София не спи... И 31 000 души си поискаха нощен градски транспорт

"Спаси София" представи концепцията си за обществен транспорт през нощта
1 фев 2018 16:40, Боряна Павлова
24
София не спи... И 31 000 души си поискаха нощен градски транспорт
Снимка: архив, Булфото

"Спаси София" внесе днес подписка в Столичната община за въвеждането на нощен градски транспорт в столицата.

От гражданската организация са събрали над 31 000 подписа в подкрепа на концепцията за въвеждане на нощен градски транспорт. Те предлагат въвеждане на 7 нощни автобусни линии, които да свързват големите квартали на София с центъра, гарата и летището.

В идеята им е заложено те да се движат през половин час, давайки адекватна алтернатива за придвижване на жителите и гостите на столицата през нощта.

Нощният транспорт ще създаде нови възможности, променяйки начина, по който хората живеят и се придвижват, но и ще помогне както на големите компании, така и на малкия и среден бизнес. Освен това, подобна услуга ще улесни туристите и ще подобри имиджа на София.

"За да остане конкурентоспособна в европейски и балкански мащаб и привлекателна за инвеститорите и посетителите, столицата ни трябва да въведе нощен транспорт, какъвто другите градове вече предлагат на своите жители и гости", поясняват инициаторите.

"Недопустимо е през 2018 г. в българската столица да няма евтина, сигурна и достъпна алтернатива на такситата и личния автомобил след 23:30 ч. София и Талин остават последните столици в ЕС без никакъв нощен транспорт, а много по-малки градове като Бургас, Скопие или Любляна могат да се похвалят с такъв", заяви Андрей Зографски.

"За сравнение, сходна нам по жители и територия Прага има нощен транспорт от 1932 г., а в момента там се движат над 30 нощни линии", допълват от "Спаси София".

От гражданската инициатива припомнят, че през лятото организираха подписка, в която се включиха хиляди граждани. По думите на инициаторите събраните над 31 000 подписа изпращат ясно послание към управляващите града, че софиянци искат да имат нощен градски транспорт.

"Чухме за много лични премеждия през нощта, които е можело да бъдат избегнати ако е имало работещ нощен транспорт. Надяваме се, че подобни истории скоро ще останат в миналото. Щастливи сме от огромния ентусиазъм, който подписалите показаха и сме горди, че това е най-многобройната подписка, правена в София по тема свързана с градската мобилност и градската среда", заявяват още от организацията.

Те очакват от кмета г-жа Фандъкова и от зам.-кмета по транспорт г-н Евгени Крусев отговорна позиция към нуждите на столичани и бъдещето на София като град с високо качество на живот и атрактивна туристическа дестинация.


24
Още от
Напиши коментар Коментари
23
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
От "Спаси София" да си назначат шофьори да им работят през ноща. Кой нормален ще се съгласи да вози пияници, наркомани, клошари, а и такива от криминалния контингент. Никой няма да плаща 2 лв.
22
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Тия от Спаси София хич не ги харесвам, но нощен транспорт трябва да има. Жалко е, че вместо общината някакви карикатури повдигат въпроса
21
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
спаси софия са смешници просто.Богаташчета,без друга работа.
20
3
 
5
 
! Отговори
Е ми ако бяхме преди 6 месеца
държава, като Турция например, да не говорим за САЩ, качването щеше да става само през предната врата, срещу билет, карта или пари. Но без кафета, бири и т.н. Тъй като не сме - само с по трима яки кондуктори във всеки рейс.
19
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
"И 31 000 души си поискаха нощен градски транспорт"
Това са около 1% от 3-те милиона хора които живеят и работят в Столицата. А също както някой по долу писа:
"от 1 до 5 ч. ще пътуват само по един-двама клошари или мъртвопияни. Никой няма да дупчи билет."

Така че целия панаир е за да се "усвоят" едни пари.
18
2
 
7
 
! Отговори
две бири преди 6 месеца
"За
сравнение, сходна нам по жители и територия Прага има нощен транспорт
от 1932 г., а в момента там се движат над 30 нощни линии", допълват от
"Спаси София".

Да сравняваш Прага със София е малко ,като да сравнявш Мерцедес със ЗАЗ.
17
0
 
13
 
! Отговори
до Австриец преди 6 месеца
Ти си толкова австриец колкото аз - японец! И си виждал Виена само на картинка! Линиите са точно 20 и са през 30 мин. Билетът е 2.10 евро. Маршрутът е такъв, че пкорива абсолютно всички квартали през по-централните им улици. Това бива простащнина, ама защо лъжеш хората?
16
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Може би ще е добре да се удължи работното време с 1 час, но за цяла нощ е прекален лукс. Да ме извиняват тези които окъсняват по чалготеките и кръчмите, но за тази цел има таксита или да си правят сметката да не изпускат последния транспорт.
15
2
 
11
 
! Отговори
Пешо преди 6 месеца
То през деня нема тея пък искат и нощем!Лягайте да спите и не се занимавайте с глупости!
14
3
 
8
 
! Отговори
Чист ариец преди 6 месеца
В Берлин има нощен транспорт, но в него предимно се возят бездомници и от гостите на Меркел, които няма къде да спят.
В София може да се пусне метрото, но да бъде на 1 час и да се проверява на крайните спирки за "заспали". И без това става въпрос за 4-5 курса допълнително.
13
10
 
6
 
! Отговори
Австриец преди 6 месеца
Във Виена няма нощен транспорт, въпреки че не е лошо и ще го оценят. Тук, когато е имало такъв, никой не заплаща за него, пияни хора са предимно пътниците и шофьорите са на тръни.. имало е не една и две ексцесии, така че за София не е много добре такава идея да се реализира, според мен.
12
1
 
5
 
! Отговори
пиян преди 6 месеца
Искаме и във Варна
11
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
РЕАЛНО, до 1 часа след полунощ ще има пътници. След това, от 1 до 5 ч. ще пътуват само по един-двама клошари или мъртвопияни. Никой няма да дупчи билет.
Нощния транспорт няма да обслужва хората в крайградските квартали и села. Там също живеят хора, които си купуват карти за Столичния транспорт и те ще бъдат ощетени.
10
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
С София при сегашните условия на труд които преслагат в транспорта, само при ватманите и в метрото чакат някой да умре, че да влезе нов и той обикновенно е доведен роднина. При рейсовете и при тролеите положението е трагично - карат по две смени една след друга, без почивка, глобават ги за закъснения, за ПТП-та, нямат сл.облекло, инструменти и т.н. накрая на месеца 800 лева. Масово напускат и отиват в чужбина.
9
2
 
26
 
! Отговори
Прага преди 6 месеца
В Прага нощните линии покриват целия град и в петък събота и неделя са през 20 минути
Билетите са за 30 минути или 90 минути ,дневна карта или тридневна има и месечна карта която е евтина спрямо стандарта им
Там не ти трябва такси ,пиеш си бирата спокойно и си се прибираш като човек
8
9
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Нощно време е време за съм, но ще го разберете след като евтиния алкохол и нискокачествената дpога ви докарат до спешното
7
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Хрън мрън, скъпо било... Ами спрете, да бъдете бедни,бе ...
6
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До 3

Смешно е, че нямаме градски транспорт, при положение, че половината се прибира по-късно, а и има активен нощен живот. Една от причините, да имаш кила е, че след 8 вечерта, всичко е спряло ...
5
15
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
А кой ще плаща за тая "улуга" - 5 човека в цял трамвай или рейс?
Айде после питайте тия спасяващите, защо няма достатъчно пари за улици... почистване и т.н.
4
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Някои да знае защо на сити тв се върти днес мм цял ден