Как хазартните оператори защитават личните ни данни?

Обновена: 10 май 2023 19:01 | 6 юни 2021 08:45, Александър Попов
Как хазартните оператори защитават личните ни данни?

Личните данни се превърнаха в един особено ценен ресурс, при това за абсолютно всеки потребител в интернет. Бяха необходими няколко скандала и привличането на Марк Зукербърг при създаването на мобилните платформи, за да може интернет политиката да се промени завинаги. Днес ще открием, че все повече сайтове искат разрешение да следят нашата активност и да се интересуват какво точно правим в тяхната платформа. Особено активни са отново социалните мрежи, които много държат да знаят това, за да може след това да пускат реклами.

Ще открием, че когато правим нова регистрация в Bet365 ще предоставим лични данни. Държавната комисия по хазарта изисква от всеки един оператор да разполага с такива, за да може да докаже, че клиентът е пълнолетен. Ето защо и операторите желаят снимка на документ за самоличност. Какво се случва обаче с тях и къде отиват? По лиценз, операторите са задължени да предоставят тази информация единствено на ДАНС и НАП, ако бъдат поискани. Същият обаче им забранява да ги използват за предоставяне на трети лица и фирми.

Ако разгледате самите букмейкърски платформи, не е трудно да забележите, че липсват каквито и да било реклами. Букмейкърите наистина се рекламират, но самите те не допускат поставянето на банери в своята платформа. Следователно за какво друго могат да използват тази информация? Най-често, след като опознаят своите клиенти, екипът може да предложи по-интересни промоции, с които да направи играта далеч по-приятна и вълнуваща.

Много често се говори за сигурност в тези платформи и за защита на личните данни. Всеки един пропуск може да бъде санкциониран не само от страната, в която оперират, но и в ЕС, ако даденият бранд се намира на територията на страната. Ще открием, че например сайтове без лиценз изобщо не гарантират подобни практики, впрочем анализаторите много често препоръчват на всеки един почитател да ги избягва, особено след като няма никаква гаранция нито за прозрачност на условията, нито за каквато и да било друга операция.

Колко защитени сме в една такава платформа? На първо място ще открием, че всички лицензирани брандове разполагат със SSL сертификат – той гарантира, че връзката между вашето устройство и самия сървър на бранда е еднопосочна и няма шанс да има други „доброжелатели“ по линията. Ако използваме мобилно приложение, трябва да знаем, че получаваме и още едно ниво на сигурност – брандове като Google и Apple винаги обръщат внимание на всяко едно, когато се качва и гарантират, че е подсигурено и може да работи точно така, както е описал самият бранд.

Инвестицията в технологично ниво също не трябва да ни изненадва – все пак това е индустрията, която не може да се позволи абсолютно никакви пропуски, особено след като ще бъде санкционирана най-сурово. Използването на дигитален портфейл може да даде още едно ниво на сигурност, а самите банки, предоставящи електронно банкиране също са защитени достатъчно добре. Трябва да запомним, че в това отношение всеки един оператор гарантира абсолютна сигурност, но това не означава, че самите потребители също не трябва да се пазят.

След като уточнихме, че преди всичко трябва да проверяваме за лицензи, редно е да запомним и още нещо – трябва да знаем от коя мрежа влизаме. Никога не използвайте безплатните и отворени такива, защото не се знае кой точно ги е пуснал и колко човека са свързани, особено след като сте решили да правите депозити или да теглите печалби. Макар и самият бранд да гарантира своята защита, то никой не може да бъде сигурен какво се случва по линията. Ако разгледаме случаите на проблеми с тази индустрия, рядко бихме попаднали на подобни новини. Следователно можем да кажем, че букмейкърите създават много по-сигурна платформа дори от социалните мрежи, а и по закон това се изисква от тях.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase