Опасват София с още 140 километра велоалеи

В кварталите изграждат трасета до спирките на автобусите
30 ное 2016 21:15, Петя Славова
23
Опасват София с още 140 километра велоалеи
Снимка: архив, Булфото

София ще бъде опасана с около 144 км велоалеи, които най-накрая ще бъдат свързани помежду си и ще достигат и крайните квартали. Това предвижда програмата за изпълнение на велотрасета в периода 2016 – 2019 г. Целта е хората да имат стимул да слязат от колите си и да използват здравословни начини на предвиждане, тъй като в момента едва 1% от пътуванията в града са с колело. В момента велотрасетата са 58,91 км и са разпръснати из различните райони на столицата, пише "Монитор".

Програмата за разширяване на веломрежата цели удобно и безопасно да се свържат отделните квартали с централната градска част и с другите видове транспорт. Според плана на общината ще изграждат три вида трасета за велосипедисти. Основните ще са транзитни. Те осигуряват бърза и директна връзка на отдалечените райони в града с центъра или един с друг.

В кварталите пък ще се изграждат трасета, които осигурят връзката до транзитните маршрути и спирките на градския транспорт и метрото. Третият вид маршрути, които трябва да бъдат изградени през следващите години, ще са за отдих. Те ще са в парковете и извън града - към Панчарево и Банкя. С насърчаването на колоезденето общината се опитва да реши няколко проблема. Първо, да намали задръстванията и автомобилния трафик. Това пък ще доведе до намаляването замърсяването на въздуха в центъра.

Експертите ще свържат велотрасето около Руски паметник с пл. "Възраждане", оттам по бул. "Н. Петков" до ул. "Райска градина”"и към бул. "Цар Борис ІІІ" до подстъпите на Витоша през парк "Княжевска борова гора". В Люлин също ще имат велоалея до 2018 г.

Тогава колоездачите ще тръгват от бул. "Вардар" , а след това ще минават тунела през специален велоподлез, оттам ще има разклонение по булевардите "Добринова скала" и към "Царица Йоанна", като тя може да се продължи и да стига до парка "Жива вода" в Банкя. Заложено е и да се довърши трасето в ул. "Бели Дунав", Обелско шосе до пресичането на бул. "П.Владигеров" с р. Какач, оттам по бул. Ломско шосе, към жк "Обеля" и Северен парк, с възможности за развитие на извънградски маршрути посока тематичен парк "Полето" и "Софийска Света гора" в Стара планина.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
1
 
4
 
! Отговори
Климат преди 7 години
Анонимен, не знам дали си стъвал в Холандия или северна Германия, но там е средно с 10 градуса по студено и вали през ден. Казвам го от първа ръка ;) Климата в България е идеален за колела, няма инфраструктура, това е проблема.
19
5
 
4
 
! Отговори
До 18 Димитров преди 7 години
Трябва да си луд, за да се качиш на велоспипед за твоите 5 км, които са горе-долу примерно от Орлов мост до разклона за Младост и Дружба по Цариградското шосе. Да не говорим, когато вали дъжд или сняг или когато е доста топло през лятото. Да не говорим, че ако си оставиш велосипеда цял ден някъде навън, е доста вероятно да позачезне, даже и видеонаблюдение да има. В общи линии ни съветваш да нарамим багажа, който иначе ще е в колата, да мааме в дъжд, снаг и пек и да миришем приятно на колегите
18
7
 
3
 
! Отговори
До 18 Димитров преди 7 години
Ще стигнеш по-бързо като минаваш с велосипеда си на червено, каращ в насрещното, по тротоара, по забранени места и т.н. То и колите ако се движат като теб ще стигат по-бързо. Оня ден се втрещих как един коллоездач без да намалява минаваше поред на червено на всички светофари от моста Чавдар и после по бул Владимир Вазов. Да, движеше се не по-бавно от мен - на всеки червен светофар, аз спирах, а той минаваше. Най-добре ще е да се забранят велосипедите в София, но де акъл в Фандъкова.
17
2
 
6
 
! Отговори
Димитров преди 7 години
За под 5км в София трябва да си мало**ен да се качваш на автмобил. В час пик за 2-5км с велосипед ще стигнеш 3 пъти по бързо и то безплатно. Да не говорим, че ако човекът е мързелив може да си сложи електрически двигател, 50км в час без да докосваш ***'далите и трафик не те лови.
16
4
 
5
 
! Отговори
Климат Холандия преди 7 години
Справа уики :Средната температура през януари е +1-3 С, през юли е - +16-17 C. Слънчевите дни са малко, времето се променя бързо, с чести тежки мъгли, които понякога се отразяват на работата на транспорта. А всички знаем, че релефа е равнинен, но от вас разбирам, че колелата явно се карат само по равно ?!? В статията се коментира София, а не България и нещо не виждам как релефа пречи за изграждането на велоалеи ? Просто шофьорите сте самозабравили и си мислите, че София е само ваша !
15
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Релефът и климатът в България не са като Холандия! Помислете малко! Нищо не е случайно. Да не пренасяме сляпо чуждия опит. Тук нито е удобно, нито подходящо за колоездачи и велоалеи.
14
3
 
6
 
! Отговори
КолоездачШофоьорПеше преди 7 години
Интересно как хора, които никога не са се качвали на колело и са забравили какво е да си пешеходец изказват компетентно мнение ! Качете се на колело в София и ще разберете защо колоездачите са принудени да карат по тротоарите. И не забравяйте, че колоездача няма броня, която да го пази ! А по тротора на мен ми пречат не колоездачите, които минават и заминават, а наглите шофьори, които паркират по средата и аз трябва да вървя по платното. Колоездачите също плащат данъци и имат право на велоалеи !
13
2
 
4
 
! Отговори
Идиот архитект преди 7 години
Може ли да направиш велоалея на свръх претоварен булевард, като Константин Величков България. Какво дишат тези колоездачи, полезно или вредно? Или си търсят смъртта?
12
5
 
5
 
! Отговори
До колоездач преди 7 години
Аз пък, нищо че си 100 кила, ако ми стъпиш на тротоара с такъв шут по *** или прът в спиците ще те сваля, че ще има да виеш половин час докато се събираш.
11
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Добре. Нека обаче да останат и тророари, защото напрактика велоалейте изядаха площа за пешеходците. На повечето места не в възможно да се разминат двама. Една майка с количка трябва да я бута по велоалеята или да слезе на уличното платно.
10
8
 
16
 
! Отговори
Истината преди 7 години
Ясно е, че с изграждането на тези велоалеи, никой шофьор няма да слезе от колата си, за да се поти по тези псевдовелоалеи. Единственият резултат ще е още по-затруднено движение и по-голямо замърсяване на въздуха в София. Колото до колоездачите в София, то те станаха много по нагли от мотористите. Мотористите поне не карат по тротоарите, както правят колоездачите.
9
8
 
15
 
! Отговори
Факт преди 7 години
Реалността е, че велосипедите в София трябва да се забранят, но вместо това Фандъкова реши пак да прецака пешеходци и шофьори.
8
6
 
19
 
! Отговори
Офцегон преди 7 години
Кметицата Фендупкова трябва да си лекува здравето,а не ,както Лили Пепелината да прави магистрали,отделяйки 2/3 за ПАРТИЯТА.Управлението на т.нар. СТОЛИЦА,с характеристики на Могадишо,не става с цистерни боя,за да се разчертават 'зебри" и "велоалеи"-всъщност се разчертават лобните места на решилите да ги използват.Без осветление,грамотни светофари,това е КРАЖБА.Какво би се получило,ако шофьорите,стеснени до край,решат да не плащат данъци и зони?София не е Брюксел!Простотията е вечна!
7
0
 
16
 
! Отговори
Блатен тъжник преди 7 години
"здравословни начини на предвиждане" е силно препоръчително)Крайно време е, да си вземете редактор , хора, стига сте пестили от една заплата!;)
6
5
 
13
 
! Отговори
Велосипедист преди 7 години
А защо само в София? А в другите градове кога?
5
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В София има 3500 км. общински пътища, т.е. се обещава към 7% да имат и велоалея, смях.
4
1
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Туй боядисаното със жълта боя по тротоарите ли са велоалеи? И на цената на истинска магистрала. Що герберските малоумницци не отидат до Холандия, за да видят какво е велоалея. А не да омайват овчия избирател.
3
7
 
11
 
! Отговори
смЕх преди 7 години
до 2Значи можеш да носиш на бой не си попаднал на когото трябва тоя пирон ще ти го заврат в задния двор.
2
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Велоалеите са като бус лентите,реално ги има,но няма никаква полза от тях и са неизползваеми, защото са проформа, създадени некадърно, без мисъл и не работят, нещо като кофпомпата в казармата. Бил съм къде ли не,но такава некадърност, никъде не се забелязва.
1
7
 
9
 
! Отговори
смЕх преди 7 години
Точно в момента са 0% и никога няма да са по-вече от 1% излиза ,че това са най-високите разходи за калпак.