(Не)Възможният градски транспорт в София!

Модерна и удобна градска среда - кога, как и дали...
17

7282 гледания   |  Още видео

След старта на третия лъч на метрото, много голяма част от градския транспорт в кварталите, през които той преминава, ще бъде орязан, каза в предаването "Директно" Борис Бонев от "Спаси София".

Темата за градската среда не слиза от новините, а редом с нея идва въпросът с какво и как стигаме до работното си място. Големите градове са задръстени от автомобили, а с това идва и нуждата от удобен и чист градски транспорт.

Решение ли е повече хора да слязат от автомобилите си и доколко средата, в която живеем, е всъщност в наша полза, коментират в "Директно" по Bulgaria On Air Любо Георгиев от "Визия за София" и Борис Бонев от "Спаси София".

За да се откажем от автомобилите си, общинските власти трябва да помислят над това как градският транспорт да стане достатъчно привлекателен начин на придвижване. Тоест, мрежата да е структурирана така, че да е в полза на хората. Как и кога ще се случи това?

"Това е нещо, над което в момента работим от "Визия за София". Линиите на градския транспорт сега се базират на транспортна схема, правена през 80-те години.

Тя е мислена така, че да обслужва определени потоци от хора, горещи точки, брой жители. От тогава тези потоци не са анализирани.

Започнали сме анализ на това как хората се движат из града, за да можем да ги обслужваме по-добре", каза в предаването Любомир Георгиев.

Как още да стимулираме хората да оставят колите си, особено в дните с високи нива на замърсяване на въздуха?


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
има квартали в софия където даже няма градски транспорт или е на офромно отстояние ...явно трябва да питаме другите държави как да го напраиме щот ние немаме акъл
15
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
До Анонимен 10

Чшш, чуваш ли се какви ги приказваш. От 80-те до сега трафикът в София се е увеличил В ПЪТИ. Никой не ти е забавил градския транспорт, просто Ганьо иска и на 300м да отиде сам, но с кола да е. Това го няма никъде в развитите страни - всеки сам в кола, да обикаля като гламав. Да пазаруваш - добре, да отидеш някъде на излет - приемливо. Ама всеки ден сутрин в 8 и вечер в 6 да се буташ с още хиляди празни автомобили, вместо да хванеш метро или автобус, си граничи с комплекси...
14
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Наистина не е добра схемата от 80те години на миналия век. Тогава не е имало метро и основните няколко булеварда в София са поемали всички автобусни и тролейбусни линии; при трамвайте пък съвсем няма промени от средата на 20ти век като трасета. Когато има метро, няма нужда от концентриране на десетки линии по няколко главни булеварда. Може да се пуснат по по-вътрешно-квартални улици автобусите/тролейбусите и да се разделят на две някои линии, за по-добра оптимизация. Но трябва и ново таксуване
13
0
 
4
 
! Отговори
Орландовци преди 4 месеца
Направете връзка Бенковски- Орландовци- Лъвов мост и ше спра да ползвам единствената възможна връзка до Лъвов - единствената линия на маршрутка (защото закрихте другата)

Това също са квартали. А тоя лъч беше проект още кога се правеше лъч 3.
Белки до 10 години доживея лъча. Освен ако не измислите по-нов лъч4
12
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
До Анонимен 12

И за какво ти е този трамвай номер 6? Къде ще те откара? По целия му маршрут има градски транспорт. Няма една спирка, на която да не спира я автобус, я друг трамвай, я тролей, я всичко накуп.
11
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Искам си трамвай номер 6!83338
10
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Всъщност транспортната схема от 80-те години е много по-добра от сега наложената транспортна схема от ГЕРБ и предишните кметове. С промените направени след 1989-та година, градския транспорта стана много по-бавен - налагат се много прекачвания, чака се много, получават се задъствания заради сбърканата транспортна схема в София наложена най-вече от ГЕРБ, но и от други през последните 20 години.
9
3
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Сравнително лесно може да се оправи градският транспорт на София. Първо махаме Фандъкова и бандата й, после трябва да дойдат хора експерти, а не калинките на ГЕРБ и транспорта в София доста бързо ще стане нормален.
8
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Фандъкова out...не напразно е измислено гласуването и мандатите. Екипа нещо почна да се корумпира и да вреди на хората.
7
2
 
10
 
! Отговори
До 4 преди 4 месеца
Стара ти е информацията. Преди няколко дни се върнах от Бургас. 1.30 е билета сега там.А целия град е в синя, зеленаи говняна зона, включително крайбрежната улица и прилежащ паркинг. Колата почти през цялото време ми седеше в Зорница инак щях да фалирам!
6
1
 
43
 
! Отговори
ДА преди 4 месеца
Какво ми се чудите-за да сляза до "града" и да се върна,ми трябват 5-6 лева,защото в квартала няма метро и трябва да сменя 3-4 превозни средства.По 1.60 билета,независимо дали за 1 спирка или от край до край!!Естествено,че ще си ходя с колата ,в пъти по-евтино,няма смърдящи на пот ,пиещи бира или ближещи сладолед до мен,няма висене по спирки,които-не знам кой ги измисли тия спирки и кой спечели "обществена поръчка",нито от слънце пазят,нито от дъжд!С "градския" да си пътува Фандъкова!
5
3
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
София се презастроява и дишат мръсен вздух въпреки, че в провинциятa е обезлюдено и харчат пари за тролейбуси, метро, милиони на вятъра аман бе да не сме Дубай стройте и в провинцията бе алоу.
4
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
"как градският транспорт да стане достатъчно привлекателен начин на придвижване "- като свалят цените,толкова е просто,ама отпада като вариант нали.Нещо ,което има социална значимост, трябва да има социална цена,иначе си е само обикновена търговия.Пример-бургас -цена на билета 1,50,дължина на града 10км,отиване от всяка точка до центъра 5км,с кола-0,5л бензин=1,20,дори за 1човек е по-евтино а за двама-печалба 1,80 с кола,и това ми било обществен транспорт
3
2
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Ще използвам градски транспорт в София когато стане по-евтин и рационален. За редовност и честота на рейсовете софийският даже води пред други европейски градове. Но да се върнем на цената. Ние сме семейство с три деца ученици. Учат в три различни у-ща, картите за тях са 60 лв + 2 по 60 за нас общо 180. Ще ме извинява кмета, но на колата на месец сипвам за 90-115 лв спестявам време, мога да напазарувам и да излезем извън София в почивните дни.
2
2
 
32
 
! Отговори
Предложение преди 4 месеца
Трябва да свалят многократно цената на алкохола. Така хората ще пият повече и понеже пият, ще оставят колите си и ще пътуват с градския транспорт!
1
14
 
19
 
! Отговори
ТHE Патриот преди 4 месеца
София дупка!