Логиката зад тол таксите: Рушиш ли, ще плащаш

Финансовата тежест понасят автомобилите, коментира Лазаров
Обновена: 27 апр 2016 09:49 | 27 апр 2016 09:07,
12
Логиката зад тол таксите: Рушиш ли, ще плащаш
Снимка: архив, Bulphoto

Тези, които рушат най-много, да плащат най-много. Така шефът на Пътната агенция Лазар Лазаров мотивира въвеждането на тол такситe по пътищата. Въпреки това обаче той заяви, че това кой ще плаща и колко не стои на дневен ред.

Яснота за размера на тол таксите ще има след година, обясни още той. По думите му автобусните превозвачи могат да бъдат спокойни към момента, тъй като все още нищо не е решено.

Още по темата

"Това, което са видели като цени на км е от един доклад на Световната банка - на експертите, които подготвиха анализа за ползите от тол таксите... Не искаме да ощетяваме никого", коментира той пред БНТ.

Според Лазаров голямата финансова тежест към момента се понася от българските шофьори на леки автомобили.

"Един ТИР минава през България за 10 евро, а на друга държава - таксата е до 20 пъти по-висока", посочи Лазаров.

Шефът на Пътната агенция коментира и организацията на движение във връзка с предстоящите почивни дни.

По думите му най-критично ще бъде около изходите на София. Въпреки това обаче Лазаров бе категоричен: Създадена е добра организация на движение!

Лазаров припомни още, че от миналата година са издадени две заповеди, определящи движението на товарните автомобили и така утре, а и в четвъртък, преди Гергьовден, ще бъде въведено ограничение на движението им.

"Постарали сме се да ограничим ремонтните дейности. На приложението ни (LIMA - приложение за смартфони на АПИ - бел.ред.) има такава информация. Там са обозначени и алтернативни маршрути. Най-голямо ще е натоварването след празника на 2 и на 8 май. Движението ще е ограничено от 14 до 20 часа. Има една невралгична точка - Владая. Въвели сме реверсивно движение като изходът ще е в две ленти", уточни Лазаров.

Относно предстоящите ремонти през това лято Лазаров каза, че по план трябва да се ремонтират повече от 600 км пътища. Акцент ще бъде Северна България и Е-79, който е в лошо състояние.

"Ще бъдат ремонтирани и ключови съоръжения, като тунела "Витиня", където ще се минава двупосочно. Дясната тръба ще бъде затворена за ремонт. Ще бъде направена нова хидроизолация, облицовка, настилка, осветление... Мостът на "Елешница" също ще се ремонтира, тунелът "Ечемишка", "Траянови врата" също ще бъде затворен", каза още Лазар Лазаров.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
0
 
2
 
! Отговори
ха сега да видим преди 8 години
г-н Лазар Лазаров, като видя фирмите, които изсичат горите и след това с тежкотоварните си камиони разрушават републиканската пътна мрежа да правят нови пътища тогава ще има смисъл от приказки.. Тези камиони се движат при всякакви метереологични условия по малките междуселски пътища от които нищо не остава след един сезон сеч!. Иначе сте добри в ала-баланицата.
10
0
 
1
 
! Отговори
Радо преди 8 години
Направете гръцките магистрали и сложете тол постове!
9
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
20 пъти било по скъпо -едва ли ,ама виж 20 пъти по качествено по може
8
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Въвеждате толтакси, махате винетките. След това трябва да извивате ръцете на финансовия министър да ви дава акциза (или определената част от него) за ремонт на пътища. Така всеки ще плаща според честотата и дължината на пътуванията си. Но от прости рекетьори как да очакваш мисъл? Все се сещам как изтръскваше *** в "Аризонска мечта", ако се усъмни, че са скрили от заработката...
7
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Абе като лъжети поне го правете като хората! Ей така, за инфо на Лазаров - максималната снойност на дневната винетка е фиксирана за цяла Европа.
6
1
 
21
 
! Отговори
Допълнение към №4 преди 8 години
Разширяване и създаване на ленти за изпреварване на пътища, които са опасни, и стават редовно птп-а. Ограниченито на скороста на такива пътища не върши работа. Качествен ремонт, а не догодина по същото време пак ще закърпим. Осветлението в тунелите, я го има - две крушки, я го няма. Все едно влизаш в пещера. Само в България може да искаш, но да не даваш нищо.
5
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
КРАЙНО ВРЕМЕ Е ГРАБителите ДА НИ СЛОЖАТ И ДАНЪК ВЪЗДУХ!ИНАЧЕ ОКРАДЕНАТА И ФАЛИРАЛА ДЪРЖАВИЧКА НЯМА КАК ДА ИЗДЪРЖА МИЛИОНИТЕ НИЩОПРАВЕЩИ ЧЕШИМЪДУРНИЦИ И ЧЕШИПУТАРНИЦИ!
4
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Страхотен речник! Да ви имам и герберските термини! Вие разрушиште цялата държава бе...
3
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Нека първо пътищата ни станат като западно европейските, та после да са плаща по логиката на министърката. Уж има магистрали, а са с ограничение на скоростта под тази за магистрала. Качеството на строежа е под всякаква критика. Лек дъждец и е като в потоп. Пропадане и напукване на асфалта, маркировката се отмива от един дъжд. Всяка година снега ни изненадва - подранил или го няма. Не почистване на пътния банкет, орязване на дървета за по-добра видимост.
2
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Навсякъде в България финансовата тежест се поема от най-масовия случай, което обикновено са и най-бедните При МПС-тата от леките коли. При данък общ доход, от най-ниско платените. При такса смет се поема от гражданите за сметка на фирмите и т.н. и т.н. Един ТИР трябва да плаща над 1000 пъти по-високи такси от една лека кола., защото руши над хиляда пъти повече, но това никога няма да стане.
1
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
"Рушиш ли ще плащаш" има по-кратък вариант - Чупи-Купи !