Променя се маршрутът на автобус № 9 заради строежа на метрото

Затварят се три участъка от ул. „Гео Милев“
27 яну 2024 11:06, Елка Василева
4
Променя се маршрутът на автобус № 9 заради строежа на метрото
Снимка: архив, БГНЕС

От днес 27 януари се затварят за движение три участъка от ул. „Гео Милев“ в район „Слатина“ и се променя маршрутът на автобусна линия №9 заради изграждането на три метростанции от участъка на метрото, съобщиха от Столичната община.

Въвежда се временна организация на движение по ул. „Гео Милев“. Забранява се влизането на пътни превозни средства от бул. „Ситняково“ до ул. „22-ри септември“,  от ул. „Благородна“ до ул. „Николай Коперник“ и от ул. „Циклама“ до ул. „Слатинска“.

От 27 януари се променя и маршрутът на автобусите по линия №9. Те ще се движат от ул. „Ген. Гурко“ по действащия маршрут до кръстовище бул. „Ситняково“ - ул. „Гео Милев“, направо по бул. „Михай Еминеску“, по бул. „Шипченски проход“, по ул. „Иван Димитров – Куклата“ и надясно по ул. „Гео Милев“ и по маршрута до автобаза Искър. Превозните средства на градския транспорт ще спират на всички съществуващи автобусни и трамвайни спирки в променения участък от маршрута. Разкриват се и временни спирки на бул. „Шипченски проход“ на 40 м от левия завой от бул. „Михай Еминеску“ в посока автобаза Искър и двупосочна спирка на ул. „Иван Димитров – Куклата“ при пешеходната пътека за автостанция „Гео Милев“.

Намалява се интервалът на движение за делничен ден на трамвайна линия №20 от 9 на 6 минути, а интервалът на автобусна линия 9 става от 11 на 17 минути.

Временната организация на движение ще продължи около две години и половина.

За времето на строителство на метростанциите шофьорите трябва да използват алтернативни маршрути като бул.“Шипченски проход“, ул.“Николай Коперник“ и бул.“Асен Йорданов“.

На 3 януари за започването на прокопаването на тунела за разширението на метрото към „Слатина” информира и кметът Васил Терзиев в профила си във Фейсбук. Той обясни, че в площадката под земята тунелопробивната машина ще бъде внесена първо на части и след това сглобена, което ще отнеме около осем месеца. Машината тежи 1600 тона и е дълга около 86 метра. За сравнение, тя е дълга почти колкото презокеански пътнически самолет и тежи почти колкото три самолета, написа още Терзиев и допълни, че машината ще работи денонощно и може да прокопава около девет метра на ден в зависимост от условията.
(БТА)

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


4
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
0
 
6
 
! Отговори
ДА преди 2 месеца
Това е най-безмисления лъч метро в Софиа!Живея на ул.Гео Милев.Не ми трябва метро,с което да "слизам до града"!Метро,което свършва в нищото,в локалното на Цариградско,даже не стига до Окръжна болница.Можеха да го свържат с метрото на пазара в Младост,да стигне човек до Младост и до летището поне.Близо съм до летището,но не мога да стигна до него,нито има транспорт,нито ще има метро,а копърките не те вземат-близко им е!!
2
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Да бе, преди Терзиев нямаше метро, копахме с лопати и кирки
1
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Дс кметчето толкова е впечатлено от размера на машината,че все едно ще я яха. Де да беше рог на розов еднорог.