Сключили стотина споразумения за имоти край Северната тангента

Не са предвидени пари за ремонт на старите участъци на "Тракия"
22 яну 2015 15:51, Миглена Иванова
4
Сключили стотина споразумения за имоти край Северната тангента
Снимка: архив, Булфото

Около 100 споразумения е сключила Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) със собственици на отчуждени терени заради изграждането на Северната скоростна тангента на София.

Това съобщи председателят на Управителния съвет на Агенцията инж. Лазар Лазаров по време на годишния отчет на изпълнението на Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.

Припомняме, че в края на миналата година правителството упълномощи Управителния съвет на АПИ да преговаря със собствениците на отчуждени терени по протежението на проекта за Северната тангента.

От миналата година собствениците на имотите протестират заради ниските обезщетения, които им бяха присъдени, и заведоха съдебни дела. Това забави изключително много осъществяването на проекта, който беше одобрен от Европейската комисия (ЕК) за финансиране със средства от Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007-2013 г. (ОПРР) в средата на миналата година.

Трасето трябва да бъде изградено до края на 2015 г., за да не изгубим финансирането в размер на около 120 млн. евро.

Крайният срок за сключването на споразумения изтича този месец, припомни Лазар Лазаров. След това Агенцията ще пристъпи към законоустановения ред – т. е. ще се пристъпи към въвеждане във владение и изпълнение на дейностите преди излизането на съдебните решения. Това вече се позволява от Закона за държавната собственост, след като през ноември депутатите отново приеха промени в текстовете с цел ускоряване на отчужденията за осъществяването на обекти от национално значение.

Лазар Лазаров каза още, че не са предвидени пари за ремонт на старите участъци от магистрала „Тракия“. „Основно вниманието и усилията са насочени към завършване на големите инфраструктурни обекти по оперативна програма „Транспорт“, за да не загубим пари от Европа“, посочи той.

Лазаров допълни, че участъците ще бъдат ремонтирани до „поносимо преминаване по тях“, но за цялостна рехабилитация с нов асфалт пари не са предвидени. Разчита се на евентуални икономии или преизпълнение на приходите в бюджета, но решението зависи от Министерството на финансите.

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


4
Още по темата: АПИСеверната тангента
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
0
 
! Отговори
Пешо преди 3 години
Абе, эащо никоѝ не пита эа гаран.срок _ 10 г
4
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
На Боко мутрите пак ще намажат, както стана и преди години с Южната тангента. И то тогава Мутрягата беше само някакъв си кмет, а сега е цял Премиер, при това за втори път.
3
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Магистрала Тракия , кога я построиха , кога се разруши ?Пътищата на други държави издържат 20 години . Но на всеки етап има държавен контрол !!Тук има само яко крадене .Борисов много обича тоя бизнес !Кой ги контролира ???
2
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Всеки си прави далаверата , на неговия етап от работа и все не успявате , за крайния резултат Гадна *** се навъди бре .От всякъде крадете и лъжете и ви бият дуспата на големите проекти !Остана ви шосета само да правите и тук сте *** !
1
0
 
7
 
! Отговори
Аз преди 9 години
"Лазар Лазаров каза още, че не са предвидени пари за ремонт на старите участъци от магистрала Тракия - от Лозен до Пловдив може да си избиеш зъбите от настилката.