Внасяме италиански боклук, ще го правим на гориво

Ще ги преработваме във Варна и Полски извор
22 юли 2016 11:00,
37
Внасяме италиански боклук, ще го правим на гориво
Снимка: архив, Bulphoto

Български завод ще превръща в гориво боклука на Неапол и Палермо. Това стана ясно, след като италиански медии гръмнаха, че двата града са сключили договор отпадъците им да се транспортират до сметището във Варна и това в Полски извор до бургаското Камено, пише "Монитор".

Кметът на Камено категорично отрече да има сключен проект за използването на сметището в Полски извор, нито пък да са водени преговори за извозването на боклук с италиански представители. Екоминистърът Ивелина Василева пък заяви, че ще провери дали информацията е достоверна. "В България и в ЕС е забранен вносът на отпадъци за депониране. Що се отнася до третирането на отпадъци, това е позволено в ЕС", припомни тя.

Именно това предвижда и обработката на боклука, при която той се превръща в гориво, посочиха по-късно неофициално от МОСВ. Проверка на всекидневника пък показа, че италиански боклук наистина пристига у нас, но за да бъде преработен от циментовия завод "Девня цимент".

От морската столица потвърдиха, че още преди два месеца на Варна Запад е бил разтоварен цял кораб с боклук от Италия, като според докерите там балите са били извозени от камиони до циментовия завод в Девня. В изявление пред медиите ръководителят на завода Теодор Пецов обяви, че отпадъците са преработени и първоначално третирани, като е получено инженерингово гориво. То се използва в пещите за производствения процес като изгарянето е пълно и технологията – безотпадна, подчерта Пецов.

В същото време обаче жители на общината се оплакали на кмета Свилен Шитов, че сажди от изгорения в циментовия завод боклуци се сипят над главите им. Той пък от своя страна обясни, че РИОСВ-Варна ще разположи в Девня лаборатория, за да се установи дали изгарянето на отпадъци влияе на околната среда. В издаденото комплексно разрешително на "Девня цимент" е отбелязано, че заводът има право да изгаря отпадъци, подчерта още той. След официално запитване на община Девня до Министерството на околната среда и водите, станало ясно, че има издадено разрешително за обработване на трансгранични отпадъци от Неапол и Сицилия в девинския завод.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


37
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Абе,защо "правещите гориво" от ***,не си зададат въпроса,италианците толкова ли са глупави че не си го правят това "гориво",ами плащат,за да си хвърлят ***?!Защо не я ползват тази "златна мина",ами я прехвърлят на кенефобоклукчийницата на Европа?Хайде бе,"умници",отговорете на тези въпроси!Стига сте плямпали в унисон с националните продажници,в чието число слагам и нас,така наречените обикновени български оФсе,които само глетат,отвреме навреме проблейват и толкова.
4
1
 
24
 
! Отговори
Ф.С.В преди 7 години
--Докъде се стигна ?? стари коли - дрехи втора употреба -храни с изтекъл срок препакетирани в БГ с дълъг срок в последствие- заплати като за втора ръка хора- пенсии за сигурна гладна смърт и--- и сега на втората ръка европейци - ще им внасят *** за да си унищожават природата - какъв срам и позор !! Срам ме е да се наричам българин !
3
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Живея в Бояна. Сметоизвозващите камиони отказват да вдигнат кофата ако в нея има клони и трева. Даже направо изсипват на тротоара съдържимото. Клоните и тревата са отлично гориво, но не го взимат. В същото време ще си внасяме италиански ***! Машалла!
2
4
 
12
 
! Отговори
klm преди 7 години
Два въпроса:1. Няма ли достатъчно *** "месно" производство, че трябва да се внасят от Италия? Иначе няма лошо, и в Швеция съм чувал, че внасят б.оклук за преработка. 2. Защо ги извозват от Варна до Девня с камиони? Не би ли било по-евтино и целесъобразно с ж.п. транспорт?
1
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не стига, че се превърнахме в *** ами сега и в бунище.