От 2023 г. нова тарифна политика за пътуване в София

Ще се стимулира покупката на електронни билети
27 юни 2022 19:09, Анисия Иванова
24
От 2023 г. нова тарифна политика за пътуване в София
Снимка: БГНЕС

Времевият билет за градския транспорт в София може да бъде въведен от началото на 2023 г. При него цената на пътуването ще зависи от времетраенето му, а не от това колко превозни средства са сменени за съответното време. За пътуване от 30 минути, независимо от прекачванията, ще се плаща 1.60 лева, а за пътуване от 60 минути - 2.20 лева.

Това става ясно от проект за промяна на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт в столицата, публикуван за обществено обсъждане.

Още през 2021 г. управляващото мнозинство в София обяви, че цената на билетите за градския транспорт ще зависи от времето за пътуване. Тогава беше обещано, че новата тарифна политика ще е в сила от началото на 2022 г. Сега срокът е изместен за 1 януари 2023 г.

В края на миналата година в Столичния общински съвет се заговори за нова тарифна политика за пътуване в обществения транспорт в града. Всички общински съветници стигнаха до консенсус, след като заработи и новата тикет система, която струва близо 100 милиона лева.

Пътниците не са запознати с новата тарифна политика, за тях е важно цената на билета да не се увеличава и предпочитат да пътуват с абонаментни карти, показва проверка на БНР.

Ако всичко върви по план, новата тарифна политика трябва да стартира през есенните месеци и най-късно в началото на следващата година, обясни общинският съветник Димитър Вучев от ГЕРБ-СДС.

"Дневната карта е един от продуктите с най-голямо търсене, но основният фокус следва да бъде и към годишната карта, която запазва своята стойност – лев на ден, 365 лева за 1 година", каза той. Ще се стимулира покупката на електронни билети, стана ясно от думите му.

Проблемът с нередовния градски транспорт и големите интервали на движение ще надвисне, той засяга градския транспорт навсякъде у нас заради енергоносителите, отбеляза Вучев и изрази надежда да се намери решение, за да не се стигне до разреждане на линиите. Броят на пътуващите без документ през последните години е спаднал изключително много и в момента техният дял възлиза на 4-5%, посочи още Вучев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В моя град от 2018г. има билет за време. Вярно транспорта е редовен и разстоянията не са огромни като софийските. Времето на билета е за 90 мин. и така спокойно може да отидеш от единия край на града до другия, да свършиш някаква малка работа примерно и да се прибереш. Може да смениш колкото си искаш автобуса. За малки и средно големи градове тази система е идеална.
15
0
 
8
 
! Отговори
От народа преди 1 година
Тази схема на транспорта, не може в никакъв случай да важи за София. Мисля, че трябва да се засрамите. Копирате всичко от западнитебщ държави, без да се замисляте, дали това би вървяло в България.., замислете се защо не модщже това да върви в София. Хората, не си плащат данъците, за да ни управляват неграмотни , copy-past хора. Всички до един от управляващите до тук, не заслужава и да бъде във властта.
14
0
 
6
 
! Отговори
смях преди 1 година
Как ще пътуваш с две превозни средства за 30 минути, като интервалът им на минаване е повече от 30 минути. Пак не го измислиха както трябва, ама пък за лакоми за пари.
13
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ползвам градски транспорт веднъж в седмцата, ако времето е хубаво, пеша, ако не е , точно 2 спирки ми е. Съжалявам, ако ме хване контрола, слизам. За 2 спирки 1.60 не давам ! Ако се заяде с мене, и почне да ме дърпа и да ми се прави на отворен, ще го разфасовам от бой, вярвайте ми.
12
0
 
6
 
! Отговори
. преди 1 година
А ако няма електрони как ще се закупуват електронни билети???
11
2
 
13
 
! Отговори
Пример преди 1 година
Автобусна линия 70 от село Плана до бул. Г.М. Димитров. Цялото трасе е час и половина. Бабата от село Плана ще трябва да си даде парите за хляба за единия билет до София. Правете си изводите.
10
2
 
13
 
! Отговори
Хора преди 1 година
В началото на годината съда обяви билета от 1.60 за незаконен от СО се правят на лу.ди и продължават с престъплението си!
9
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Има ли още луди които купуват билет от 1,60 лв. който е незаконен и затова го преименуваха на карта. Билетът не трябва да е повече от 1.00 лв
8
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Колко ще е тарифата отСвобода до Хаджи Димитър? И от Красна поляна до ЦУМ?
7
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Целогодишната микарта ще може да я ползва друг, ако аз отсъствам от града. Нека карртата да важи за из други градове в страната.
6
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Кирчо и Кокорчо не можаха да разберат, че като държат транспорта скъп дали с бензина дали с билетчето само губят защото хората пътуват по-малко и съответно в държавата взлизат по-малко пари понеже харчат по-малко, ама то на мъжки секретарки с купени дипломи от Харвард какво да обясняваш.
5
1
 
21
 
! Отговори
автобус 111 преди 1 година
Това ще стигне ли до знанието на вечно интегриращите се?!
4
1
 
17
 
! Отговори
Мечтайте си.... преди 1 година
Нито 1.60 лв. ще видите, нито 2.20 лв. от мен.
3
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Какви билети бе, аз от 5 год. билет не съм купувал.
2
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Как ли пък не, за 3 спирки да платя 1,60 лв. а в Германия плащам 9 евро на месец за целият обществен транспорт не само за градският.
1
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не купувайте билети, возете се гратис като мен