Губим стотици милиони за "Струма"!?

Еколози спорят с пътната агенция за строежа на аутобана
28 авг 2016 21:45, Петя Славова
54
Губим стотици милиони за "Струма"!?
Снимка: архив, Булфото

България е на път да загуби стотици милиони от Брюксел заради магистрала "Струма". Това предупредиха от пътната агенция. Причината е, че всички проекти на държавата за трасето през Кресна до момента срещат съпротивата на еколози. Ако се забавим още, страната ни няма да успее да усвои в срок европейските пари, с които трябва да строи.

2020 година – това е крайният срок, в който трябва да започнем да строим, за да вземем парите от Европа. Това означава, че одобреният проект и процедурите по него трябва да са готови много по-рано.

За оставащите отсечки от "Струма", сред които най-спорната е около Кресненското дефиле, са предвидени над 739 милиона лева. Ако се забавим обаче, не само ще загубим тях, но и ще трябва да връщаме пари за вече построени части от магистралата. За готовото трасе до момента сме взели 538 милиона лева. Така загубите надминават 1 милиард лева, съобщава Нова тв.

Според последния вариант на държавата пътят до Гърция ще е разделен на две – към Кулата ще пътуваме по съществуващото трасе през дефилето, а обратно ще се връщаме по изцяло нов отдалечен участък. Този вариант обаче е неприемлив за еколозите, защото трафикът през пролома унищожавал един от най-богатите на видове райони в Европа.

Алтернативата, според еколозите, е само една – движението да се изкара извън Кресненския пролом. Така до Гърция да стигаме само по новия път през Пирин, а през дефилето да минават само велосипедисти и пешеходци, както и местните, предлагат еколозите. Те и според пътната агенция.

Не се ли разберат двете страни в спора и не започнем ли строителството до 2020-а, ще загубим изцяло парите от Брюксел. За местните пътят през дефилето също е важен. Други екозащитници обаче виждат във варианта на държавата компромисно решение.

Има и друга заплаха от санкция - еколозите, които не искат трафик през дефилето, се заканиха да съдят България, ако отсечката продължи да се ползва.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


54
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
7
 
7
 
! Отговори
Пипипи преди 7 години
За съжаление нещата не са чак толкова прости. Кресненското дефиле е много живописно , но който е минавал от там знае , че пътя е с много завои , труден за шофиране , стават много катастрофи. Наистина е хубаво да остане за велосипедисти и по този начин да се съхрани уникалната природа , но пък на местните в Кресна , ще им секне крайпътния бизнес , а в района няма много възможности за работа....
25
7
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До 2020г. ЕС я го има, я го няма!
24
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Абе не ми е ясно какво е това обсъждане с години на този участък от Струма.Потърсете в Гугъл магистралата Тирана-Прищина да видите за каква планинска магистрала става дума и тунел с две тръби от 5.6км!
23
5
 
23
 
! Отговори
демограф преди 7 години
От кога по това дефиле се търкалят автомобили? Поне от 120 г. Екооценката е бухалката която се размахва срещу неудобни проектантски фирми. Целта е да се отстранят вашите за да дойдат нашите. Не става дума за китки и буболечки. И никога не е ставало дфума. Борят се две три мафии. Природата така или иначе ще бъде съсипана. Най-доброто решение е да се откажем от европари изобщо. Така ще си останем първобитни екологични същества. Туристите ще ни се кефят от космоса.
22
8
 
19
 
! Отговори
Да пазим богатството преди 7 години
Трябва доста внимателно да се подходи към този проблем. Природата е най-ценното, което ние, българите, имаме и определено трябва да положим необходимите усилия за максималното й съхранение. По-добре малко да се позабави строителството, но да вземе най-доброто решение за опазването на българската природа.
21
7
 
4
 
! Отговори
ДО 20 преди 7 години
Защо не изразите някакво мнение , вместо да нападате хората с Мнение ?Този ваш коментар е Глупав .
20
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Като ви чета коментарите, се чудя защо изобщо има някакви правила в България. Я бързо да си правим пак тоталетаризъм и да забравяме, каквото каже вожда и партията, това ще е. Вярно, че сме почти така, ама още е почти, но ако продължавате в този дух, съм сигурен, че скоро ще е напълно.П.п. Нямам нищо общо с еколози и екология, но вярвам в правовата държава, където закона е най-важния, вярно, че и в такава държава закона се пише с години и след множество оценки за въздействие.
19
12
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"...а през дефилето да минават само велосипедисти и пешеходци..."Тия "еколози" трябва да им се отнемат шофьорските книжки и да им се забрани да ползват всякакъв вид не-"екологичен" транспорт. Само пеш или с велосипеди. Да ги видим тогава.Също така да им се забрани да ползват материали от лошата пласмаса, никакви материали от дърво или хартия(нали и дърветата трябва да пазим), също така да станат вегетарианци(да пазим и животинките). В противен случай открито да заявят, че са нагли лицемери.
18
3
 
14
 
! Отговори
цеко преди 7 години
от КТБ 5 млрд затриха, и за хемус и за струма щеше да им стигне...
17
9
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Явно пътната агенция не иска да им плати рушвета и те правят сечено, знаем ги тези "еколози" продажни.
16
8
 
32
 
! Отговори
Момо преди 7 години
Проблемът не е в еколозите, а е че в България всичко се прави "на парче" без цялостна визия за нещата.Уж проекта е започнат, а то половината неща още не уточнени.Некадърници!
15
10
 
17
 
! Отговори
ES преди 7 години
Трасето на Магистрала Струма , през Дефилето на Кресна , е може би най-предизвикателното за Проектните Инженери на Европа .Трудно е не заради еколозите а заради релефа . Все същото е през Черни Връх да се построй Магистрала . За Тунел и дума да не става , особено в България. Тук нямаме Инженери които да Проектират влакова релса , камо ли тунел , за поддържане да не говорим , знаем се що за стока сме .
14
6
 
21
 
! Отговори
Гиньо преди 7 години
Мноу яко, еколозите на Шорош срещу Боко строителния далавераджия (пак на Шорош). Направо си е мега представлението на века. Дали G.P. Grup ше гепи кинтите от строителната далавера или еколозите ше провалят поредния проект, нищо че през дефилето си има път от кой знае кога и че трафика си е хипер натоварен за последните 20 год. Важно е да се риве с големо гърло, щото сме поредното НПО което създава допълнителна анархия в дъжавата.
13
17
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А защо въобще им обръщате внимание на тези ментално болни псевдоеколози? Трасето трябва да е съобразено изцяло с цената и функционалността, не може да се хвърлят на вятъра стотици милиони заради тревички, дръвченца и т.н. Не може група зелени човечета да тероризират цялото общество!
12
11
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Какъв е проблема като на всяка магистрала има оградна мрежа и тунели за преминаване на животните под нея? Въздействието ще е минимално, като се има предвид че сега нито мрежа има, нито тунели и животните биват блъскани. Значи положението дори ще е по-добро с магистрала и съпътстващата я инфраструктура.
11
14
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Нали затова се прави екологична оценка?!? Ако въпреки нея искат да строят за какво изобщо се прави екологична оценка??? после еколозите им били виновни, а това че сте едни калинки, които освен да крадат нищо друго не могат? ОСТАВКА! МАФИЯ! СМЕШНИЦИ! ТИКВИ!
10
3
 
4
 
! Отговори
Тончик Харитончик преди 7 години
Зарежете тия строежи, бе! Пийте си коктейлите на плажа. Като огладнеете, все ще си откраднете някоя царевица от полето. И все на някой турист ще му дръпнете чантата, за да си платите коктейлите. И после - пак коктейлчета на плажа!
9
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако не ме лъже паметта, трябваше отдавна да е приключил въпроса с това от къде и как ще се минава, нещо май за март-април обещаваха.
8
17
 
13
 
! Отговори
Hmf преди 7 години
И според мен трябва да се остави природата на спокойствие щом е такава оценката.... Няма как после с пари да върнеш нещата..
7
23
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
За какво ни е магистрала там? Има вече магистрала от Сърбия до Гърция през Македония. Който иска да ходи в Гърция, може спокойно да отиде до Ниш и да кара оттам надолу. Колкото и да са таксите, все ще излезе по-евтино, отколкото да строим наново. А политически, едва ли Сърбия и Македония ще ни изнудват, нали са ни приятели.