Около 10 000 ще са сигналите по новата система за катастрофи eCall

Очакванията са толкова да са годишно от 2015 г.
28 ное 2013 08:01, Петя Славова
2
Около 10 000 ще са сигналите по новата система за катастрофи eCall
Снимка: Булфото

Около 10 000 сигнала по новата система за катастрофи eCall се очаква да бъдат получавани годишно, когато услугата ще заработи и у нас от октомври 2015 г., обясниха експерти в Дирекция "Национална система 112" в МВР пред БТА.

Системата eCall в превозното средство в случай на катастрофа осигурява автоматично набиране на европейския номер за спешни повиквания 112 и предава информация относно местоположението и техническите данни на автомобила. Това позволява бърза намеса на службите за спешно реагиране дори и в случаи, при които пътниците не са в състояние да говорят. Освен това, системата позволява и ръчно набиране от превозното средство. Услугата eCall е безплатна и ще бъде задължителна в Европейския съюз от 1 октомври 2015 г.

Системата трябва да заработи и у нас. Няма статистика, на чиято база да се определи броя на обажданията. За база може да се вземе броят на катастрофите в страната, които дори са над 10 000 годишно.

От октомври 2015 г. всички новопроизведени автомобили в ЕС ще имат бордово устройство за предоставяне на услугата. Има интерес от производители, български и чужди, да произвеждат такова бордово устройство за старите коли. Цената се очаква да е в рамките на 50 - 100 евро.

До тази дата и структурата на Център 112 ще бъде надградена за предоставяне на eCall услугата. Сигналът ще пристига по същия начин, както постъпва и обикновеното обаждане до 112.

Няма специализирани оператори за eCall, но с оглед предвиждането за нарастване броят на обажданията и времето за обслужване на едно eCall повикване, може да се наложи назначаването на допълнителен персонал.

Международна конференция, на която бяха представени резултатите от изпълнението на общоевропейската система за аварийно обслужване в превозното средство - eCall, в рамките на проекта за Heero, събра в Букурещ експерти в областта.

Специалисти са на мнение, че въпреки че всички нови пътнически автомобили и леки търговски превозни средства ще бъдат оборудвани със системата еCall от 2015 г., нейното развитие не трябва да спира на това ниво.

Системата eCall трябва постоянно да се адаптира към новите технологии и към нуждите на населението, за да се спаси човешки живот, като същевременно се запазва поверителността и защитата на личните данни, категорични са експертите

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


2
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
2
 
! Отговори
Петя преди 10 години
Идеята е хубава, но наистина 50-100 евро за някой хора ще бъде доста, нека бъде на по-достъпни цени, за да може повече хора да се възползват от тази услуга. А и не всеки може да си закупи чисто нов автомобил с вградено устройство.
1
0
 
2
 
! Отговори
Христов преди 10 години
Това е хубаво и ще спасява животи, сигурен съм. Лошото е че 50-100 евро за някой хора ще им дойдат скъпо, но пък е за хубаво.