. Всеки ден виждам велосипедисти, КАРАЩИ (а не бутащи) колелата си по пешеходните пътеки и пак - глобени няма. Редовно карат колела по ПЛАТНОТО на Евлоги Георгиев, а там има обособена велоалея. Опитах се да направя забележка на един такъв, а той ми отговори с "Да, бе, там ще карам, ама друг път". Питам защо пилеят парите ми да правят алеи, които никой не ползва? ЗАЩО?
15
4
 
7
 
! Отговори
Blago преди 7 години
С тези коментари виждам, че българският манталитет има още много хляб да яде.Тук шофьора е свикнал да е бог. Да си прави нарушенията и да вини пешеходци, велосипедисти и мотористи. Моториста да вини шофьора, а наглите велосипедисти да винят всички останали. Как в други страни всичко работи, но не и при нас? Та нали се бием в гърдите, че сме по-умни, по-добри от всички. Все виждаме кусурите на другите.Кога ще почнем да си виждаме нашите?
14
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Гошо тъпотоИма един основен проблем :) Дали сме пешеходци, велопедалисти, шофьори и т.н, на първо място сме българи, от тук насетне, "правила" става *** дума :)
13
2
 
6
 
! Отговори
Гошо тъпото преди 7 години
До Анонимен 15Ти колко си смотан, чак жал да му стане на човек. Аз не съм написал "най-", а "по-", визирайки колите. Ама какво да обяснявам на голфаджии от софия област, сякаш ще ти влезе нещо в дървената глава. В цивилизованите държави отдавна са установили, че колелоезденето трябва да се стимулира за сметка на шофирането, ама къде аз за цивилизация в България говоря, и то на простите селяни.
12
1
 
4
 
! Отговори
Joe преди 7 години
До Вело Сипедиста Щом караш по парковете,значи не ги спазваш. Вместо да мрънкате навсякъде, кой ви е спрял на алеята, направете нещо за промяна в закона.
11
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Абе да отидат в Младост, има страхотни безобразия на спрели автомобили върху велоалеите. Въобще не е сложно - минават контролни органи, фотографират автомобила, записват номера и го изпращат в КАТ, съставя се акт. Плащаш си глобата, плащаш си тогава данъка и нещата са много, много лесни. Просто няма желание. Само говорилня.
10
3
 
8
 
! Отговори
До Вело Сипедиста преди 7 години
Подкрепям напълно, в нормалните държави поддържат велосипедистите. Такова нещо не съм виждал в Германия - едно семейство да има няколко коли.. За тях колата е средство за предвижване (главно между градовете), а не за изтъкване на социален статус... Нямам нищо против клошарите, които си пият двулитровките в Южния парк, но е крайно време да станем цивилизована страна. Нито те пречат на велосипедистите, нито ние на тях, да не се настройваме един срещу друг.
9
4
 
7
 
! Отговори
Вело Сипедиста преди 7 години
До JoeАз правилата ги спазвам, и семки не люпя. Проблем ли е да карам в Ю. Парк?Много за велики се мислите, да определяте кой къде какво да прави.