София "отеснява": Над 600 автомобила се регистрират за ден

Планира се догодина да се изгради един цял лъч велоалея
30 апр 2017 10:22,
134
София "отеснява": Над 600 автомобила се регистрират за ден
Снимка: архив Булфото

Столицата ни "отеснява" все повече. Над 600 автомобила средно регистрират в отдел "Пътна полиция" за ден. От 1990 г. насам колите падащи се на глава от населението са нараснали почти тройно. Какво предвиждат от Столичната община, за да ограничат регистрацията на автомобили и трафика разказва Боряна Благоева.

През 1990 г. автомобил е имал всеки пети столичанин, в момента - повече от половината софиянци имат коли. Улиците стават все по-тесни, местата за паркиране все по-малко, а въздухът, който дишаме, все по-мръсен.

Към момента общия брой на леките автомобили в столицата са около 635 хил., а товарните са около 104 хил.", разказа пред БНТ Златко Златанов - началник сектор пътни превозни средства в СДВР.

И докато на ден се регистрират по около 600 нови автомобила, от движение се спират 5 пъти по-малко. За да реши проблема с големия брой коли, Столичната община работи по проект за извеждането на автомобилния трафик извън центъра на столицата. Целта е да стимулират хората да използват велосипеди и градски транспорт.

Следващата стъпка е усвояване на кв. "Левски Г" по третия метродиаметър се предвижда продължение от метростанция "Люлин" през царица Йоана до Околовръстното, където ще бъде изграден голям буферен паркинг за колите идващи от автомагистрала Люлин", обясни Здравко Здравков, главният архитект на София.

"През тази година стартираме връзката на велотрасетата през бул. Дондуков като ще направим изцяло направлението изток-запад, защото ще успеем да вържем "Владимир Вазов" през моста "Чавдар" по бул. "Дондуков" до западното направление през "Тодор Александров" чрез една реконструкция на купола на местростанция "Сердика" да имаме един изцяло изграден лъч", обясни архитектът.

"Когато има безопасни велотрасета вие ще имате фактора цена. Цената ви за придвижване с велосипед ще е нула и когато ви осигурим и фактора време и безопасност вие ще предпочетете велосипеда пред личния автомобил. Ние трябва да ви предложим двата фактора време и цена, за да може вие сами да направите своя избор", категоричен е Здравков.

А докато Столичната община успее да накара повече софиянци да слязат от колите и да използват велосипеди или градски транспорт, броят на автомобилите в София ще продължи да расте с около 600 всеки ден.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


134
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Фъндъкова да даде пример как се ходи на работа с колело!
13
6
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Защо не кажат истината, че повече от половината отиват в Прованс. Защото като дойдат в София с номерата Р, У, ВР, Н и т.н. стават за смях с карането и паркирането. А и като им пращат глобите на адреЗа, там ги няма.
12
2
 
41
 
! Отговори
тТт преди 6 години
Ами вдигайте данъците за всяка следваща кола след първата! Ще е елементарно, но ефикасно! Не може съседско семейство от 4 души да има 5 коли, от които 3 стоят пред паркинга на блока и заемат излишно място, а мъжът да ми се смее, че аз съм плащал 255 лв данък, а той, за неговите трошки на 20-25 г без катализатор, общо 150 лв. За Стара Загора става дума, ама не вярвам в столицата и другите градове да е по-различно.
11
9
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не са дори 600, защото колите се регистрират по постоянен адрес, а не по настоящ. София има много повече слънце и по-малко дъжд от западните градове в които се кара велосипед до работа. Остава само комплексираните тънкоп.шковци да разберат, че няма да загубят мъжеството си, ако ходят на работа с метро или велосипед
10
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Do 7Sashto da gledame Buinos Ares.Moje I Munchen na hilyda km. e.Po naselenie e kolko Sofia. Kolite sa troino poveche, no nyamat problem kato tuk.
9
2
 
57
 
! Отговори
Софиянец преди 6 години
Решението е да се подобрят условията за живот извън столицата. Хората и без това мразят този начин на живот - стрес, мръсотия, престъпност и нехайство. Ако не помните - децата ходеха на училище сами, а сега им трябва охрана и в клас.
8
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Problema ne e v kolite. Problematic e v gradoustroistvenoto reshenie.
7
3
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Като за начало да намалят цената на градския транспорт.
6
12
 
10
 
! Отговори
1234567890 преди 6 години
Време е да се въведе congestion charge зона в София
5
0
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Малко са.Докато изчистим задните дворове на Италия,Германия и Австрия,от старите им трошки,зор ще видиме.
4
5
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
София се е превърнала в мотописта. Разкарайте тези донори. Един мотор вдига шум повече от 600 автомобила. А на Фандъкова все едно мотор е минал през главата й.
3
2
 
51
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
На София и липсва един свестен архитект. Първо се прави общия градоустройствен план - с пътища, улици, паркове и чак тогава сгради. София е проектирана през 70-те години на миналия век за 800 хиляди жителя и 70 хиляди коли без линейки, пожарни и др. службни. В Лозенец около семинария можеше да се разшири булеварда, всички къщи бяха общински, но доказано некорумпирания не бе на това мнение, гледам на входа на студенски почнаха да строят на самия булевард, вместо да се помисли да се разшири бул
2
7
 
49
 
! Отговори
:) преди 6 години
Фандъка да направи билета 5 лева и ще стане още по-хубаво. *** народ, слаба държава.
1
7
 
63
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Докато пътуваш с градски транспорт по един час, а с кола за 20 мин, това ще е положението.