Общински съветник: Строежът на новата линия на метрото ще е 3 г.

Най-спешно за София е развитието на градския транспорт, каза Гергин Борисов
12 яну 2024 13:58, Анисия Иванова
29

Започна строителството на новата 6-километрова линия на метрото, която ще преминава през кварталите "Гео Милев" и "Слатина" и ще стига до бул. "Цариградско шосе". Заради изкопните работи има промяна на маршрутите на градския транспорт.

Гергин Борисов, общински съветник от "Спаси София", подчерта, че подземната железница има за цел да придвижва максимално много хора.

"Тази нова линия реално подобрява свързването на ж.к. "Гео Милев" и ж.к. "Слатина", квартал "Редута" с центъра на града. Тази отсечка конкретно е таргетирана да подобри обслужването на района около Окръжна болница и "Младост" 1, като предвижданията са да превозва до 70 000 пътници. Надяваме се с по-добра интеграция с наземния градски транспорт, развитието на по-добри връзки тази цифра да се увеличи", коментира той за "България сутрин".

Основната задача на Столичния общински съвет е да изпълни всички заложени задачи, които да подобрят придвижването с градския транспорт, предимно в по-гъсто застроените квартали, както и да се подобри транспортната мрежа.

По думите на  Гергин Борисов най-спешните проекти са развитието главно на градския транспорт.

"Това са нови и повече бус ленти, нови линии на градския транспорт, тъй като има нужда от такива, и започването на дълго отлаганата работа по нова транспортна схема на града. Има много пътувания, които все още не се обслужват добре от градския транспорт, а са търсени, съответно хората, когато нямат друга алтернатива, прибягват до употреба на личните автомобили", обясни той.

Маршрутни промени и много променени спирки на градския транспорт, но след време ще имаме нова линия на метрото. Неудобствата с придвижването ще траят 3 години, а след това метрото ще поеме голяма част от пътникопотока, който сега се придвижва по "Цариградско шосе".

Вижте повече в репортажа на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Метрото си е супер, вече в София се стига много по-бързо от точка "а" до точка "б". Отделно автобусите не идват веднъж на 30 мин. както по времето на комунизЪма, а са на 5-10 мин.Само дето комунистическото бавно работене си продължава и се строи много бавно.
7
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
По време на комунизЪма метрото беше започнато през 1984 г., разкопаха цяла София и до идването на демокрацията (1989 г.) не беше пусната нито една отсечка.
6
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Толкова се е "развил" градския транспорт с София, че всеки, който може ползва личната си лека кола, вместо градския транспорт.
5
3
 
3
 
! Отговори
Факт преди 3 месеца
Строят метрото е по 1-2 км на година - това са темповете на демокрацията въпреки голямия технологичен напредък в света през последните 25 години.
4
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Метрото в Ню Йорк е отвратително мpъcнo, течащо, със сновящи плъхове. Станциите на метрото в Москва са малко над 300, но блестят от чистота и всяка е произведение на изкуството.
3
6
 
2
 
! Отговори
Стар Софиянец преди 3 месеца
Защо така колкото повече се развива градския транспорт в София, толкова по-лош става? Сега градският транспорт в София е в най-лошо състояние за последните поне 60 години.
2
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Строи се по 1 км на година. Сега по 2 кн. на година.Метрото в Ню Йорк е 1000 км.Ако го строяха с българските комунистически темпове...
1
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Кога ще изберат прецедател тиа продажници?