Метрото до "Слатина" – 6 станции, подземно трасе от 5590 м

До края на месеца ще изберат проектанта на новото отклонение
Обновена: 10 май 2018 07:19 | 10 май 2018 07:00,
40
Метрото до "Слатина" – 6 станции, подземно трасе от 5590 м
Снимка: Архив, Булфото

До края на месеца вероятно ще бъде избран проектантът на метрото към столичния квартал “Слатина”. Това каза шефът на метрополитена Стоян Братоев пред "Труд".

В момента се избира изпълнител на идейния проект за отклонение от трета метролиния към квартала.

Трасето ще е с дължина 5590 м. и 6 метростанции. В тръжната документация пише, че началото на отклонението ще е в участъка на метролиния 3 при ул. “Шипка” в зоната на Военна академия. Краят ще е от източната страна на пешеходния подлез под бул. “Цариградско шосе”. Цялото трасе ще е подземно.

Вместо две метростанции на “Цариградско шосе” ще има една – на МБАЛ “Св. Анна”. Отпада станцията на “София тех парк” откъм градската магистрала. Подробности за точното местоположение на спирките, на входовете и изходите ще бъдат ясни, когато е готов проектът.

Срокът за изготвянето му е 18 месеца, а стойността – 2 400 000 лв. Финансирането е от “Техническа помощ” на ОПТТИ 2014-2020.

За идейния проект се състезават 9 компании, а ценовите оферти вече са отворени.

Най-скъпото решение от 2 398 300 лв. предлага “Ар Джи Би” а най-евтиното – 958 000 лв. е на “Свеко Енергопроект”АД. 1 670 000 лв. е цената от “Метропроект Прага АД”, които са автори на плана за третия метролъч.

Цената от “Ателие Серефимов – Архитекти” ООД, работили по станцията на Летище София е 1 807 140 лв. Офертата на авторите на проекта за метродепото “БИАС – М” ЕООД е 1 850 000 лв. “Инжпроект” ООД може да работи за 1 601 000 лв., а “Ий Кей Джей България Кънсълтинг Енджиниърс” ЕООД – за 1 998 400 лв.

“Рикат” ООД – автор на конструкцията на Ларгото предлага цена от 1 569 300 лв., а “МЕТРО-ЛИНК” ДЗЗД – 1 437 261 лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


40
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
12
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Крадлата ще гепи пак няколко милиона и ще ги снесе на Тлъстака.
16
20
 
40
 
! Отговори
Българина преди 5 години
За софиянци метро за врачани закриване на болницата.... Докато софия не се смени като столица България ще изчезва с темпото с което плъховете се роят. МАРЕШКИ да инициира рефрендум за смяна на столицата и разхвърляне министерствата из 28 те областни града. Както е в швейцария и германия. Швейцарския парламент заседава 3 пъти годишно за сметка на местните, за това са богати, данъците остават по места не всичко в столицата
15
2
 
7
 
! Отговори
Fallschirmspringer преди 5 години
До Чичо/Може да сте "Чичо", но по разбиране, анализ и когнитивни възможности сте на нивото на "бебчо",при оцапан,но не леко
14
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Супер!
13
2
 
22
 
! Отговори
Fallschirmspringer преди 5 години
До Софиянец/ Вярно,че преди 30 години ,колите в София бяха в пъти по-малко ,но селски сбивания нямаше,просто реакцията беше бърза и виновника ставаше "жертва" тоталитаризма /демек биваше осъден/Сега ,според мен нарочно не се вземат мерки ,за да може народа да изпуска по този начин "парата", да не се занимава и замисля върху управлението,и състоянието на държавата ,но най-вече да не вижда трагичното положение на страната.Просто римейк на "Хляб и зрелища",тук може да минем и без хляба
12
7
 
14
 
! Отговори
БСП крадец преди 5 години
До ГЕРБерастки крадецЕх кво хубаво щеше да е да са БСП фирмите дето "построиха" АЕЦ Белене, а?Другарката *** щеше да задели някой лев да изпрати на синчето.Ама на, не можем да се вредим откакто е ГЕРБ.
11
6
 
24
 
! Отговори
ццц преди 5 години
И да го направят и да не го направят българинът все ще мрънка.
10
50
 
11
 
! Отговори
Чичо преди 5 години
Дреме ми на...клаксона. Аз имам 2 коли, тия дни ще купувам и трета. Аз у метрота съм стъпвал веднаж и в тая сгъчкана смрад втори път нема се кача, пък и да им плащам за тУй. Будалите, те да пътуват така - виж, с такива е пълно на Софията.
9
10
 
13
 
! Отговори
ГЕРБерастки крадец преди 5 години
Ще спечели този, който даде най-дебела пачка под масата.Споко няма да го арестуваме. Съдът, Прокуратурата и цялата Държава са наши.
8
7
 
14
 
! Отговори
Боко Рапоня преди 5 години
Как кой - естествено че правилната фирма.
7
7
 
68
 
! Отговори
Софиянец преди 5 години
Не знам колко станции ще има, но трафикът става все по-ужасен. Има къде да живея тук без да плащам наем или кредит, но обмислям скоро да се изнасям. А това да имаш свободни пари и да се набиеш в тази дупка да плащаш 30 години кредит не го и няма да го разбера. Не е до метростанциите, тук манталитета е сбъркан. На семейство по 3 коли, клаксони и селски боеве по улиците. Това не е Европа, а Индия.
6
14
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Естествено че ще бъде избрана фирмата с най-висока оферта, която е и най-близка до управляващите мафиоти.Парите ще бъдат разделени. Комисионните са задължителни.През Фънда - за Банкя.
5
13
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ще падне пак крадене от греберастките фирми.Дано поне не се срине.
4
2
 
14
 
! Отговори
Fallschirmspringer преди 5 години
До колкото знам станциите са:1/ при 31-во у-ще,2/при пресечката на Коперник и Гео Милев,3/при пресечката на Слатинска и Гео Милев,4/при началото на Асен Йорданов, при Арената,5/при спирката при окр.болница
3
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Е мен какво ме вълнува обратната страна на луната?
2
15
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да го духат бедните.Може да дарят каквото могат за войната.Иначе да се оплакват - секи го можеЛевски, Левски - шампион!
1
13
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А като не ви притискат се чудите кой проект да спечели...Аз съм за метро до Банкя не до слатина!