"Спаси София" скочи срещу закриването на нощния транспорт

Щели да пострадат икономиката и туризмът в столицата
16
"Спаси София" скочи срещу закриването на нощния транспорт
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Мерки за подобряване на условията за труд в градския транспорт в столицата и за решаване на проблема с недостига на кадри набелязаха синдикатите. Едно от предложенията е да бъде премахнат въведеният наскоро нощен транспорт.

Още по темата
Близо 200 шофьори и ватмани не достигат, синдикатите посочват едни от причините – неспазване на часовете на извънреден труд, ниските заплати и неблагоприятните условия на труд.

Активистите от "Спаси София" обаче категорично се обявиха против закриването на нощния транспорт и  припомниха, че  преди година събраха над 31 000 подписа за въвеждане му.

Те определят позицията на синдикатите като крайно популистка, целяща разделяне на служителите и разрив между общественото мнение и исканията на водачите.

Според неправителствена организация закриването на нощния транспорт ще нанесе вреди на икономическото и туристическо развитие на София.

Така че от "Спаси София“ настояват столичният кмет Йорданка Фандъкова да вземе позиция по исканията на синдикатите.

“Ако те бъдат възприети от г-жа Фандъкова ще стане ясно, че тя окончателно е капитулирала от собствената си транспортна програма и всички твърдения, че инвестира в развитието на градския транспорт са неверни. Много е притеснително, че предложението идва от общински съветници от управляващата партия”, заяви Гергин Борисов от организацията.

Те припомнят, че настояват за оставката на председателката на транспортната комисия в СОС - Екатерина Йорданова, която според тях се намира в тежък конфликт на интереси. Освен общински съветник, тя е и председател на транспортните синдикати към КНСБ, а дъщеря ѝ е назначена за съпредседател на младежките им структури.

“Реваншизмът на синдикатите е очакван. Именно "Спаси София" повдигна въпроса за крайно лошите условия на труд и извънредните работни часове давани от водачите в градския транспорт. Подозираме съглашателство между общински съветници и синдикални лидери, целящо премахване на нощния транспорт, резултат на дългогодишна кампания от страна на организацията. Считаме намерението за закриването на услуга, която безпроблемно работи в останалите европейски градове, за неприемливо”, настоява Борис Бонев от организацията.

Организацията, която остро критикува неспособността на общината да организира по-добре градския транспорт в столицата пояснява, че за нуждите на нощния транспорт са ангажирани само 14 от общо над 2000 водача, работещи в общинските транспортни предприятия. Те припомнят и че все още функционират около 20 т.н. персонални линии, които извозват водачите от и до гаражите по време на нощта. “Спестяването на 14 нощни смени ли ще реши системния проблем в целия градски транспорт? “Няма транспорт - няма проблем”, както предлагат синдикатите, не е работещо решение”, заявява категорично Борисов и допълва, че ако исканията на синдикатите бъдат уважени, пътуващите през нощта няма да имат алтернатива, а през деня всички ще чакат много повече на спирките.


16
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
6
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
И аз не харесвам тези от "Спаси София", но в случая са абсолютно прави! Във всяка нормална столица има нощен транспорт! Да не говорим, че колко автобуса има нощем? 20? Че ако за 20 автобуса е проблема, хемптен са я закъсали тези от СКГТ.
14
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Гейрине теб кой те е назначил за говорител на жителите на София? Аман от самзванци с кухи тикви и големи усти - кой финансира Спаси София искам да знам, Гейрин да даде отчет!
13
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Бакшиши ли са изревали, че им падат парите?
12
2
 
12
 
! Отговори
Victimized преди 4 седмици
Убеден съм, че приходите събрани от общинския транспорт са достатъчни за повишаване на условията на работещите там. Но никой няма да изнесе такива данни.
А и фирми на наши хора трябва да трупат капитал и задължителна печалба.
11
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Не знам това дали е тенденция на днес.бг при всяка заявена позиция да ползват думата "скочи"!? Умисъл ли е, или е просто никаква мисъл?
10
5
 
4
 
! Отговори
Киро Кюмюря преди 4 седмици
Тези да си спасяват кратунитe! Паплач...
9
20
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
от "спаси софия" вместо да скитосват по нощите безцелно и пияни , да се цанят за шофьори - хора не достигат, разбрахте ли.
8
3
 
28
 
! Отговори
Мунчо преди 4 седмици
До Анонимен
За нощния работят 14 от общо над 2000 шофьора. Наистина ли това ще оправи системата? Спаси София настояват за системни промени и подобрения, а не реваншизъм към тях, само защото синдикатите знаят, че идеята и борбата за нощен транспорт идва от Спаси София.
7
25
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Тези ги тресе шизoфpeния, нали те вдигнаха шум, че шофьорите работели много. Сега пък искат да се запази извънредния труд през нощта.
6
33
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
В Спаси София всички са джендър до джендъра. Трябва да се намери някой да им напука манерките, та да мирясат.
5
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Ша скоча
4
28
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Икономика и туризъм в 2 сутринта?? Тия защо не се върнат по родните си места и да ги спасяват тях??
3
20
 
7
 
! Отговори
електро кар преди 4 седмици
За какво да давам 2лв за нощен транспорт, като мога с 3.90 да наема един Спарк и за 12 минути да стигна до всяка точка на София през нощта.
2
9
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Гергин Борисов хи хи хи хи вече всички знаят какво е то!!!!!!!!!
1
30
 
16
 
! Отговори
СофиянецЪ преди 4 седмици
Бяха против като го пуснаха сега са против като го спират???????????

А кой ще спаси София от "спаси софия"