20 е-буса ще борят мръсния въздух в столицата

Возилата ще се движат в централната част на София
25 окт 2018 09:45,
33
20 е-буса ще борят мръсния въздух в столицата
Снимка: архив "Булфото"

Столичен градски транспорт се сдоби с първите си 20 електрически автобуса.

Модерните превозни средства ще се движат по линиите, които кръстосват централната градска част на София.

Не е тайна, че въздухът в София е замърсен и Столичната община е решила да се справи с проблема като подобри качеството на автопарка си.

Още по темата

Директорът на "Столичен автотранспорт" Слав Монов обясни пред БНТ какви екстри ще има в новите возила.

Рутер за безплатен интернет, зарядни за мобилни телефони, нисък под и климатик ще радват столичани.

Новите електрически автобуси ще имат минимум 70 места и няма да се различава от нормалните автобуси освен, че ще се задвижва от електрически двигател, който не изхвърля никакви вредни емисии.

На таблото на електробусите ще се вижда капацитетът на батерията, а батериите ще се зареждат в трите гаража на столичния градскитранспорт.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


33
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
0
 
2
 
! Отговори
До 28 преди 5 години
Ти грешиш. Ясно е, че има много видове замърсяване, но в България единственото наднормено замърсяване е с фини прахови частици заради отоплението през зимата. Парниковия ефект заради СО2 - по принцип CO2 е много необходим за поддържане на живота на Земята. Въпросът е да не превишава определени нива, както става в последните години, но ... само 10% от новогенерирания СО2 е от автомобилите и все повече намалява. И да всеки знае, че замърсяванията имат последици за здравето, но стерилна атмосфера н
29
0
 
3
 
! Отговори
Даааа преди 5 години
Чист въздух ли!?Само когато индианците бъдат прибрани в резервати високо в планината,иначе Е-бусовете увисват.
28
1
 
0
 
! Отговори
do 27 преди 5 години
Грешиш, като си мислиш, че единствено прахта е замърсяване. Замърсяване също е и СО2, NOx, първото ти прави парников ефект над грдовете, а 2-то има преки последици върху здравето.
27
0
 
3
 
! Отговори
До 26 преди 5 години
Никакво замърсяване не се изнася извън града. В София има едно-единствено наднормено замърсява - с фини прахови частици през зимата и макар автомобилите, вкл. автобусите да замърсяват малко, все пак замърсяват с движението си по неизмитите улици. Дали ще е ел.автобус или не, замърсяването е почти едно и също.
26
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Този вид автобуси имат пробег с едно зареждане около 300км. При средна градска скорост 15-20 км/ч, отделно и паузите за почивка, спокойно ще могат да изкарват един ден от да кажем от 6 до 22 часа и през ноща да се зареждат. Те нещата са мислени вече от по-умни хора отколкото тукашните кибици- спецове по всичко. Не се притеснявайте.Предимството не е само, че замърсяването се изнася извън града, освен това имаш по-малко шум, а също и отделяна топлина.
25
0
 
4
 
! Отговори
Чиновник преди 5 години
До ОрландовциМасата народ сте много късопаметни и не помните какво е било преди 5 години, камо ли преди 20-30. Това, че на теб ти се струва, че преди 20-30 години въздуха в "твоя" квартал (абе, откога цял квартал е станал частна собственост на един човек?) е бил по-чист са някакви розови сънища, които наскоро си сънувал. Явно не помниш какъв беше въздуха в София до средата на 90-те, когато ТЕЦ-овете работеха на мазут. Отиди в Смолян, в студен ден и веднага ще си припомниш каква cмpaд беше.
24
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
След всеки курс ще зареждат батериите по 5 часа. Много глупаво решение. Решението е тролейбусна мрежа, тези са открили топлата вода за н-ти път. Голяма радост и е-вълнение.
23
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"климатици и лампи са дребен консуматор на фона на енергията в батериите"Тук за ламБите мога да се съглася, но климатика - нисък разход? За да отоплиш един автобус ти трябва клиЗматик от порядъка на 4-5кВ, съдейки по обема. Освен ако топлината от тия електродвигатели не е достатъчна да отопли и батериите и автобуса едновременно, то имаш един гооооолям разход, повярвай(отчитай, че вратите се отварят и затварят често и не за 4-5 секунди).
22
3
 
0
 
! Отговори
Орландовци преди 5 години
Добре де преди 20-30 години в моя квартал всичко живо се топлеше на твърдо гориво. сега масово се мина на климатици, пелети и т.н., обаче въздуха е още по-мръсен как става този номер, щом колите нямат никаква вина, а ? Аз лично не си спомням едно време да сме имали толкова много дни с мръсен въздух, колкото има в момента. Истината за мен е, че явно естествените климатични процеси не могат да поемат количеството замърсяване, което причиняват днешния брой жители на столицата !Ор
21
0
 
3
 
! Отговори
Истината преди 5 години
В София няма значимо замърсяване заради автомобилите. Обикновено запмърсяването заради автомобилите е под 2% от допустимите норми, в най-лошия случай за кратко стига до 12%, а много често е под половин процент. Това уж голямо замърсяване заради колите е прах в очите, за да може Фандъкова да оправдае ограниченията за колите, въвеждани защото тя и бандата й не могат да се справят с организацията на движението и паркирането в София, влошени от тях сериозно в последните години.
20
3
 
0
 
! Отговори
Справедливост преди 5 години
Има влияние на релефа в София - котловина е, и мога да се хвана на бас с всеки , че изобщо да няма печки, автомобили, автобуси, движение някакво и хора в графа , пак замърсяването ще е налично, до около 20 % по- малко .За съжаление с майката природа не можем да се борим.
19
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Смях в залата 20 за София са в морето капка.
18
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Чудя се защо просто не пуснат едни ТРОЛЕЙБУСИ, които струват ДВОЙНО ПО-ЕВТИНО и са утвърдени като технология.. А, сетих се! Щот` комисионата е по-малка!
17
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Само да поясня, от опита си с моята кола на батерии:- обратното на ДВГ, в градски цикъл разхода е по-малък, отколкото извънградско. Това е 1. заради въртящия момент от 0ла оборота; 2. ако не ускоряваш рязко - разхода е според броя на оборотите. А в града моторите почти не въртят- студа оказва влияние към 10-15% по-малък капацитет. Донякъде се компенсира -топлината на моторите се прехвърля за загряване на батериите- климатици и лампи са дребен консуматор на фона на енергията в батериите
16
0
 
2
 
! Отговори
Гост преди 5 години
Разрешеният коментар е ненужно кратък като размер символи, но вие си знаете.Автобусите ще правят ли по две смени дневно?Експлоатация в зимни условия намалява ли представянето на батерията?Отоплението (евент. охлаждането, ако има такова) черпят енергия от същата батерия?При падане на заряда по време на курс (независимо от причините) как се процедира?Къде на друго място има вкарани в експлоятация същите автобуси и какви са изводите от тяхното представяне.Има и доста други въпроси, но те по-с
15
1
 
3
 
! Отговори
до 12 до 8 преди 5 години
Какви глупости дрънкаш ве, плащли нещо "столичани" за провинцията?!Ми ще плащат - като всичко там е състредоточено - всички министерства, администрации, дирекции, всички фирми се поощряват САМО и ЕДИНСТВЕНО там да отварят бюрата си. Аз отдавна съм се откъснал от БГ действителността, но си спомням навремето имаше варненски кинофестивал - отиде в софия и загина, автоизложението - преместиха го в софия, а най-чутовното: щаба на флота и той да е в софия!!!
14
0
 
1
 
! Отговори
Гост преди 5 години
Приятен външен вид и приличен интериор. Досегашните коментари са напипали важни аспекти по темата. За съжаление не видях никакви елементи на доста важна информация.В подобен материал и по едно изречение би било достатъчно.Коя е фирмата призводител и директно с нея ли е договора за доставка?Как е избрана тази фирма?Колко струва един автобус?Колко цикъла заряд/разряд може да служи една батерия?Един цикъл заряд/разряд може ли да покрие една нормална смяна?Колко струва една резервна батерия?
13
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ясно е, че въздуха в София няма да стане по-чист, ако ще и всички автомобили да са на ток. Тази имитация на дейност за по-чист въздух няма да спаси София от санкциите на ЕС за замърсения въздух с фини прахови частици от отоплението през зимата.
12
2
 
1
 
! Отговори
До 8 преди 5 години
Това, което се прави в София го плащат софиянци, а го ползват всички, включително и ти и родата ти, като дойдете в София. Голяма част от приходите от София отиват за провинцията, такач е софиянци плащат част от разходите на провинцията, а не обратното, както си мислите.
11
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Може ли около измервателни станции да мине първо автобус от новите мерцедесчета, после е-буса и после старият икарус?да не се окаже че при първите 2 разлика няма?както и да е, ако имат бързо зареждане и изъдржат нормална смята може да са от полза, вместо автобус харчещ 20+/100 и правещ 300-400км градско, да ги поеме батерия, която да се зарежда на нощна тарифа, когато системата не е натоварена.