Релсите в метрото се надигнали заради подземни води?

Демонтажът им вече започна, през нощта влизат големите машини
104
Релсите в метрото се надигнали заради подземни води?
Снимка: Столична община

Екипи от инженери на "Метрополитен" и строители започнаха демонтажа на релсите в 30-метров участък преди станция "Хаджи Димитър".

Вчера към 18 ч получихме сигнал от дежурния диспечер за надигане на релсовия път. Движението на влаковете беше спряно веднага. При отклонение на релсите над 5 мм се задействат системите за сигурност, които са реагирали веднага, съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова.

Още по темата
След демонтажа на релсите, започва и демонтаж на траверсите и бетонът на релсовия път.

В момента се работи с малка строителна техника, а след полунощ, когато спре движението на влаковете по третата линия, ще влязат по-големи машини и вагони, с които да се извозят материалите.

Този участък е най-ниската точка от трасето и до него преминава Перловска река. Дъното на тунела е на 18 м дълбочина, като при вдигането на нивата на подземните води, налягането на водата достига над 15 тона на кв. м.

С разкриването на участъка ще се установи причината, довела до надигане. До момента е ясно само, че високото ниво на подземните води е повишило водния напор, което най-вероятно е причината за надигането на релсовия път.

За да гарантираме пълна безопасност и да не се допусне компрометиране на съоръжението, ще бъдат направени допълнителни сондажи, съобщи Фандъкова в социалната мрежа.

Преди да има яснота за причините, не може да се даде точен срок за възстановяване на движението в участъка.

Всички средства за отстраняването на проблема са за сметка на изпълнителя в рамките на гаранцията на обекта.

Последната станция от третата линия остава затворена, за което са осигурени автобуси, които се движат по маршрута от театър "София" до бул. "Вл. Вазов".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


104
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
63
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
пияница асматикДобре,че ГЕРБ не строиха тунела под Ламанша.Не ми се мисли какво щеше да се случи.Не става дума за вода от поточе,а за океан....мани,мани...
62
3
 
19
 
! Отговори
Театър Сълза и Смях преди 3 години
''Дъното на тунела е на 18 м дълбочина, като при вдигането на нивата на подземните води, налягането на водата достига над 15 тона на кв.м.''-А КОГАТО ВЕЛИКИТЕ Трейсъри ГО СТРОИХА, ТОВА НЕ ГО ЛИ ЗНАЕХА?
61
13
 
4
 
! Отговори
пияница мистик преди 3 години
Добре че цялото метро се построи от ГЕРБ, Бойко и Фандъкова, защото ако бяха комунистите толкова щяха да крадат от материали и добро изпълнение на сигурни фирми, че сега сигурно релсите щяха да се огънат с метър, а не с 5 мм и щеше да стане някой сакатлък
60
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Таман ще оправят релсите от подпочвените води и ще мине големо въздушно течение което ще отнесе таван на метрото
59
1
 
3
 
! Отговори
В полша се пукат преди 3 години
тука се надигат релсите. Ей и Антихриста се кле. Да не идва второто пришествие?
58
3
 
7
 
! Отговори
Хубава работа....... преди 3 години
...........ама гербава!Сега незнайно колко време ще се ремонтира, после изпитания 2-3 месеца.................!
57
2
 
9
 
! Отговори
Хм !? преди 3 години
Ремонтите трябва да са сметка на инспектора, който накрая има нахалството да реже лентички. На инспектора следва да му се потърси наказателна отговорност за престъпно бездействие. Защото само това обяснява причините да не види реката. За половин милион ,,жипка" му купихме и той пак не си е свършил работата...
56
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 26"В Унгария метрото е под Дунав."От Перловската река само Искъро е по-дълбок.
55
1
 
11
 
! Отговори
Младияпремиерсхарема преди 3 години
Този път тиквата няма как да се оправдава с комунисти той е виновен
54
0
 
4
 
! Отговори
До ПроСоТо преди 3 години
Иде реч за малко механика и закона на Нютон за действието и противодействието. Повишеното ниво на подземните води в земната основа упражнява сила върху стените и пода на изградените в нея съоръжения, която е с обратна посока на действие спрямо тяхното тегло. И образно казано ги кара да "изплуват". Особено когато са с голяма площ на основата. Затова и всяко по-голямшко съоръжение се проверява за такива обстоятелства. Въпросът е дали изпълненото отговаря на предписаното от проектанта и геолозите..
53
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Подпочвени води? Как може такова нещо никъде вСофия и по света няма. Каква необичайна причина.
52
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Висок бюджет, ниски разходи на изпълнение, гарантирано от ГЕРБ.
51
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Търсили причината. Не я търсете в тунела тя е в нечие чекмедже!!!!!!!!!!!
50
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Добре че герб не правиха тунела под ламанша че смятай кво щеше да стане :) Ето затова увеличиха бюджета на София . Повече ремонти означава повече ремонти на ремонта :)
49
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В София има много подпочвени води, та какво се правят на учудени, към 2 години забавиха участъка и можеше да решат проблема
48
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
изкарали поне 1 година или Ц, че станциите в Младост протекоха още на 1-вия дъжд и още чекаме да закиснат
47
3
 
7
 
! Отговори
Ей го на преди 3 години
Дори и релсите се надигнаха на протест! Само *** още спи и сънува светлото бъдеще.
46
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Вчера гледах кадри от Дяволския мост близо до Ардино. Придошлите води на река Арда го блъскаха много яко. Мостът е построен около 1520-та година! Как пък не се е надигнал досега, а измисленото метро на Даскалицата за 1 година и вече е за ремонт?
45
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Насигнаха се ЗАРАДИ некадърно строителство!!!
44
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Само да попитам как така тунелът под Ламанша един път до сега не се наводни. А другаря началник на метрото Братоев е вече на 70 години. Дали едно пенсиониране няма да му е точно на време, иначе го пишат че е герой на соц труда. То се вижда какъв герой е.