Правят двуетажни сглобяеми паркинги в големите квартали на София

Пълзяща растителност и цветни пана покриват съоръженията
24 фев 2021 07:50, Елка Василева
67
Правят двуетажни сглобяеми паркинги в големите квартали на София
Снимка: архив, БГНЕС

Сглобяеми паркинги на по два или три етажа се планира да бъдат изградени в големите крайни квартали на София като „Люлин“, „Овча купел“ и „Младост“.

Предложение за изготвяне на идейни проекти за такива съоръжения бе обсъдено от комисията по транспорт към общинския съвет, пише „Монитор“. За постояването им са набелязани 10 общински терена, които по устройствен план са отредени за паркинги.

Положителните страни на монтажните паркинги са многобройни и затова те се използват масово в европейските и даже балканските градове. Те са сравнително евтини и бързи за изграждане и не се нуждаят от постоянна поддръжка, за да функционират, посочва в доклада си общинският съветник Борис Бонев, който е вносител на предложението за двуетажните съоръжения.

По думите му изграждането на монтажен паркинг на само две надземни нива увеличава двойно капацитета на местата за паркиране, но заради ниската си структура не нарушава визуално или функционално качеството на обитаване на съседните сгради.

Недостатъчната естетика може да бъде компенсирана с екологични или естетични решения каквито са пълзящи растения по стените или поставянето на окачени по фасадата пана, на които могат да бъдат нарисувани всякакви мотиви и изображения, посочва Бонев.

Той предлага общината да възложи изготвяне на идейни проекти за такива паркинги на набелязаните 10 терена. От тях трябва да стане ясно дали е възможно на въпросните места да се направят такива съоръжение, на колко етажа могат да бъдат те, дали ползването им ще бъде безплатно или срещу такса.

Няма проблем да бъде възложен технически или идеен проект. Да се направи анализ на разходи ползи, коментира заместник-кметът на София по строителството Ангел Джоргов. Според него обаче това трябва да се направи първо пробно на един или два терена и да се прецени ефекта. Той изрази надежда, че в следващите години в София ще има няколко такива действащи паркинга.

Заместник-председателят на транспортната комисия Зафир Зарков пък посочи, че изграждането на такива съоръжения трябва първо да бъде обсъдено жителите на съответните квартали и най-вече близките блокове. Гласуването на доклада беше отложено за следващо заседание на комисията, за да се прецизират детайлите.

Един от терените, набелязани за етажен паркинг, е в район „Възраждане“ и попада в зелената зона. Затова паркирането в съоръжението следва да се таксува по тарифата на зоната. Останалите са в кварталите „Овча купел“, „Люлин“ и „Младост“. Има вариант паркирането там да става срещу абонамент между 50 и 100 лева на месец, каквито са тарифите на платените паркинги в тези райони.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


67
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
7
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Докато има чобани с коли по 60000 лева, паркиращи в калта и по тротоарите, няма смисъл да строите нищо :)
36
14
 
8
 
! Отговори
xaxsas преди 3 години
До 37. С книжка съм от 15 години, но съм се устроил по такъв начин, че всичко да ми е на една ръка разстояние и да съм независим от автомобилите, за да пазя природата чиста. Ти сигурно си го закъсал здравата щом имаш 2 автомобила? Автомобил има вуйчо ми на село и го ползваме само да караме зимнина към София. В този свят на излишък човек трябва да се саморегулира иначе не е с нищо по-различен от кучето дето си яде фашкиите. Успех и ти пожелавам догодина да се справяш и с половин автомобил.
35
3
 
16
 
! Отговори
Тристан преди 3 години
Като знам как се строи в тая ***, колата трябва да е с каско задължително.
34
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Малииииии в софия малките главички откриха топлата вода, в някой квартали ще ги огрее.
33
4
 
9
 
! Отговори
xaxsas преди 3 години
До 37 казах 3 лева на вечер, а за месец с намаление. Благодаря ти, че го използваш. Роден съм в Младост и шофъорите бедняци разрушиха междублоковите пространства. Могат да си купуват автомобили за по 30 хиляди лева, ама паркира като каруца. Да ти кажа честно виновни са общините защото като ги викнеш на проверка ти казват че междублоковите пространства били в кадастъра със статут на строителна площадка, а можело да се глобява само в зелени зони. Мерзавците се пазят едни други нормално.
32
5
 
16
 
! Отговори
Иво преди 3 години
Работят в Бизнес парка, а си наели апартаменти в Надежда, Люлин и Овча Купел, че било с 50 лева по-евтино. Едно време разполагахме с еднооките войни на Самуил, а сега с еднклетъчните родители на българската демокрация. Хахаха.
31
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 34 xaxsasКъде го видя този паркинг за 3 лв. на месец? Под 60-70 лв. паркинг в младост няма. И да, в момента си плащам на такъв за две коли.
30
3
 
11
 
! Отговори
АЛДИ преди 3 години
До ТуристМоля не бъркайте Немските паркинги с бързите евтини метални скелета за паркиране на фанидъко заварявяни от Бай ГоШо
29
2
 
14
 
! Отговори
Турист преди 3 години
По цяла Германия, че и в малките им градчета има по няколко 2-4 етажни паркинга и реално по улиците НЯМА нито един паркирал автомобил. Дали ще е поредната 4-6 етажна кооперация която ще мухляса след 2 години или паркинг естетиката на града няма да се промени :)
28
9
 
25
 
! Отговори
xaxsas преди 3 години
Че защо ще им строят паркинги на клошарите в Младост? Паркинга и сега е празен, струва 3 лева, за месец е с намаление, а мамините златни паркират в градинката. И тук говорим за квартал с 6 спирки на метрото. Българи никога не забравяйте, че държавата няма вина, че сте бедни души. И аз съм роден тук и аз съм израснал по кварталите, ама огромна част от обществото сте безсрамни търтеи и маймуни.
27
6
 
18
 
! Отговори
RD преди 3 години
Много инженери и много икономисти тука! Щели до паднат, защото са от стоманени профили! Те и небостъргачите отпреди сто и кусур години са от стоманени профили, па си стоят! А като напраскат глоби по 50 кинта за неправилно паркиране, много бързо ще се напълнят, че даже и опашки ще има :)
26
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Японската технология от 80-те пристигна и у нас! Урааааааа!
25
6
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Всичко направено по времето на разтривалият тодоровите ушаци кофпомпаджия сикаджийски кофпомпаджия, е опасно за ползване и експлоатация. Обичайно се саморазпада за около година.
24
6
 
5
 
! Отговори
Унуфрий истинския преди 3 години
До 27 Тези блокове по 5 етажа са много опасни. Леят бетон при неподходящи температури а на живущите им завира чайника и е много опасно. Леля Пена още не може да си обясни как работи асансьора. Така и при етажните паркинги - как ставар тия заварки, не мог да си го обясня пък и не разбирам от натоварвания на металните конструкции.
23
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Собственикът на многоетажен паркинг на Цариградско шосе обвини пострадалите работници за инцидентаНикой не е следил за работния процес
22
9
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тези многоетажни паркинги са много опасни. Изградени са само от Стоманени профили които се заваряват помежду си. Всички разчитат на заварките на Бай Гошо,Пешо и Ванката.един етаж 14 коли по един тон средно = 14 тона само товарасметнете сега останалите етажи ...
21
1
 
15
 
! Отговори
Дано не е преди 3 години
както всичко досега по български - за печелене на пари от наш човек, а не за решаване на проблем. Примерът с буферните паркинги - стоят си празни, а идващите от провинцията се бутат по кварталите за да паркират. В европейските градове престоят в такива паркинги е безплатен (с малки изключения там, където и в тях трудно се намира място).
20
0
 
12
 
! Отговори
а защо преди 3 години
досега не са направени....защото рязко ще падне далаверата на общината и съветниците в нея. Управляват ни престъпници...бог да ги накаже....щом ние сме слепи за това.
19
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Каро знаем общината как прави тротоари не знам колко хора ще имат доверие да им ползват скеле-паркингите.
18
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Собственикът на многоетажен паркинг на Цариградско шосе обвини пострадалите работници за инцидентаНикой не е следил за работния процес