При нощния транспорт в София проблемът е с шофьорите

Метрото е 10 пъти по-скъпо на километър пробег от автобус
25 юли 2023 09:51, Анисия Иванова
15

Предвиждат връщане на нощните линии на градския транспорт в София.

"Когато стартира тази инициатива с нощния транспорт, беше с 4 линии, които кръстосваха града, за да осигурят на потребителите онази услуга в тъмното денонощие. Но транспортът преживя доста тежки времена с Ковид-19, когато пътниците намаляха. След това като лоша шега дойдоха и високите цени на горивата, които натовариха транспортната система. Но с оглед на бюджета, който предвижда 89 млн. лв. и на базата на това, че в последните месеци работим за финансовото стабилизиране на транспорта, подкрепяме и предлагаме да се върнат двете най-натоварени линии", каза зам.-председателят на Комисията по транспорт в СОС Зафир Зарков в студиото на "България сутрин".

Той поясни, че става въпрос за линии N1 и N2.

"От "Студентски град" до "Люлин" и от "Обеля" до "Младост". Те са на 30 минути. Имахме цяла група, която работеше върху подобряването на обслужването, включително и леко изменение на маршрута, което ще оптимизира времето за придвижване. Това, което предвиждаме, е петък и събота да има по-засилено присъствие на нощния транспорт", допълни Зарков в ефира на Bulgaria ON AIR.

Годишната ни карта за градския важи и за нощния транспорт.

"Припомням, че картата може да се купи и на три вноски, което облекчава. 24-часовата и 72-часовата карта също може да се ползва. А метрото е изключително тежка инфраструктурна техника, то е 10 пъти по-скъпо на километър пробег от един автобус", подчерта зам.-председателят на Комисията по транспорт в СОС.

Нощният транспорт ще бъде върнат в София най-късно през октомври: "Имаме сериозен проблем с шофьорите, защото те започнаха отново да пътуват и гастролират в Европа. В момента шофьорите получават около 2600 - 3000 лв. И въпреки това имаме сериозен недостиг."

"Ремонтът на улица "Филип Кутев" очакваме да приключи до месец-два и връзката със "Симеоновско шосе". Там предвиждаме да се изгради нова линия - 288, която ще направи хубава връзка с "Дианабад", "Кръстова вада" - кварталите, където има по-бурно строителство. Имаме и линия, която ще промени маршрута си, става въпрос за 120 - ще се качи от мол "Парадайс" на "Филип Кутев", защото там няма никакъв транспорт, но отново последната му спирка ще е Зоопаркът. Предвиждаме да увеличим двете ученически линии - У1 и У2, защото се оказаха успешни", коментира Зафир Зарков.

Ще има увеличение и на линия 58.

"Пътникът не се интересува дали автобусът е на газ, електричество или дизел. Него го интересува откъде докъде може да го заведе. Именно поради тази причина премахваме повечето буквени означения, като нощните линии ще започват с 900 - 901, 902. Допълнителните линии ще бъдат с индекс 800. Ще останат само буквите, които са познати - А за автобус, TM - за трамвай, TB - тролей", каза ощеЗарков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
1
 
5
 
! Отговори
Ганди преди 8 месеца
Метрото 10 пъти по скъпо от автобуса , Аз предлагам да се мине на маршерутки които са 10 пъти по евтини от автобуса, а най добре ще е да минем на каруци,те ще са 10 пъти по евтини от маршерутката, найс а!!!!!
13
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Шофьорите са виновни, че няма градски транспорт, лекарите и мед. сестрите са виновни, че няма здравеопазване, а само шефовете, директорите и политиците са невинни с пет-шест цифрените си заплати. Как могат тези *** да ходят да работят в чужбина, а не тук за без пари? Защо обаче шефовете-директори-политици не ходят те да работят в чужбина?
12
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Проблемът не е в шофьорите, а че не искате да им плащате. Може 2-3к да ви се струват много, но капитализмът не действа по този начин. Търсенето определя преглагането. В чужбина дават повече, съответно хората отиват там. Защо да работят за по-малко пари, от патриотизъм ли? Ако не сте склонни да дадете повече, не давайте, но няма да има хора. Просто е.
11
0
 
3
 
! Отговори
VladTepes преди 8 месеца
Истанбул е мегаполис с много по-големи пътникопотоци от София и не е правилно да се сравняват. Примерно Прага с население приблизително колкото София макар и с по-голяма агломерация има нощни автобуси и трамваи, но не и метро. Дори по-големи от София градове като Будапеща и Варшава нямат нощно метро, автобусите и трамваите се справят с пътникопотока.
10
3
 
1
 
! Отговори
не е така бе! преди 8 месеца
До VladTepes::София е най-голямото.От София по убаво нема!Насила го зъздадохте този град,сега се чудите как да го управлявате.Истанбул който е 18 млн.,как се управлява?Там пеш ли ходят?
9
0
 
6
 
! Отговори
VladTepes преди 8 месеца
До gogoРазходите за нощно движение на метрото са много високи, пътникопотокът е малък и затова нощни линии има в големите мегаполиси с поне 3-4 пъти по-голямо население от София и рядко в по-малки градове. В градовете с население и пътникопотоци близки до тези в София има нощни автобуси и понякога трамваи.
8
0
 
4
 
! Отговори
VladTepes преди 8 месеца
До АнонименМетрото е ефективно при големи пътникопотоци, които не могат да се превозват нормално от автобуси и трамваи. При сравнително малки пътникопотоци високите разходи за изграждане и поддръжка на инфраструктурата не се компенсират, себестойността на превоза на пътник расте и метрото става неефективно. Средната скорост може да е по-висока при достатъчно големи разстояния между станциите.
7
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
ТВ за тролей?!? Ако има В в тролей то аз съм трамвай
6
3
 
0
 
! Отговори
До Алекс преди 8 месеца
Защо не, аз ги вземам, а дори нямам книжка и не съм в София!
5
4
 
0
 
! Отговори
gogo преди 8 месеца
в белите страни петък-събота метрото се движи минимум до 02ч, а в още по-развитите скандинавски страни работи цяла нощ ;) да пуснеш 10-15 автобуса или 6 влака (през час) по 3-те линии цената ще е същата да не и по-малка(с влаковете) + това в автобуса има и контрола освен шофьора т.е. плащаш на 2-*** души вместо на 1н ;) т.е. 15автобуса и 30 работника срещи 6 влака и 6 работника, смятайте ...
4
0
 
5
 
! Отговори
Алекс преди 8 месеца
3000 лв. заплата.Верваме,верваме.
3
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Метрото е десет пъти по-скъпо на километър от автобус, но десет пъти повече пътници вози и десет пъти по-бързо върви. Накрая излиза, че метрото е много по-ефективно от автобуса.
2
0
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Ако шофьорите наистина получаваха три бинки и имаха нормални условия на труд, щеше да има тълпи от желаещи да работят тази работа. А то вероятно е нещо съвсем друго.
1
1
 
7
 
! Отговори
печалбарството преди 8 месеца
не е от значение . нощно време над 65 дб са боклукчиите, транваите, тироветв, влаковете . оглушихте народа, линейки мачкат на пътя трафика пречи . има метровлак .още 4 лъча и пак скъпо - това е начина и за друго няма нищо . градини, инфраструктура, шадравани, а при тошо беше така.