Модернизация на коловозите променя движението на влакове

Ремонтът на Централна гара ще продължи 15 месеца
8 апр 2024 17:37, Инна Ангелова
2
Модернизация на коловозите променя движението на влакове
Снимка: БГНЕС

От 07.05.2024 г. се предвижда започване на ремонт и модернизация на коловозното развитие на Централна гара София в движението на влаковете, които пристигат и заминават основно от и към северното направление (Мездра, Видин, Варна, Русе). Това съобщиха от БДЖ.

Проектът за развитие и модернизация на железопътен възел София навлиза в нов етап на изпълнение. За да бъде възможно по-нататъшното осъществяване на строителните дейности, но и същевременно частично възможно влаковото движение и маневрена дейност, в железопътния възел ще бъде преустановено движението на влаковете от шести до дванадесети коловози.

Очаква се строително-монтажните работи по коловозното развитие на Централна гара София да продължат 15 месеца. Конкретните промени в разписанието на влаковете ще бъдат публикувани в електронния пътеводител на БДЖ.

През този период за обслужване на влаковете по направленията София - Подуяне пътническа, София - Волуяк и София - Захарна фабрика ще бъдат въведени в експлоатация вече ремонтираните трети, четвърти и пети коловози, като пътниците ще могат да ползват първи, втори и трети перони на Централна гара София.

Ремонтните дейности ще засегнат най-вече влаковете по северното направление Мездра - Видин/Варна/Русе, част от които ще приключват и започват движението си в/от жп гара София-Север. Създадена е организация за достъп и обслужване на пътниците от и до Централна гара София чрез подсигуряване на електромотрисни влакове (ЕМВ), които ще извършват трансфери на пристигащите и заминаващите пътници от Централна гара София до и от жп гара София-Север. За тези влакове е осигурена единствената възможност за достъп до гара София, като те ще пристигат и заминават само на тринадесети челен коловоз при шести перон.

Едни от най-натоварените пътнически влакове, пътуващи от Искърското дефиле, ще се движат директно до Централна гара София, без да се налага пътниците от тях да се прекачват на жп гара София-Север. Без прекачване ще пътуват и нощните композиции между София и Варна през Горна Оряховица, които ще се движат по обиколно трасе през Курило и Илиянци - Казичене - Искър.

Разговорите с представители на Столична община са в напреднала фаза във връзка с необходимостта от осигуряване на обслужващ градски транспорт за пътниците, които предпочитат да пристигат и заминават директно от жп гара София-Север.

Модернизацията на коловозното развитие на Централна гара София попада в обхвата на проект "Развитие на железопътен възел София: железопътен участък Централна гара София - Волуяк“ и се финансира по Механизъм за свързване на Европа.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


2
Още от София
Надпреварата започна - 13 102 свободни места в забавачките в София
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
3
 
! Отговори
Пътник ветеран преди 3 седмици
И колко месеца бяха необходими за ремонта на трети, четвърти и пети коловоз? В двете държавни дружества работят 20000 души и имало недостиг на персонал. Ами вижте си производителността. Един копае, 14-15 - гледат, а влак с 300 пътника виси и чака.Качеството на услугата остава потресаващо - променят разписания в най-нелогичната посока. Пример - не можете да се приберете в неделя след 12:00, а сте само на стотина километра от София. Мога да напиша още 100 страници, наблюдения имам.
1
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Така и така ги модернизирате, направете ги по-широки по руския стандарт. Високоскоростен влак на тази теснолинейка няма да е стабилен.