Железниците трудно ще са на печалба за 2013 г.

От 15 септември ще има нов график за движение на влаковете
14
Железниците трудно ще са на печалба за 2013 г.
Снимка: архив, Булфото

БДЖ трудно ще излезе на печалба в края на годината, заяви директорът на компанията Християн Кръстев.
Както Dnes.bg писа, според министъра на транспорта Данаил Папазов дружеството има доста добри финансови резултати и за 2013 г. може дори да бъде изведено на печалба.

По думите на Папазов, ако през май железниците са били на загуба от 25 млн. лева, сега тя е намаляла наполовина. Министърът смята, че отсега нататък железопътният превозвач трябва да се субсидира само срещу конкретни резултати.

Кръстев съобщи, че се водят преговори с кредиторите за разсрочване на задълженията на БДЖ. По думите му има сближаване на страните и може би до няколко седмици ще бъде подписан договор за разсрочване на кредитите. Министърът беше категоричен, че няма сценарий за фалиране на БДЖ и никой, включително кредиторите, не работи в тази посока.

От 15 септември ще има нов график на движение на влаковете, който се очаква да реши проблема с големите закъснения и липсата на връзка между отделните влакови линии. Предвижда се възстановяване на спрени влакове, увеличаване на съставите и свързване на големите гари с малките линии.

Кръстев увери, че няма да има съкращения на служители, но на мястото на тези, които се пенсионират, няма да бъдат назначавани нови хора.

Според Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите към КНСБ, все още не е отминала опасността от обявяване на фалит на БДЖ.

По думите му въпросът е да се получи разсрочване на задълженията на превозвача от кредиторите и да се намерят средства за погасяване поне на част от тях. Бунев каза още, че в момента БДЖ превозва най-малко товари в цялата си история.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


14
Още по темата: БДЖХристиян Кръстев
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
0
 
0
 
! Отговори
vesko02 преди 10 години
До vesko02И тогава не е сигурно защото ще откраднат парите.
11
0
 
0
 
! Отговори
vesko02 преди 10 години
Нарязани на парчета и преработени може да донесат печалба.
10
0
 
3
 
! Отговори
ZaZ преди 10 години
До Аз1во изречение: с каква цел са създадени железниците по света (не само в България)?2ро изречение: само за улесняване превоз на стоки и пасажери ли?3то изречение: кажи годините на производство на сегашния подвижен състав? + наименовай поне един локомотив (не както казваш "влакче"), който да е от Първата Световна и все още в движение?и бонус въпрос:- на колко части е разделен БДЖ и защо е разделен? отговори си сам за себе си и после разправяй кой е некомпетентен.
9
1
 
4
 
! Отговори
Manuelle преди 10 години
Вие чувате ли се какво приказвате - дружество, което не е необходимо да работи на печалба?! Значи ние само да наливаме, а то само да поглъща? Гениално, чудя се у държавите с развити железници как не са се сетили, сигурно щото са прости...
8
3
 
1
 
! Отговори
Аз преди 10 години
До ZaZКак пък да няма. Като си некомпетентен не отправяй критики към хората
7
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До Анонимен 6Говориш пълни глупости, драги ми Смехурко! БДЖ е разграден двор. Наливането на каквито и да е пари в него е безсмислено, освен ако ти не си от тия дето източват нафта по скришните гари, тогава ще ме извиняваш за грубостта, имаш личен интерес да ги говориш тия безумия. Пазарна икономика предполага, че плащаш за услуга, за която си доволен. БДЖ не предлага никаква услуга, влаковете МАСОВО закъсняват, мръсно и мизерно е, зимата е студ, местата не стигат, авантаджии плащат на кондуктор
6
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
те тия железници умишлено бяха доведени почти до фалит,както и много други неща
5
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Може да вдигнат данъците върху автомобилите и бензина и с тия кинти спокойно ще купят нови локомотиви и вагони. В БНБ има и 15-16 милиарда евро спестени от джоба на българите и може да купят влакове както купиха влакове за софийското метро и платиха за скъпи магистрали. Пари има и е въпрос на политика какво ще се прави.
4
0
 
2
 
! Отговори
ГражданинътКарбовски преди 10 години
То БДЖ трудно ще са на печалба и през 2023 година........ С едно условие,разбира се - ако тогава все още има релси , а *** НЕ са ги "сбрали" :) ;) :) То с тия локомотиви от втората световна.... и вагони,дето НЕ са мръднали от абитуриентския бал на баща ми..... Направо умирам от "чудене" защо ли това БДЖ не е на печалба?!?! А като за "капак" - като знаем колко са "бързи" и "подраняващи при пристигане"........ Наистина си е за "чудене" - ЗАЩО ЛИ БДЖ НЕ СА НА "ПЕЧАЛБА" ?!?! :) ;) :)
3
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
БДЖ няма счетоводна печалба, но печалбата за обществото е огромната икономия от спиране на вноса на скъпи горива, намаляване на задръстванията в София и опазването на околната среда и въздуха от изгорелите газове на колите, автобусите и камионите. Спирането на влаковете от ГЕРБ през 2011 г. беше тежко престъпление.
2
3
 
2
 
! Отговори
ZaZ преди 10 години
До Анонименот три написани изречения, нямаш нито едно смислено.
1
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
БДЖ не е създадено да работи за печалба. Направено е за улесняване на превоз на стоки и пасажери разбира се. Ако малко вземат да сменят някое друго влакче с поне 30 годишно, а не пускат тези от първата световна може би повече хора ще ползват влакове...