МРРБ обещава: Тол такси – от догодина, системата изцяло електронна

Очакват системата да събира около 1 млрд. лева
18 юни 2017 07:30,
118
МРРБ обещава: Тол такси – от догодина, системата изцяло електронна
Снимка: архив Reuters

Внедряването на системата за тол таксите се очаква да стане през 2018-а година, съобщи във Варна министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, съобщи Информационна Агенция "Черно море".

Той посочи, че към момента основно собствениците на леки автомобили издържат пътния сектор в България.

"От 320 млн. лева, събрани средства от винетни стикери през 2016-та, 190 млн. лева са от леки автомобили. Продадени са за България 6.8 млн. броя стикери за леко и тежкотоварни автомобили", заяви Нанков.

Той допълни, че точно тази тенденция трябва да се обърне и България да използва геостратегическото си положение и по адекватен начин да тарифира транзитно преминаващите.

Министър Нанков уточни, още че около 1 млрд. лева ще се събира от тол таксите без това да ощетява обикновения гражданин, ползващ автомобила си.

Министърът се надява до края на тази година да приключат всички процедури по обжалването и внедряването на системата да може да започне през 2018-а година.

Нанков поясни, че ще отпаднат само хартиените винетки, а не електронните. Така в страната ще заработи изцяло електронна система, като държавата ще спести разходи за отпечатване, съхранение и разпространение.

Министърът обяви още, че до края на тази година със средства от държавния бюджет ще започне строежа на нови над 25 км от магистрала "Хемус". Тече и проектирането на отсечка от 50 км от пътен възел Боаза до разклона Плевен-Ловеч.

След края на летния сезон се очаква да започне следващ етап от ремонта на Аспаруховия мост, който до финала ще глътне над 20 млн. лв., каза министърът, след като инспектира прясно завършената втора отсечка от моста. Нанков огледа и охранителните канали в кв. Аспарухово, построени след потопа през юни 2014.

"МРРБ няма вина за трагедията, защото не отговаря за наводненията, а за свлачищата", заяви Нанков по повод констатациите в експертиза, огласена преди ден от прокуратурата. Мерки за защита срещу природни бедствия Варна може да реализира чрез заем от Европейската банка за възстановяване и развитие, посочи директорът на финансовата институция за България Лариса Манастърли. Тя обяви, че общината преговаря с банката за кредит от 9 млн. евро. Парите ще бъдат вложени в рехабилитация на булеварди, подновяване на подземната инфраструктура, както и в проекти за развитие на зелените зони в града и за борба с климатичните промени.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


118
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До до 9Солун - Атина е 16 евро магистралата. Има и обходни безплатни но с ограничение 90 км /ч През Сърбия към Хърватия магистралата е 10 евро.През Хърватия магистралата към Словения е 15 евроВ Словения седмичната винетка е 15 евро, месечната - 25 евро.За Италия да не говорим колко по скъпо е. Франция обаче е още по скъпо сравнено с италия.
22
7
 
6
 
! Отговори
1926 преди 6 години
Как колко,до Ботевград(Правец) само.
21
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До АTAKICTПри комунизЪма колко км АМ имаше ?
20
2
 
16
 
! Отговори
абсурдистан преди 6 години
Частна фирма ще прибира тол таксите, Частна фирма ще прибира печалбата от летището , Частни болници и Частни лекари а за "държавата" ? - ми пак вие бе кратуни -данъци,винетки,осигуровки и тн.
19
8
 
7
 
! Отговори
1926 преди 6 години
Защо сте толкова зле бе хора,колко пъти трябва да ви се обясни,каква ще е схемата тук.До 3.5 тона винетките остават промяната е,че ще бъдат електронни.Над 3.5 тона ще се заплаща на изминат километър,като цената ще бъде различна в зависимост от категорията на пътя.
18
3
 
19
 
! Отговори
АTAKICT преди 6 години
До ИванПРИ КОМУНИЗМА НЯМАШЕ ВИНЕТКИ А САМО ДАНЪК НА АВТОМОБИЛА ПЪТНИТЕ АРТЕРИИ БЯХА В ДОБРО СЪСТОЯНИЕ ДОРИ И СЕГА ГИ ИМА ДОКАТО НОВИТЕ ПЪТИЩА НА ВЛАСТНИЦИТЕ ОТ 1989 ДО СЕГА СЕ ВИЖДАТ КОЛКО СА ТРАИНИ ---ОТ ДЕН ДО ПЛАДНЕ
17
2
 
8
 
! Отговори
Манолски преди 6 години
В Гърция е 2 евро до Кавала
16
1
 
7
 
! Отговори
до 15 преди 6 години
Магистрала А-2 в Гърция. На всеки 100-150 км, има пунктове за плащане. От 2, 40 евро, до 3, 20. Като цялата 400 км излиза около 10 евро.
15
2
 
2
 
! Отговори
До14 преди 6 години
В Гърция е съвсем различно от това,което ще е тук.Нашето ще е като в Унгария.
14
3
 
4
 
! Отговори
До 7 преди 6 години
Ниш-Белград е 12 лв таксата в едната посока за лек автомобили това е най-евтиното, което съм плащал. Ще бъдеш ли любезен да ми споделиш, кои са тези пътища с такса до 3евро за 150 км?
13
1
 
26
 
! Отговори
до 9 преди 6 години
Добре, бе! В Гърция няма винетки, има Тол такси за двете им магистрали. Но има и успореден първокласен път, за тези които им свидят да дадат 2.4 евро за участъка на магистралата. Как на гърците, държавата дава на народа, а тук само вземат, и то без никаква полза!И мога да се хвна на бас, че и след тол таксите, пътищата ще си останат същите!
12
3
 
11
 
! Отговори
До Кратун преди 6 години
Идеята е тол таксите да изместят винетките. За целта обаче, ни трябват напълно завършени магистрали. След 20-ина години...
11
10
 
20
 
! Отговори
Сали преди 6 години
Сега ***, дето гласува за Бойко , ще му светне лампичката.Уж магистралите ги строихме за българите, да им удобно да пътуват, пък излезе частни фирми да стрижат бедния българин.
10
10
 
17
 
! Отговори
Кратун преди 6 години
И какво е това ***. отско обяснение, че въвеждали тол таксите, за да се възползват от преминаващите чужденци, и затова ние българите трябва да плащаме тройно и целогодишно. Даже четворно, защото целта на акциза в цената на горивата е също тази - поддръжка на пътищата. Ако ще има тол такси - да отпаднат винетките! На Баце му е драго да цоца отвсякъде, но всичко излиза от нашия джоб. ПЛАЩАМЕ ДОСТАТЪЧНО!
9
19
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Искаме добро безплатно образование, добро безплатно здравеопазване, добре оборудвана и професьонална аррмия, ефективна полиция, хубави пътища ... а на никой не му се плаща. Всеки вини държавата, а всъщност държавата е съвкупност от чанталитета на народа!
8
6
 
39
 
! Отговори
Кратун преди 6 години
Поправете ме ако бъркам но:- във Франция има тол такса, но няма винетки и пътен данък- В Германя има данък заавтомобила, но няма винетки и тол такси.Българското правитество защото е най-тарикатското в цяла Европа събира пари чрез винетки, данък автомобили, а сега и тол такса. Или българският народ е най-глупав, че се оставя да го дерат как си искат?
7
3
 
16
 
! Отговори
до иван преди 6 години
Тези такси за Тир ли са или лека кола. Щото аз тол такса повече от 3 евро за 150 километра не съм плащал.
6
37
 
15
 
! Отговори
Иван преди 6 години
Ако искаме хубави магистрали трябва да плащаме повече. Пример в Италия за 400 км магистрално каране е около 50 Евро, в Хърватска за 320 км - 22, 50 Евро и т.н.Ние сме свикнали само да искаме да получаваме, а никой не иска да дава. Това ставаше само по комунизма.
5
11
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Да, ама Тол такси се събират на магистрали, строени от частни консорциуми. Това значи ли, че тиквата е собственик на България?
4
10
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Това отдавна трябваше да стане. И Македония, и Сърбия, И Гърция са много отдавна така.Плащаш 2 или 3 лева и пътуваш до Бургас. Така ще спрат тарикатлъците с винетките - да се лепят от кола на кола.