Трамваи, тролеи... Столична община купува нови ековозила за 218 млн.

Средствата ще бъдат отпуснати по Оперативна програма “Околна среда”
Обновена: 10 юли 2019 08:18 | 10 юли 2019 07:34,
36
Трамваи, тролеи... Столична община купува нови ековозила за 218 млн.
Снимка: Архив, Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

82 електробуса, 30 тролейбуса и 25 трамвая планира да купи Столичната община за градския транспорт.

Новите ековозила ще струват 217,9 млн. лв. Средствата ще бъдат отпуснати по Оперативна програма “Околна среда” като безвъзмездна финансова помощ за борба със замърсяването на въздуха, причинено от транспорта.

Така “ще се подпомогне закупуването и доставката на съвременни екологични транспортни средства, което ще доведе до намаляване на вредните емисии във въздуха, шума и вибрациите, и значително спестяване на енергия”, пише в доклада на столичния кмет Йорданка Фандъкова, който СОС трябва да гласува.

София ще участва с 3 проекта чрез общинските транспортни дружества “Столичен автотранспорт” и “Столичен електротранспорт”.

По първия се предвижда доставка на 30 нови 6-метрови електрически автобуса. Те ще се пуснат по нови линии като довеждащ транспорт до метрото. Същата функция ще имат още 22 електробуса, но те ще са по-големи - 8-9 метрови.

“Столичният електротранспорт” също ще купува електробуси - 30 нископодови, единични и бързозарядни. Плановете са те да заменят старите дизелови автобуси. Предвижда се и доставка на 30 тролея, които ще сменят старите, обслужващи линиите № 6, 7 и 11.

Третият проект, който София ще подаде, е за покупка на 25 нови нископодови съчленени трамвая, които ще сменят старите мотриси по линиите № 4 и 18 и ще допълнят тези по линия №5, пише "24 часа".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Според изследване по поръчка на Столична община, 96% от замърсяването с фини прахови частици приписвано на автомобилите е от самото дим движение и вдигане във въздуха на прахоляка от неизмитите улици и 4% е от ауспусите на автомобилите. Колкото е по-голямо превозното средство, толкова повече замърсява. Един тролей замърсява колкото 3-4 автомобила. Замърсяването с ФПЧ е заради отоплението, а през лятото е в нормите. Другите замърсявания са пренебрежимо малки - до 10% от доспустимите норми.
25
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До НужноКлиматиците си работят, ама как да ги пуснеш, като трябва да си крадеш нафта, а климатикът ще ти стопи разликата в изгореното гориво така...
24
0
 
5
 
! Отговори
Нужно преди 4 години
Страхотно. Обаче след това да ги почистват редовно и както трябва, а не да почернеят отвътре за 1 месец. И да пускат запис за ограмотяване на селташко поведение, в градския транспорт, че вътре не се яде, не се пие, пази се чисто, при нужда да се отстъпва място на родители с деца и на възрастни хора. Забравихме как да се държим човешки! На автобусите от предната доставка, да им проверят климатичната система, че вече спряха да работят!!!!
23
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Хубава инициатива. Едно не ми е ясно. Защо всички цял свят налива пари в електрическите автомобили? Метанът не е ли икономически по-изгоден от автобусите на батерии?
22
5
 
4
 
! Отговори
Пак го изтрий преди 4 години
Коментар 1 е писал БРАВО, но кое му е БРАВОто на китайските машинки?!
21
0
 
5
 
! Отговори
БПФ преди 4 години
До БившВъпросът е - кой ще се върне там, където хъхpeците могат да го ограбят до шушка безнаказано и чак когато го заколят за да му вземат последните 10 лева, "полицията" ще се сети да се задейства? Това е проблемът, който по времето на ТКЗС го нямаше - хората на село въобще не си заключваха къщите и лятото спяха на широко отворени прозорци, намиращи не са 1.70 височина над улицата, защото едно време милицията здраво биеше, когато трябва... а не трепереше над "човешките права" на престъпниците
20
2
 
5
 
! Отговори
БПФ преди 4 години
Пачaврата фъндъкова се прави, че не разбира, че само едно хъxрeшко кюмбе в гетото замърсява повече от един дизелов автобус.Ползата за природата от електрически автомобили и автобуси е твърде спорна, докато те се зареждат с ток, произведен от въглищни електроцентрали... ама за да проумееш това е нужно поне малко мозък.
19
6
 
4
 
! Отговори
1234 преди 4 години
И защо пак 220 млн за софия? До кога този град ще убива България?
18
2
 
4
 
! Отговори
До 16 преди 4 години
Лекувай се пуберете,не видял и не преживял истинският ад когато го нямаше метрото. Претъпкани трамвай,автобуси,тролеи,често висящи извън вратите хора,,Другарю отстъпете ми от крака" и вопъла,,Сбийте се навътре". Климатик ли,то въздух за дишане нямаше бе ***.
17
0
 
1
 
! Отговори
Знаещ преди 4 години
До 1948. Всичко помня, но да правя евала на някой, който си върши работата няма да стане. Бих казал "браво" но... винаги това "но"! Кражбите са космически приятелю, а ти си припомни какъв е бил бюджета на СО при онези кметове. 1 млрд и 700 милиона?!? Къде отиват тия средства не се вижда. Та така...
16
0
 
0
 
! Отговори
До 14 преди 4 години
Абсолютно съм наясно,явно не си разбрал.Говоря за селото в което мама и тате гледаха прасенце,кокошки,бахча и т.н.Тоест селото от онова време умря. Ти говориш за фермерство както е в въпросната Бавария и другите бели страни.Трудно е знам,особенно фермерство на дребноА риска в селското стопанство си е непредвидим,но,, който го е страх от мечки,да не ходи в гората"
15
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Значи по 1 милион и 600 хиляди лева парчето. Поровете се из гугъл и ще видите за какво става въпрос?
14
2
 
2
 
! Отговори
Джингиби преди 4 години
Трябваше всичките да са електробуси. Вярно, че все още я има инфраструктурата за трамваи и тролеи, но като цяло са отживелица, а и вървят със своите недостатъци. Иначе евала! Да се почувстваме и ние европейци.
13
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До12. Зада пишеш така. Не си наясно. Земеделието е блага дейност. Но се изискват пари от Банки за ТРАНСПОРТ , ИНСТРУМЕНТИ И МИНИСТЕРСТВОТО ДА НЕ *** ЗЕМЕДЕЛЦИТЕ В БОНУСИТЕ.Останалото е за аматьори в бранша. Като оная с чумавите кози от Болярово.
12
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не може на хубавото и доброто да се каже че е лошо.Факт! Пък вие пак си плюйте,ама кой ще ви вярва?
11
0
 
2
 
! Отговори
Бивш преди 4 години
Е кой ви пречи да се занимавате със земеделие бе юнаци 8 и 9 ? Но то беше убито с ТКЗС -то и АПК-то. Работеха само бабите със забрадките и мотиките през рамо и бригадира с каскета и тефтера под мишница. И трудоден от 0,22ст. А младите бяха в близкия град или в големите заводи и комбинати. Селото започна да умира още от 70те,със изчезването /по биологичен път/на въпросните баби.А колко от младите ще се върнат на село и какво ще правят там? Двама трима трактористи и комбайнери и това е.
10
6
 
8
 
! Отговори
1948 преди 4 години
Това са добри новини.Вмирисаните,претъпкани и дрънчащи Икаруси и стари трамваи с висящи хора от тях изчезнаха.Младите ,които не са се возили на такива ,естественно не могат да го проумеят. Те даже и метрото мислят че винаги го е имало.Но истинските софиянци могат само да адмирират такива новини.Браво Фандъкова!!!.....А стари софиянци помните ли Панев,Междуречки,Нинов,Янчулев ???? Всеки знае какво чудо беше градския транспорт.
9
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Докато от завист не се развие земеделието. И не стане като в Бавария . Всичко ще се БУТА в София. Търте й от социализма свикнаха с малко пари да си жавуркат и нищо да те работят. Стана народа като Андрешко. Пр ст , завистлив, крадлив.
8
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Прав беше Дянков. Да се направи Министерство на Земеделието в бедния северозапад. Та да станеме и ние развита държава в земеделието при такава богата земя. Но п р.с таЦ и от социалистите / колхозници/ изреваха. Било разход голям.
7
8
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Смотания коментар номер 9 е на някой от *** комсомола Спаси София със заучените му фрази. Това НПО са *** на Кутев.