София днес: Бул. "Дондуков", чакан ремонт, нови релси... но с найлон

Булевардът се обновява некачествено, сигнализират от "Спаси София"
5 юли 2017 11:16, Мария Захариева
53

 Снимка: Спаси София

Ремонтът на Дондуков започна, а софиянци са на път да преглътнат поредното некачествено ремонтирано трамвайно трасе. За това алармират от неправителствената организация "Спаси София".

Става въпрос за ул. "Кракра", представляваща първа част от ремонта на бул. "Дондуков".

От организацията разпространиха снимки, показващи  че Столичната община изгражда трамвайната инфраструктура по доказала се, по думите им, като остаряла и некачествена технология, приложена също при ремонтите на пл. Руски паметник и ул. Козлодуй.

Още по темата
На снимките на организацията е направено сравнение между строителната технология за полагане на трамвайни трасета в София и Прага, където се използва надеждна хидро. и виброизолация. В нашата столица обаче се използва... обикновен найлон.

Бетонната основа се полага без ограничаващи трасето бордюри или дори обикновен кофраж, заради което бетонът се разлива безконтролно, покривайки и самите релси. Тази практика увеличава вибрациите и шума, което е предпоставка за напукване на пътното платно, както и за появата на пропадания на асфалта около релсите.

Продължава и използването на дървени трупчета, вместо релсите да бъдат "захващани" от специални за целта метални щипки. "Използването на всички тези строителни методи характерни за миналия век, сериозно се отразява върху качеството и надеждността на трамвайното трасе", заявяват от Спаси София.

"Недопустимо е при заделен бюджет от над 7,2 млн. лв. за ремонт на участък с дължина от само 1,35 км да ставаме свидетели на подобен начин на строителство", смятат от организацията и допълват, че изпълнителят фирма Трейс е била избрана да ремонтира бул. Дондуков заменяйки паважа с асфалтова настилка.

След избраното решение за запазването на паважа, стана ясно, че разходите за асфалтиране на фирмата-изпълнител значително намаляват - още един мотив качествените материали и безупречното изпълнение да бъдат императив.

От гражданската организация припомнят и че по време на обществените обсъждания отговорните представители на Общината са обещали трасето по бул. Дондуков да бъде изпълнено по нова технология, гарантираща качество.

От Спаси София призовават кмета г-жа Йорданка Фандъкова и зам.-кмета по транспорт Евгени Крусев незабавно да предприемат спешни мерки и да активират всички институционални механизми с цел недопускането на поредния скъпоплатен и в същото време некачествен ремонт. "Имат ли воля и необходимата експертност представителите на Столичната община да прекъснат порочната практика за "ремонт на ремонта"?" питат от "Спаси София". 
 


53
Още по темата: релсиРемонтДондуков
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
52
0
 
0
 
! Отговори
Л. Лозанов преди 3 години
Настилката с павета е далеч по-трайна, отколкото асфалтовата. Сравнете с бул. Борис III. Много по-устойчива и гъвкава. Така че не зная каква е цената, но за дълготрайността, попитайте който и да е строителен инженер - и ще ви светне под шапката. По-шумен за съжаление и износва гумите с по-голям коефицент.
51
0
 
3
 
! Отговори
Симо преди 3 години
Че хидроизолация с найлон си е подигравка, подигравка е. Но да ми плямпате щуротии, че запазването на паветата ще спести средства! Някой има ли бегла представа колко човешки труд отива в реденето на павета? Паветата само да се пренаредят изискват поне двойно повече $ от преасфалтирането. И то с условие, че се поставят същите и само се обръщат. Ако се купуват нови, вече цената пълзи на горе.
50
0
 
3
 
! Отговори
Шведа преди 3 години
Това го казвах на колегите, че ще стане. Ще гласуват много пари. После ще излъжат глупавия българин, че е по добре с павета и ще си стане същия ***, като сега но хората от ГЕРБ ще си напълнят джобовете с пари а ние гражданите ще продължаваме да си пълним дробовете с прах и пак ще дрънчат прозорци като минават трамваи. Алчно кметство и правителство и не на последно място безбожно нагли.
49
2
 
12
 
! Отговори
Никола преди 3 години
Само да допълня , че това в Прага не е хидроизолация , а еластични панели , които са поставят отдолу за да обират вибрациите . От същия материал се поставят елементи странично на релсите , затова и релсите не са заляти до горе с бетон . Третия елемент от обезшумяването е колелата на трамваите , които също имат каучуков пръстен , нещо като сандвич .
48
19
 
7
 
! Отговори
Педалска организация преди 3 години
Хомосексуалистите от Спаси София един пирон не са забили в живота си, само чешат клавиатурите и клеветят хора по интернет. Жалки мижитурки.
47
1
 
9
 
! Отговори
ами да преди 3 години
Сега ли разбрахте,че комунистите се движат с един век назад,били им остарели строителните методи? Не,те сега ги откриват.
46
0
 
11
 
! Отговори
КУЧЕТО СИ ЛАЕ... преди 3 години
"Кучето си лае, керванът си върви".
Ако е за някоя дреболия ще я гледаме Фандъкова по всички телевизии как професионално и навременно решава проблемите на столицата. Ама тук НЕ СЕ ПИПА - тези са от нашите. Ако обаче и БСП сега не скочи - ама сериозно..със сезиране до прокуратурата и искане за незабавно спиране на ремонта, значи и те цуцат от ТРЕИС...

И знаете ли кое е най-лошото - ТОВА СА НАШИТЕ ПАРИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
45
0
 
12
 
! Отговори
Дзъ преди 3 години
Нямайте очаквания за качество... това правителство вече трети мандат си пие пиенето с Трейс... дори програмира бюджети с него... сега на утопистите мога да им предожа обходен маршрут...както кметицата
44
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Този булевард трябва да се нарича Княз Александър Богориди, а не Дондуков !
43
13
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Едно от най-трагичните неща в България е, че неуки хора коментират неща, от които нямат и най-малка представа. Пишман журналисти списват статийки, гледайки снимчици и смятат, че знаят що е то качествено строителство..... Хора, замислете се. Кой от вас има и най-малката представа що е то проект, чертеж, технология на строителство и т.н. Само да попитам - какво би изолирала хидроизолацията положена върху трошенокаменна основа? Камъка ли? Това на снимката от Прага не е хидроизолация.....
42
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До кога най-хубавите улици, площади и др. ще носят имена на алкохолици?
Хора, нямате ли достойнство, не се ли възмущавате?
Толкова достойни българи има, но имената са им забравени, дори УМИШЛЕНО не се споменават, а величаем окупатори и поробители!
Няма друга държава и народ в света деградирали до такава степен!
41
8
 
4
 
! Отговори
Bayazit преди 3 години
Kef ,napravo umiram ot kef ,kogato VELIKITEbulgari ,rabotyat ,spoko ,turcite i romite sa vinovni ,samo taka ,dano ne se opravite nikoga
40
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
найлон, трупчета, тел, това са традиционни за българския майстор и строител материали (армировка без тел може ли), и понеже се стремим към автентичното и традиционното, нали затова искаме паваж, а не асвалт, така, че се използват правилните материали. И най-важното да се използват от правилните хора, които знаят за какво си струва и за какво не да се харчат пари. На вас ако ви се даде голяма сума пари, какво предпочитате - нов модел луксозна кола или висококчаествен бетон?
39
0
 
27
 
! Отговори
Ники Михайлов преди 3 години
Собственикът на трейс като направи некачествения асфалт на цариградско се биеше по гърдите, че ще го ремонтира за собствена сметка. Естествено, нищо не направи.
Ще излезе със същия номер и сега - ще си остави ръцете при ремонта, после ще обещае, че ще острани проблемите, но ще ги остави така.
Междувременно ще се хвали, че строи много добри пътища в чужбина.
38
6
 
10
 
! Отговори
Гоо Соо преди 3 години
На вниманието на Анонимен. Трейс е фирма в която собствениците са бившите участници в Окръжен комитет на БКП Стара Загора, може и наследници. Така, че кухи лейки като анонимен да си затварят устите и да мълчат. Уверявам Ви, че качествен ремонт няма да има, норазликата в парите до качестен милите комунисти ще си го откраднат. Аман от тях омръзнаха ми.
37
0
 
24
 
! Отговори
Jack Bauer преди 3 години
Няма значение дали е асфалт или павета и двете като не се поставят както трябва създават проблеми. Асфалта се напуква, а паветата се разместват на ул. Екзарх Йосиф който не е ходил не е видял колко скапано са сложени паветата там. Има си съвременни техники за поставяне, но направят ли ги няма как да смучат пари после от ремонти на ремонтите. ;)
36
0
 
29
 
! Отговори
!!! преди 3 години
Софиските ремонти - на цената на златно кюлче получаваме *** във формата на златно кюлче
35
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
E това е цялата работа на ГЕРБ-да се краде като за последно!В Китай за такива практики партийните функционери дават фира.Но там е лошо,не е демокрация!
34
0
 
23
 
! Отговори
Няма изненада преди 3 години
Тези пък какво искат?!
Целта не е да се прави качествено, а да се усвоят едни пари, като се планира и следващото усвояване на пари за същото нещо, а това става като се строи колкото се може по-некачествено.
Някой да си е правил илюзии, че ГЕРБ ще направи нещо качествено?
33
2
 
16
 
! Отговори
Дръндер преди 3 години
Убава работа ама Бойкова!