Възродена идея: Околовръстното в тунел до "Овча купел"

Проектът включва тунел, естакада и пет пътни възела
17 май 2018 18:42, Боряна Павлова
35
Възродена идея: Околовръстното в тунел до "Овча купел"
Снимка: архив Bulphoto

Околовръстното шосе - под земята! Такава иедя възражда Столичната община, за да облекчи трафика в един от последните неремонтирани и тесни участъци на Околовръстното.

Тунели и естакада ще заместят сегашния околовръстен път на столицата между кварталите Павлово и „Овча купел“. Тръбите на подземния коридор ще бъдат с обща дължина около 4 км, а връзките от и за Перник също са вкарани под земята.

Проектът за участъка с дължина 7,6 км включва тунел, естакада и 5 пътни възела. Трасето започва от бул. "България". В участъка между булевардите "Братя Бъкстон" и "Цар Борис III" колите ще се движат в тунел. След това в отсечката между "Горнобански път" и бул. "Цар Борис III" те ще се качват на естакада.

Останалата част от пътя към най-големия квартал на столицата "Люлин" е планирана с две ленти във всяка посока. Според проекта ще има пет пътни възела. Те ще са при бул. "Братя Бъкстон", „Горнобански път“, ул. "Суходолска", Западна тангента и бул. "Цар Борис III".

Замисълът датира от времето на кметския мандат на премиера Бойко Борисов. Идеята отново излиза на преден план от столичния архитект Петър Диков през 2014 г. По думите му тогава още през 2012 г. идейният проект е бил готов, пише "Монитор".

Тунелът и естакадата са скъпи съоръжения, но са единственият вариант, за да се изпълни пълният кръг около София.

150 млн. лв. без ДДС е старата предварителна оценка на проекта от бул. "България" до АМ "Тракия".

Шефът на АПИ инж. Дончо Атанасов не назова нова цифра, но коментира, че е направен регулационен план и се надява през октомври тази година да стартира търгът за проектиране от бул. "Братя Бъкстон" до АМ "Люлин". Очаква се през август пък да бъде стартирана процедура за реализирането на тунел под "Цар Борис III" в посока жк "Овча купел" под "Житница".

Оказва се, че и земята над тунелите също трябва да бъде отчуждена, коментира инж. Атанасов, който твърди, че тези процедури най-много бавят проектите на подопечната му агенция.

Цялостната реализация на реконструкцията на Софийския околовръстен път в участъка от кв. „Младост“ до АМ „Люлин“ се изпълнява от 2009 г. чрез съвместните усилия на пътната агенция и Столична община. Проектът е сред приоритетните обекти на АПИ, които следва да бъдат изпълнени в периода до 2020 г., като срокът може да бъде удължен.
 


35
Още от
Напиши коментар Коментари
30
0
 
1
 
! Отговори
ко, не? преди 2 месеца
Ама някой съмнява ли се, че ще се реализира скоро. Ето и същата статия с дата 2007-ма година, 11 години назад във времето... пише - новият, актуализиран проект... така че е имало и преди това.. още 11 години назад примерно? Да видим.
29
0
 
1
 
! Отговори
да да преди 2 месеца
Ще, ще ,ще, ще......се реализира......
В някой друг свят вече щеше да е.
В б-я, ще,ще,ще.....
Лош матрЯл
28
0
 
9
 
! Отговори
12345 преди 3 месеца
Това е добре,ще се премахнат още едни "тапи",но какво става с разширението от "Младост" до магистрала "Тракия"??? Бяха обещали ремонтите да започнат през пролетта,а вече идва лято?!
27
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Чужденците не трябва да виждат гетата на Факултето, Владая и Банкя.
26
5
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Че за какво е двулентов околовръстен път, той и сега е двулентов в участака до Овча купел, и очевидно е недостатъчен и стават страхотни задръствания защото излизаш от многолентов високоскоростен път, на един светофар на който се набутваш в 2 ленти. Или да го правят както досега многолентов и скоростен, или изобщо да не го правят. Някакво безумие е 21век в София да се проектират скоростни пътища с дебит на сегашното псевдо-околовръстно. Пак искат да откраднат едни пари очевидно.
25
2
 
20
 
! Отговори
Маааави деааааа преди 3 месеца
А от кръговото на Младост до Герман когааа?
Такива задръствания стават заради дебелосерковците живеещи срещу младост, само и само да не направят маневра един километър по нагоре , плеснаха това измислено кръгово, което е такова безумие.
24
7
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
7.6 км тунели, виадукти и пътни възли и това не е проблем защото е до София, виж, ако е покрай кресненското дефиле там е невъзможно .... много било дълго, много поддръжка щяло да има, едва ли не ще фалират.
23
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Тоест да очакваме ли по няколко допълнителни задръствания следващите 15 години?
22
7
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Тя цялата държава си е в един тъмен тунел.
21
5
 
16
 
! Отговори
Неук преди 3 месеца
"......Останалата част от пътя към най-големия квартал на столицата "Люлин" е планирана с две ленти във всяка посока...." Моля? Вие и на *** вече не може да се правите.

Всеки има интернет нека си вземе снимка на околовръстното примерно на Будапеща или Загреб или Белград ( да вече има ) и да види колко са лентите. Ония явно са ***, че слагат три, четири, че и повече. Е, то тук няма никакъв трафик. По една - две коли на час. Та затова две лентички и ако може по-теснички да са, моля
20
4
 
9
 
! Отговори
Хохохо преди 3 месеца
И след люлинския ще си имаме и втори Ускорител на елементарни частици.
19
5
 
8
 
! Отговори
? преди 3 месеца
Това ли е последната им на управляващите *** идея за поредната им мега-кражба?
18
1
 
25
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 3 месеца
след като земята над тунелите също трябва да бъде отчуждена, защо трябва да има тунели?
17
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
За сведение на ***-нарите! Тунелът е единственото ПРАВИЛНО решение. Горещо подкрепям тази идея, дано само да стане.
16
3
 
18
 
! Отговори
Багерист преди 3 месеца
До Анонимен № 7: Виждам, че си начетено момче, но пропускаш, че проекта както го и коментира колегата е общински и свързва квартали на града и минава под "Околомръсното" и никой не коментира статута на това шосе, а подобрения за облекчаване на трафика. Май доста си отсъствал от час. И май не си от Град София........"Айде Бе'гай сега". И да си измиеш краката преди лягане....
15
10
 
12
 
! Отговори
Морски преди 3 месеца
Те ГЕРБ ще окрадат поне половината от парите.
14
10
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Анонимен 8
"Тъпотия . Нямаме пари да направим Хемус, ще ми строят тунел"
---
Не тъпотия. В строителството на "Хемус" няма гювеч. Парата е тук.
Освен това, Боко знае – на ЕСъ-то не му трябва "Хемус". ЕСъ-то иска магистрали към Турция и Гърция, околовръстното е пътният възел към двете посоки.
13
5
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
"Замисълът датира от времето на кметския мандат на премиера Бойко Борисов."
---
Е, НЕ! НЕ Е ИСТИНА, ХИ-ХИ! :)
Пак БОКО – най-гениалния, най-прозорливия :)
Абе, нали бъзикаха Ахмед Доган на тема "хидростроителство", "хидроинженер" и т.н.
К'во да кажем с'я?
12
8
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
папкане за фирмите на баце и дебелаце
11
7
 
20
 
! Отговори
Бананоберач преди 3 месеца
Люлин беше най-големият квартал на София, преди всички селяни да се заделят е Младост