Ще се превърне ли София в голям платен паркинг?

Разширяването на зоните коментират Борис Бонев и Иван Таков
22 юли 2020 10:09, Ния Христова
59

В София се предвижда част от "зелената" зона в София да се превърнe в "синя". По този начин местата за платено паркиране в центъра на София от 5 хиляди ще се увеличат на 12 хиляди. Транспортната комисия отхвърли доклада на общинския съветник Борис Бонев, в който бяха част от предложенията на мнозинството, но и забрана за движение на каруци в София, намаляване на служебните паркоместа на институции и др.

"Заедно с моя екип и Центъра за градска мобилност разработвахме проект за реформата на наредбата, в която са регулирани зоните за паркиране. В него предвиждахме и много други неща, не само разширяване на зоните, например премахването на служебните абонаменти. Това ще освободи стотици места в центъра на София, места за доставки, възможност за уикенд зони в квартали, в които има сериозно натоварване през уикенда", каза  Борис Бонев в ефира на Bulgaria ON AIR.
 
Той заяви, че проблемът се е появил, когато от ГЕРБ са внесли контрапредложение.
 
"Един изключително осакатен и орязан доклад, в който те единствено искаха механично увеличаване на зоните - без никакви реформи, никаква прозрачност и отчет къде ще отиват парите от зоните. Моят доклад беше отхвърлен, а техният ще си го приемат с мнозинството от ВМРО, ГЕРБ, Атака, СДС. Аз няма да го подкрепя, защото не е това целта - само механично увеличаване на зоните и прибиране на парите", допълни Бонев.
 
Според общинския съветник от БСП Иван Таков София не трябва да се превръща в един голям платен паркинг.
 
"Това още през 2013 г. го казах на ЦГМ, защото безцелното разширяване на зоните, без никаква мисъл за паркинги, е безумие. Това решава един малък локален проблем и го прехвърля на съседната улица. Затова ние не подкрепихме доклада, внесен от управляващото мнозинство, не подкрепихме и доклада на г-н Бонев, въпреки че в интерес на истината в неговия доклад имаше някои добри идеи", посочи Таков.
 
Според него, с доклада на ГЕРБ ЦГМ ще прибира 8,9 милиона повече.
 
"Правят се опити "Съборна" да стане пешеходна зона. Имаше и идея през уикендите някои други улици да станат пешеходни. Дори ние го подкрепихме това, въпреки че ефектът е изключителен спорен", каза още общинският съветник от БСП.
 
Той изтъкна и нуждата от изграждането на паркинги. 
 
"За съжаление, няма да изграждаме паркинги. Предложих доклад за изграждане на 10 монтажни паркинга в кварталите с 6 месеца обследване, терените са перфектни за подобен вид конструкции. Но управляващото мнозинство не желае този доклад да бъде подкрепен", коментира Борис Бонев.
 
Независимият общински съветник подчерта, че "синята" и "зелената" зона са един от механизмите за регулиране на паркирането и намаляване на хаоса.
 
Таков смята, че в този случай ясно се вижда липсата на ангажимент от страна на "Столичната община", въпреки че за пореден мандат това е приоритет на кмета.
 
"Преди 10 години беше обещано, че с парите от "синята" и "зелената" зона ще се строят паркинги и ще се инвестира в градския транспорт. Справка показа, че 0% от парите от паркингите отиват в градския транспорт, а паркинги не се строят.

59
Още от Политика
Протестите продлъжават и след вота на недоверие
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
58
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Ако увеличат синя зона, това как ще реши проблема с липсата на места? Механично ще станат 12000, но пред БНБ, където не стигат примерно, ще станат ли повече?
Че да направят синя зона и Люлин да има места, а те хората ще ходят от там, като се паркират, до НАП на Дондуков да си предадат документи.
За пореден път тъпотия гарантирана от ГЕРБ.
57
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
До 42,

Спроведливо е да дотират Градския Транспорт от зоните и затова да ги увеличават постоянно? Защото само, които ги ползвали, плащали, а през данъците биха плащали всички?
И кое е справедливото да наказват хората с коли и те да плащат услуга, която не ползват? Ако ще е справедливо, то да плащат всички.
Таксата за зоната може да отива:
1. В строеж на паркинги
2. За подръжка на улиците(не че не дублира данък МПС така)
3. За текущи разходи на Паркинги и гаражи
4. За екология
56
0
 
1
 
! Отговори
Божидар преди 3 седмици
Нека се каже ясно Домусчиев държи централна градска мобилност , това обяснява всичко
55
5
 
4
 
! Отговори
разберете преди 3 седмици
до като не се спре това налазване на София от новософиянци , така ше е ! нито места в детски градини ше има , нито наемите ше падат , нито цените на жилищата ше падат , нито ше паркирате безплатно !
54
4
 
5
 
! Отговори
Край преди 3 седмици
Паркирането във всеки голям град е ограничен ресурс. При белите хора го потребява който си плаща при индииците който е по як и има по голяма гега.
Надявам се българите да искат поне да приличаме на бели хора.
България ще се оправи когато и последната кола слезне от тротоар и повече не се качи
53
0
 
3
 
! Отговори
до: stiling преди 3 седмици
Относно градския транспорт: Предполагам господата депутати и министри, и общинари, и те могат да се възползват от преференциалните цени на градския транспорт. Ще пътувам тези дни за 1.60 и ако ги видя вътре, че бая народ ги търси, да им кажа, ще стана и аз абонаментен клиент.
52
0
 
3
 
! Отговори
до stiling преди 3 седмици
следващата стъпка е да започнете да разчертавате тротоарите(където ги има и стават за нещо) и пари да вземате и от тях. Даже ще ви предложа и цвят .. както стана на морето ... и то от синьо/зелено стана кафяво с годините. И тук ги виждам нещата така с тротоарите.

Ехх, ама то е почнало вече поси...нето , има тротоари в центъра завзети от масички на "известни" заведение, където не може да мине човек нормално. Ама яките коли са на зоните до кофите за *** и всико е 6, смс-ите вървят.
51
1
 
9
 
! Отговори
Стар Софиянец преди 3 седмици
Мен платените зони за паркиране много малко ме касаят - имам 5 паркоместа в 3 покрити паркинга в Центъра на София, два от паркингите са в Синята зона и един в Зелената зона, но начина, по който се въведе платеното паркиране в София си е чисто мутренски. Никъде по света платеното паркиране не се въвежда така. Мен като дългогодишен жител на София това ме дразни, още повече, че съм ходил на много места по света и виждам как се паркира там.
50
1
 
6
 
! Отговори
Не ми се правете преди 3 седмици
на много загрижени за живеещите в зоните. Просто искате без усилия да грабите обществен ресурс. Ако наистина бяхте загрижени нямаше да чертаете паркоместа по тротоарите, та да няма къде да мине майка с дете, да няма къде да се сложи кофата с *** или пред входа на сградата. Щяте да ремотирате и изчистите улицата пред кооперацията...С тази мантра - защото жителите искат се изчерпахте вече. А колкото за "кочините" там си има друг ред - не чертане на зони.
49
0
 
6
 
! Отговори
Стар Софиянец преди 3 седмици
До stiling
Явно нищо не си разбрал от това, което казвам. Човек като не иска да разбере, колкото и да му обяснявам, никога няма да разбере.
48
0
 
4
 
! Отговори
Ако наистина преди 3 седмици
се интересувате от приходите и разходите на столична община, то тези отчети се правят специално така, че да не се ориентирате. От тях са изключени и всички фирми и фирмички на "наши хора" където прихода директно се отчислява още преди да е стигнал въобще до бюджета на общината. Не се безпокойте. На нас ни е ясно че ще крадете, но поне го правете по-интелигентно и наистина предлагайте някаква УСЛУГА. Придайте някава добавена стойност на това обществено пространство, което ползвате.
47
7
 
0
 
! Отговори
stiling до СТАР СОФИ преди 3 седмици
"Първо премахване на всички платени зони за паркиране"
Стар Софиянец мисли само за себеси както на него му е удобно, понеже е типичен ганьовец и егоист, тоест гледа само себе си.
Първо навсякъде в европа в големите градове се плаща скъпо за паркиране.
Второ кой ще плати за 200 000 хиляди парко места в закрити и подземни паркинги, като няма такса паркирани.
И трето егоисти като "Стар Софиянец" ще закотвят хиляди брички в центъра за 10 дни щото не се плаща и хора дето искат да платят няма къде!
46
0
 
8
 
! Отговори
Стар Софиянец преди 3 седмици
До 36 stiling
Нещо яко се изсилваш. Ти го изкара, че за да не е на загуба детската градина, таксата трябва да е 2910 лева на месец. Как тогава в частните детски градини таксите са по-ниски, а и печалба имат. Четох в нета, че в частните детски градини в София таксите са между 350 и 800 лева.
45
0
 
2
 
! Отговори
до stiling преди 3 седмици
гледам тук , но не се ориентирам кое би било приходи от зони за паркиране

https://sofia.bg/web/guest/2019-financial-year
1. Приложение за приходите
44
1
 
7
 
! Отговори
Стар Софиянец преди 3 седмици
Решението е София да направи както направиха големите градове в нормалните държави. Първо премахване на всички платени зони за паркиране. Второ, усвояване на всяко възможно за паркиране място което ще увеличи паркоместата с поне 30-40%, ако не и повече. Трето, строеж на закрити общински паркинги - многоетажни и подземни за поне 200 хиляди автомобила. Чак тогава, може да се мисли за платено паркиране в някакъв малък участък. Личните коли в София са два пъти по-малко от тези в Западна Европа и Со
43
2
 
3
 
! Отговори
То хубаво преди 3 седмици
се дотира този градски транспорт, ама защо тези дето го дотират не могат да се възползват от дотирането. Като ще плащам зона поне ми направете безплатно да пътувам с талона от зоната. И това не изключва задължението там, където се правят зони предварително да се ремонтират и изчистят улиците - научете се да работите като европейци а не като хайдути от балкана да събирате хайдушки данък.
42
1
 
0
 
! Отговори
stiling до 41 преди 3 седмици
трябва да ги има на страницата на Столична община със сигурност. Това е публична информация и общинския бюджет се гласува от столичен общински съвет.
Също така имайте предвид, че и градския транспорт е винаги на загуба и се дотира. Има много хора с привилегии и много евтини карти за транспорт. Така и трябва да бъде. Но тези дотирания трябва да се избият от някъде. Такса синя зона е справедлива защото плаща само този дето ползва! Иначе ако е без пари трябва да се съберат от всички през данъците!
41
0
 
2
 
! Отговори
до stiling преди 3 седмици
иска ми се да ги видя всичките отчети на общината за 2019
Къде мога да ги видя?

- колко са разходите за парковете за поддръжка парк по парк за София
- пътищата като разходи за поддръжка ще е много интересно, защото за това качество, мисля че ще са малко разходите.
- колко са приходи / разходи от зони
- колко са от данък сгради и мпс за София
40
0
 
0
 
! Отговори
stiling до 38 преди 3 седмици
Така е плащат данъци но на държавата основно ДДС и ДОД и осигеровки влизат н държавния бюджет а не в общинския. После има преразпределение но е малко.
Общинските приходи са основно от две пера
1. Данък сгради който е нищожен без такса смет.
2. Данък върху МПС
Но общината не покрива загубите само на детски градини.
Тя подържа пътищата, паркове, лелките дето метат и чстят улиците, светофарни уредби и хиляди други разходи. Няма как да стане без приходи, затова общината търси приходи и така трябва.
39
0
 
0
 
! Отговори
Па като преди 3 седмици
казахте и за детските градини. Като няма детски градини за всички деца тази сметка дето я правите че е 29 100 лв. що не дадете тези пари на майките дето сами си гледат децата. Щом така ще сравняваме ябълки с круши. Парите от ЦГМ, ако въобще се взимат трябва първо да се заслужат с труд и поддръжка на зоните, които ползват и второ да се дадат за намаляване цената на друга обществена услуга на ЦГМ със стратегическа цел примерно градски транспорт.