Основна цел на ЦГМ: Градският транспорт – най-предпочитан

До месец из София тръгва тестов електробус
10 окт 2016 12:14,
32
Основна цел на ЦГМ: Градският транспорт – най-предпочитан
Архив: Булфото

Основната цел на новото ръководство на Центъра на градска мобилност е превръщането на градския транспорт в предпочитан начин на придвижване, заяви в интервю за БТА Христиан Петров, изпълнителен директор на ЦГМ.

По думите му това може да стане чрез модернизиране на превозните средства, което се случва и е последователна политика на Столичната община.

"Скоро бяха купени 110 нови автобуси, които поетапно се пускат в движение и ще обслужват девет линии на градския транспорт. Доскоро стопанисваните от частните оператори "Юнион Ивкони" ООД и "Карат С" АД линии 150,72,73, 27 и 74 вече се обслужват от "Столичен автотранспорт", посочи Петров.

Предстои до месец по улиците на града да тръгне тестови електробус, за да се прецени как се движи той в реална градска среда и възможно ли е въвеждането на такъв тип транспорт.

На второ място, за да бъде общественият транспорт удобен и ползван от хората Петров постави изграждането на нова инфраструктура. В това отношение Столичната община работи от години по обновяването на пътищата и строителството на нови улици и булеварди.

Особено важно обаче е разширяването на метрото - най-бързият и екологичен транспорт. В момента се работи усилено по строителството на третия метродиаметър, каза директорът на ЦГМ.

Според него третият начин за превръщането на градския транспорт в предпочитан, е въвеждането на нови технологии, които могат да улеснят придвижването на хората.

"Работим денонощно по финализирането на документацията за интелигентната система на таксуване. Системата стъпва на няколко базисни правила. На първо място да бъде доизградено и интегрирано това, което вече е направено в системата на градския транспорт, особено метрото", посочи Петров.

По думите му цел на ЦГМ е да изгради такава технологична инфраструктура, която да позволи най-гъвкава тарифна политика, която да бъде в интерес на гражданите. Това означава всеки да може да пътува с един транспортен документ в целия градски транспорт.

"Трябва да има валидатори във всяко превозно средство, които да приемат както превозните документи, които сега съществуват, така и мобилни телефони, дебитни и кредитни карти и т.н. Превозните документи ще могат да се купуват и да се зареждат от т. нар. вендинг машини. В началото ще има само няколко такива машини, поетапно ще въвеждаме още. Контрольорите ще продължават своята функция по проверка на превозните документи", обясни Петров.

Интелигентната система на таксуване включва и изграждане на видеонаблюдение, което ще осигури по-голяма сигурност за пътниците и шофьорите, както и за да се вижда в реално време какво се случва във всяко превозно средство.

Христиан Петров призова гражданите за търпение във връзка с големите интервали на движение на градския транспорт, особено в центъра. Причината е строителството на третия метродиаметър, ремонтите и строителството на улици и булеварди в града.

Автобусни линии 72 и 204 и тролейбусни линии 2 и 9 имат целодневно закъснение с около 20 минути за курс. Въпреки диспечерите чрез натрупване се стига до закъснения от разписание в порядъка на 60-70 мин., което неизменно води до загуба на курсове, респективно намаляване на осигурената превозна възможност. Но ремонтите и строителството ще доведат и до по-добро транспортно обслужване с обществен градски транспорт в София, каза Петров.

Относно приходите от превозните документи той припомни, че ЦГМ е търговско дружество. Финансовата рамка, по която работи то е поставена от Столичния общински съвет и отговаря на транспортната задача, която има за изпълнение през тази година. Средствата отиват за разплащане с транспортните дружества, които изпълняват услугите по пътуванията на гражданите, посочи Петров. По думите му според транспортната задача за тази година е градският транспорт да измине общо 58.6 млн.км., за което трябва да получи около 215 млн. лв.

През цялата 2015 г. са закупени 226 едногодишни карти за пътуване. От 1 юни до 30 август са закупени 10 258 годишни карти на цена от 365 лева. Петров отчете, че има огромен ръст - около три пъти, на купуването на еднодневна карта за градски транспорт. Вдигането на цената на билета е насочено към хората, които ползват градския транспорт по-рядко.

Вече е пусната и новата "Карта София". Тя е електронна, на цена от 20 лева, за всички линии с валидност от три календарни дни. Картата дава право на отстъпки в над 30 туристически и търговски обекти в града, информира Христиан Петров.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
0
 
4
 
! Отговори
;) преди 7 години
Напоследък и краста може да хванете, и куп други позабравени болести, понеже често виждам, като минавам покрай спирките с димящия си дизеляк, да се качват от новите европейци. Обзалагам се, че скоро може да докарат и чума. Тази болест все още я има в държавите им. Тогава ще разберете що е ад.
28
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В градския транспорт през лятото хванах херпес, а през зимата - други екстри. Не, благодаря!
27
0
 
5
 
! Отговори
Курти преди 7 години
фъндъкова не е от Град София и генерира безумия. Не познава нуждите на този град, а само краде. Много е странно, че Другарят прокурор не е потърсил амортизациите по активите на общината. Учителката по руски език ще се моли да лежи в български затвор
26
0
 
5
 
! Отговори
??? преди 7 години
Интересно, защо градския транспорт не е препълнен с хора използващи често думата таралясник и мразещи колите поне на думи като номер 21 в момента. Би трявбало там на всеки един безплатно возещ се знаете от кои, да има и по един тараляснаджия като номер 21, но няма. Само метрото засега е чисто и относително приятно за пътуване извън часовете пик, но то не върши работа за може би 90% от пътуванията.
25
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
нямам против даже предпочитам градския транспорт но е много зле нивото му е супер ниско за европейски град,давам пример свършвам работа в 19 часа имам две превозни средства като разстоянието е 12 километра пътувам около 1час и 15 минути което според не е нормално
24
1
 
2
 
! Отговори
тиготура преди 7 години
До 22А вярваш ли си на про33тотиите
23
0
 
8
 
! Отговори
КИ преди 7 години
Също така, нека Г-н Петров обясни след като блокираха район Красно село с ремонти, защо тогава не увеличиха броя на трамваите или рейсовете, които минават оттам и очевидно не смогват да извозват всички хора. Рейсовете на 204 са къса база, без отварящи се прозорци, но и без климатик и в 7 сутринта са вече препълнени, а обслужват една от най - дългите линии в София.
22
1
 
13
 
! Отговори
КИ преди 7 години
Нека Г-н Петров някой ден лично да използва автобусни линии 204 и 72, както и трамвайна линия 5, разбира се - ако изобщо успее да се качи, тъй като са толкова препълнени, че всеки ден остават хора по спирките или припадат вътре. Също така да почака рейс някоя вечер след 20.00 ч. в работен ден, когато 204 и 72 са на около 25 минути ,отново препълнени. След това да обясни как точно хората ще предпочитат градски транспорт и защо.
21
2
 
10
 
! Отговори
Фичо преди 7 години
До Анонимен 21Забрави да добавиш и изграждане на адекватна градска инфраструктурка, т.е. здрави тротоари, пътища и канализационна система. Не може докато стигнеш до спирката и да си вир вода, а обувките ти буквално да джвакат от кал и вода. После чакаш минимум 15-20 минути на студа. Накрая се сдобивате семейно с 2 пневмонии. Истински случай. Затова е по-добре и по-евтино да си висиш на сухо и топло в задръстването в собствения си димящ таралясник.
20
1
 
17
 
! Отговори
Виготура преди 7 години
Днес пътувах от квартал Гоце Делчев до Опълченска час и 40 минути. Разстояние, което се взима за 25 мин. Благодарим ти госпожо Фъндупкова! Билет от 1.60 ли? Да ме хванете за .....
19
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Градският транспорт ще стане предпочитан само когато стане много по-скъпо да ползваш пушещ таралясник. Т.е. въвеждане такса за колите, влизащи в центъра, повече бус ленти със истински контрол за нарушителите (настъпваш жълтата линия-получаваш снимка), спиране на всички ручащи и димящи МПС-та, които не отговарят на каквито и да е критерии за екологичност. Към това трябва да се прибави намаляване в интервалите на движение на градския транспорт и оптимизиране на маршрутите.
18
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Много лесно правите бензина и нафтата 5 лв./Л. и готово...
17
1
 
18
 
! Отговори
доц. д-р чоко боков преди 7 години
петров, петров, ти от коя планета идваш, бе, че ще говориш, че проверяващите си изпълнявали функцията. да, не мене ми искат и касовата бележка за картата или талон 10 за останалите талони, а ц*ганите с пиенето, смартфоните, викането и кафетата не ги отразяват. затова ли вдигнахте билета, а, м*лоумници, да го отнесат пак изрядните. приятен ден.
16
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Адският транспорт предпочитан?! И то посред зима и при цена от 1,60... МЕЧТИИИИИ!
15
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ми той и сега е най предпочитан особено за живущите във софийския факултетО и подобни кварталчета Щото не плащат пукнат лев билет ! предпочитам си мойта кола стара е и харчи ама пак ми излиза доста по евтино от адския транспорт , в краен случай може такси ако толкова бързам някъде.
14
3
 
7
 
! Отговори
Фронто преди 7 години
Комунистическото мислене си продължава: как беше-ще се храниш във ведомствения стол,ще почиваш във ведомствена станция , карта за транспорта със снимка/?!/ще ползеаш ... Така е правилното!! НЯМА да ми казваш кое е правилно! Возенето е еднократна услуга,не искам 'договор'-утре пеша ще ходя или с друго ще пътувам. Карти_добре,нека има,но р а л и к а т а в цената е ненормална! Това е стремеж към някакво своеобразно закрепостяеане.
13
1
 
12
 
! Отговори
jwe преди 7 години
Това са празни приказки - ясно е, че никой не иска хората да слязат от автомобилите си, иначе нямаше да правят по-скъп билета. От автомобилите, държавата печели много - горива с акцизи, винетки, ГО и всякакви други такси, които генерират автомобилите.Само на мен ли ми се струва, че седалките в новите автобуси са наклонени напред? Имам чувството, че ще плъзна напред докато се возя.
12
4
 
1
 
! Отговори
Discovery преди 7 години
офффф... ту автобуса, ту колата исках да напиша :D :D :D
11
11
 
2
 
! Отговори
Discovery преди 7 години
Това за билетите и е така и не е така. Аз примерно си взимах талон от 8лв, просто защото ту ползвах автобуса, ту градския. Сега ще ползвам главно автобуса. Градския транспорт е доста удобен и евтин, нека да не мрънкаме за всичко. Едно е сигурно, нито ще им напълни касите на градския, нито ще ги изпразни... просто главните доходи им идват от абонаментните карти...
10
0
 
6
 
! Отговори
решение преди 7 години
много е просто : трябва да се изберат НЕКРАДЛИВИ хора в общинския съвет и кметството