През 2019 г. ще сме с 12 нови метростанции

350 души пътуват с подземната железница
Обновена: 17 сеп 2016 09:41 | 17 сеп 2016 09:00, Петя Славова
60
През 2019 г. ще сме с 12 нови метростанции
Снимка: архив, Булфото

Само за последната година вредните емисии в София са намалели с 80 000 тона благодарение на метрото. Очаква се с пускането на третия лъч на подземната железница през 2017 година да намалеят със 110 000 тона, правейки въздуха в София значително по-чист, а пътуването с метро – най-екологичният обществен транспорт.

Изграждането на метрото е най-големият инфраструктурен обект за столицата. С откриването на най-новата станция "Витоша", която е продължение на втория лъч на подземната железница, София може да се похвали с 40 километра метромрежа и 35 спирки.

Всеки ден над 350 хил. души ползват удобния транспорт, като до 2019-а броят на пътуващите с метро ще нарасне до 500 000. Причината е, че в момента тече усилено строителство и на третия метродиаметър, който ще свърже кв. "Горна баня" с кв. "Левски". Изграждането му ще стане на три етапа, пише "Труд".

Строителите в момента работят по централната част – от бул. „Владимир Вазов“ до „Красно село“ и бул. „Цар Борис III“, където ще има 7 спирки на метрото. Първата от тях ще е при бул. „Владимир Вазов“. Там работата ще започне през ноември. Майсторите обаче вече са започнали да градят останалите спирки, които се намират при Малък градски театър зад канала, Орлов мост, „Попа“, НДК. Станциите след двореца на културата ще са на бул. „Пенчо Славейков“ и бул. „Прага“, бул. „България“ и бул. „Акад. И. Е. Гешов“.

Работата по седемте спирки на третия метролъч започна през пролетта и се очаква да приключи през идващото лято.

В началото на 2017-а пък започват да се строят още 4 метроспирки в посока от кв. „Овча купел“ до Околовръстния път при „Горна баня“. Трасето там е дълго 4 км и от него ще се възползват около 130 000 души всеки ден. Така през 2019 г., когато се очаква да приключи работата, София ще има 12 нови метростанции. На Околовръстния път при „Горна баня“, където ще е последната спирка на подземната железница, ще има и жп гара за пътуващите с влака София – Перник.

Средствата за изграждането на всички 12 станции идват са отпуснати по оперативна програма „Транспорт“ и местно съфинансиране. Все още обаче няма пари, за да се започне работа по източната част от третия метролъч от бул. „Владимир Вазов“ до бул. „Ботевградско шосе“.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


60
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
6
 
6
 
! Отговори
Да преди 7 години
До Батко виИ кво правите всички в София,бе батко!?През почивните дни и празниците-всички сте си по селата-да напълните торбите,после да си изхвърляте *** тук!
48
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Според мен Фандъкова и ГЕРБ нарочно вдигнаха цената за пътуване с градския транспорт на София, за да намалят броя на пътуващите с метрото, което вече не може да поеме пътуващите в пиковите часове. Защо не може да ги поеме се знае - защото Бойко Борисов, Фандъкова и ГЕРБ, за да могат по-бързо да режат ленти, направиха пероните на построените по тяхно време метростанции по-къси и в резултат на това влакчетата на метрото са с един вагон по-къси, т.е. могат да поемат един вагон по-малко хора.
47
4
 
10
 
! Отговори
Тони преди 7 години
A ще има ли кой да ги ползва щото както е тръгнало май само *** ще останат на тази територия Иначе няма лошо нека строят, нека крадат !
46
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Скоро ходихме на концерта в центъра. Трима човека с такси за 5.00 лв. Ако бяхме отишли с метрото щяхме да дадем 4.80. вкл. сходене пеша до станцията, смяна на влакчетата, стоене прави вътре и т.н. За няколко спирки не си струва, ако нямаш карта. Умниците от софийския градски транспорт...
45
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Основният проблем с метрото е неговата отдалеченост. Например отивам в Младост. От там, където живея в центъра на София, до метростанция Сердика ми е 25 минути пеша, а до метростанция Лъвов мост ми е 20 минути и после трябва да се прекачвам на другата линия. До спирката на два от автобусите, които могат да ми свършат същата работа, ми е 5-6 минути. Ако тръгна с автобус, стигам за 40 минути, с метро за 50 минути. За сравнение, преди 27 години, същия маршрут с автобус го минавах за около 25 минути
44
2
 
15
 
! Отговори
До 37 преди 7 години
"команчи" в метрото няма и това е една от причините хората да го предпочитат.
43
3
 
13
 
! Отговори
Факт преди 7 години
Все по-трудно човек стига до метрото, заради оптимизациите на Фандъкова.
42
6
 
12
 
! Отговори
Един Българин преди 7 години
п.п. Недейте като мен ,че ще спрете икономиката. Някой тр да плаща, а аз все минавам между капките с ходенето пеш и с велосипед :).Все пак когато съм с жената и детето е трудно и МНОГО МНОГО скъпо с "адския транспорт" вече. Преди дупчех винаги дори и единствен измежду шведите. Фандъкът, с нейната гениалност, успя да ме направи "швед" и мен ... Догодина ще ни представят някакъв фалшив доклад колко много се били вдигнали приходите на СКГТ, но няма кой да се хване на това.
41
13
 
9
 
! Отговори
Един Българин преди 7 години
Метрото е единствения транспорт, за който си струва да дам 1,60 :). Въпреки това ако имаше свестни велоалеи и охраняеми паркинги за велосипеди изобщо нямаше смисъл да правят метро за младите. Дето казва пешеходеца да асфалтират линиите и да си караме / ходим на сянка и сухо :). Но в метрото има далавера, докато във велоалеите е умряла работа.Синя/зелена зона...че кой ви кара да ги ползвате? Аз ходя пеш. Паркирам извън тях и ходя. Максимум 10-15 мин ми е в случаите когато ми се налага колата.
40
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ще, ама може и да не ще...Ще, това... Ще онова... Новини, само в бъдеще време и условно наклонение...
39
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Така е и в страната но там Тиквата прави магистрали и закрива БДЖ и населението бяга.
38
5
 
12
 
! Отговори
Пешеходец преди 7 години
Що не ги махнат тия влакчета и да оставят тунелите да ходят хората пеша в тях? На сянка в жегите, на сухо в дъждовете. Идеално за ходене и здравословно!
37
20
 
8
 
! Отговори
Батко ви преди 7 години
Никой в страната не уважава шопите. Вие сте долно племе
36
2
 
14
 
! Отговори
Hah преди 7 години
Подзаглавието кърти!
35
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ама ще ги ползват само милицаи и команчи!Други няма да останат тука.
34
2
 
9
 
! Отговори
До преди 7 години
Е не ще ти направят метро на село от вас до кръчмата и обратно.Два тунела.Две мотриси.
33
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Което означава нищо друго освен че докато сме живи всички четящи тая статия в София ще има огромни километрични задръствания щото пак копат некъде да минава *ият влак.С тоя темп след 40 години ще са прокпоали дупките при положение,че вождът не се спомине предварително или ЕС не фалира.
32
10
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
България не е само метростанции и безсмислени тангенти. Истинската България не се показва по протиквените телевизии. Тя е Там , където няма работа, няма икономика, пътищата не ремонтирани от 30-40г. Там хората се чудят как да изкарат 2лв, младите разчитат на пенсиите на старите, а вечер заспиват в страх да не ги посети някой от интегрираните шведи и да ги убие...
31
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
МНого ми е интересно само дали чисто новия Владимир Вазов пак ще го разкопаят?
30
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До АнонименНямаш акъл за 2 стотинки, няма как да имаш работа!