Всяка шеста кола без "Гражданска отговорност"

Над половин милион превозни средства у нас не са застраховани
12 юли 2016 07:50,
14
Всяка шеста кола без "Гражданска отговорност"
Снимка: архив Булфото

Оказва се, че у нас всяка шеста кола не е с платена "Гражданска отговорност". От Комисията за финансов надзор изчисляват, че става въпрос за 540 773 превозни средства към днешна дата или близо 15% от общия брой регистрирани коли в страната, са незастраховани.

Най-голям процент на автомобилите без "Гражданска" има във Видин – 36,65%. В абсолютна стойност обаче броят на незастрахованите МПС е най-голям в София-град – 143 075, пише "Монитор".

Според последните промени в Кодекса за застраховането, които влязоха в сила от 1 януари тази година, всички превозни средства подлежат на дерегистрация при неплатена "Гражданска".

Процедурата, предвидена в закона, е на собствениците на такива превозни средства първо да бъде изпратено напомнително писмо от Гаранционния фонд(ГФ), след което фондът подава към МВР данни за тези, които и след напомнителното писмо нямат сключена застраховка, обясняват от комисията.

До момента с прекратена регистрация са 17 958 автомобила. Това са коли, за които в МВР има данни, че са били прехвърлени на нов собственик, който е чуждестранен гражданин или фирма и чиято регистрацията в КАТ не е променена след продажбата, нито имат сключена застраховка.

От КФН допълват, че тези превозни средства най-вероятно се управляват извън територията на България и отговорност за изплащане на обезщетения за причинени от тях ПТП носи българският Гаранционен фонд поради това, че са с българска регистрация.

На 52 510 собственици са изпратени писма за сключване на застраховка. Уведомленията са изпратени, тъй като в базата данни на Гаранционния фонд няма информация някога да е имало сключена застраховка, т.е. системно са били в нарушение на закона.

Владимир Тодоров, председател на Асоциация на пострадалите при катастрофи, сподели, че трябва много да се внимава, когато се дава възможност за сезонни застраховки за срок под 1 година, въпреки че за моторите и караваните това е добър вариант.

"Това повдига два въпроса. От една страна, при пътен инцидент пострадалите няма как да бъдат обезщетени. От друга страна, при този висок процент има риск Европа да ни наложи граничен контрол и проверки

Има обаче логика в това нещо – пътно превозно средство, което се използва не през цялата година, да не бъде застраховано през цялата година, така че това е един добър вариант, който ще бъде в полза на тези, които карат през летния период", допълни председателят.

По думите му най-лесният начин е не водачите да бъдат спирани и проверявани на пътя, а да се използва ТОЛ системата, която ще влезе след 1 година.

"Минавайки, системата автоматично ще може да проверява има или няма застраховка. Надявам се това да се случи и да се повиши обхвата на застраховката - технически средства, наблюдение на регистрационния номер и контрол", обясни той.

Тодоров допълни, че България е много рискова държава за мотористите. Според него ние не сме като Гърция, Италия, Испания, където има култура по отношение на пазенето на мотористите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
3
 
5
 
! Отговори
Гражданин преди 7 години
И нека "Гражданската" отговорност да стане отговорност на ГРАЖДАНИНА, а не на автомобила, както е в белите държави. Да ама това ще секне лапането на кинти, понеже автомобилите са в пъти повече.И защо трябва да е задължителна ? Застраховка като всички останали. Ама като имало пострадали, кой щял да ги обезщети?!? Все едно не можеш пострадаш някъде другаде - тогава кой те те обезщетява?
10
4
 
1
 
! Отговори
Язе преди 7 години
ГО е в основата на разпасаното шофиране по пътищата. Всеки си мисли, че като има кой да плати щетите и се чувства по ларж. Ако обаче се мине на старата доброволна система и всеки да си носи кръста, доста хора ще си помислят дали ще карат рисково и дали ще карат с по 200 там където се кара с 90. Това с тея ГО е грандиозна измама и рекет.
9
1
 
12
 
! Отговори
Признание преди 7 години
Това си е чисто признание в некадърност! Директно да се уволнят всички отговорни за простотиите с ГО! Аз под задължителна, разбирам задължителна! Ние дето си плащаме редовно да не сме балами? Или искате и ние да спрем да си плащаме? Еееей започвам да се изнервям! И не съм само аз...!!!
8
0
 
5
 
! Отговори
Реалист преди 7 години
Смешни работи.Коментира човек, чието сдружение досега нищо смислено не е предложило, т.е. изобщо не разбират от проблемите на движението и паркирането, вкл. и застрахователната страна. Даже не само нищо смислено, а всичко, което досега са предложили е вредно.Колко от тези коли без ГО, наистина се движат?Защо за неуредиците на КАТ по регистрации и пререгистрации, ние ще страдаме?и т.н. смешки всякакви. Лошото е, че щеше да е смешно, ако не е тъжно и основната причина да е тъжно явно е КАТ.
7
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
***всяка шеста кола е на баровец
6
1
 
14
 
! Отговори
EMOS преди 7 години
Ето ви готова статистика колко коли притежават бедните некорумпирани ченгесари.Да ги ожали човек
5
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Почти толкова са автомобилите с българска регистрация на румънски граждани.Изтормозихте народа с простотии.Ама си го знаехте и продължаваха в КАТ с регистрациите.Сега измисляте нови гадости.
4
0
 
16
 
! Отговори
Шаран БГ преди 7 години
Последната констатация е пълна измислица! Не е вярно, че аз не пазя мотоциклетистта-- той себе си не пази !!! Помня преди много години, като исках да ставам мотоциклетист - от 30 човека в курса, оказа че че 9-*** не могат да карат велосипед !?!? Като ги гледам сега с какви скорости бързат към гробищата / няма контрол, няма наказание /, кой може да ги спре ?? Че в Испания мотоциклетистта го забелязваш от километри!!! Тука са като"черната смърт" - изниква изневиделица и....към небитието !!!!!
3
4
 
33
 
! Отговори
до 2 преди 7 години
Не е вярно. Основно колите без ГО и винетки са на ченгета, техните семйства и мутри. Не съм видял ченге да не прави нарушения по пътищата или престъпления по НК. Който е съгласен --моля нека да кликне---и без ченгета, които на работа в момента, и които само това правят ---зяпат по нета и пишат простотии....
2
14
 
19
 
! Отговори
Мунчо преди 7 години
С две думи - това са автомобилите, които имат регистрация, но не се карат и застрахователите се канят да гушнат едни около 80 000 000лв от тези коли. Рекетът наречен ГО трябва да спре! Защо трябва да плащам ГО всяка година при положение, че не съм направил бели и не съм ползвал ГО нкога досега? Държавата да се намери и да провери застрахователните компании и да им резне парите, защото това е грабеж!!! А и защо е задължителна застраховка? Всеки сам да си прави сметката и да си поеме отговорност!!
1
1
 
25
 
! Отговори
боко преди 7 години
Как точно трябва да пазим мотористите ,които се движат като *** с над 120 км/ч и те подминават отляво и отдясно като малка гара ,само не разбирам ?